J
Är det verkligen värt att rikta taket?

• Gilla
Posselosse
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det verkligen värt att rikta taket?
Nä, gränsfall. Man ser det ju om man tittar efter det. Vi får undvika att ha stora tavlor nära taket 😊

J
C calvin82 skrev:
Nä, gränsfall. Man ser det ju om man tittar efter det. Vi får undvika att ha stora tavlor nära taket 😊
Jag riktade golvet i mitt kök och har skåp upp i tak och man kan se att det diffar (i mitt fall) nån cm men listen jag satt är lite "listig" ;) så den gömmer detta då det är 3 delad

Jag tror man oftast inte tänker på det, utom i vissa fall som du säger med tex en stor tavla.

• Gilla
calvin82
  • Laddar…
Liten uppdatering. Utvändig trappa på g. Gipsat sovrum på övervåningen.

• Utgrävning och grundläggning för en utvändig trappa med synliga armeringsjärn och betongblock intill ett trähus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av övervåningen med nyinstallerade gröna gipsskivor och byggmaterial på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Lite uppdatering.

• Renoveringsprojekt med verktyg, kablar och byggmaterial utspridda i ett rum under ombyggnad.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med öppet golv, synliga rör och isolering, samt verktyg och material i rummet.
    Skapa konto
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
…ja, dörren är i lod 😂

• En vit dörr i en hall under renovering, med synligt trävirke och oavslutad vägg. Verktyg och tvålpump syns på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
cpalm och 8 till
  • Laddar…
😂

• Renoveringsprojekt i kök med slitna väggar och tak, ett fönster och en trästol.
    Skapa konto
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Ska lägga klickparkett men jag tabbade mig med undergolvet. Gick lite snabbt 😂 så ett stöd för golvspånet längs väggen hamnade för högt med resultat +2cm höjd över resterande golvyta (se skiss). Hur lösa detta på bästa sätt? Funderar på att hyvla av 5mm på spånet närmast väggen o sen använda en jävla massa masonite. Flytspackla känns inte som ett alternativ.
Diagram över en rektangel med måtten 4000mm x 6000mm och fria marginaler på 0mm, +10mm och +20mm nederst.
Skapa konto

C calvin82 skrev:
Ska lägga klickparkett men jag tabbade mig med undergolvet. Gick lite snabbt 😂 så ett stöd för golvspånet längs väggen hamnade för högt med resultat +2cm höjd över resterande golvyta (se skiss). Hur lösa detta på bästa sätt? Funderar på att hyvla av 5mm på spånet närmast väggen o sen använda en jävla massa masonite. Flytspackla känns inte som ett alternativ.
[bild]
Det blev bra till slut. Hyvlade lite på golvspånet o spikade o limmade masonit.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Uppdatering

• IMG_2182.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_2212.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3753.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_2234.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Fint! Bra jobbat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.