18 267 läst ·
70 svar
18k läst
70 svar
Renoveringstråd 20-talshus med sättningar
Jag riktade golvet i mitt kök och har skåp upp i tak och man kan se att det diffar (i mitt fall) nån cm men listen jag satt är lite "listig"C calvin82 skrev:
Jag tror man oftast inte tänker på det, utom i vissa fall som du säger med tex en stor tavla.
Ska lägga klickparkett men jag tabbade mig med undergolvet. Gick lite snabbt 😂 så ett stöd för golvspånet längs väggen hamnade för högt med resultat +2cm höjd över resterande golvyta (se skiss). Hur lösa detta på bästa sätt? Funderar på att hyvla av 5mm på spånet närmast väggen o sen använda en jävla massa masonite. Flytspackla känns inte som ett alternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev bra till slut. Hyvlade lite på golvspånet o spikade o limmade masonit.C calvin82 skrev:Ska lägga klickparkett men jag tabbade mig med undergolvet. Gick lite snabbt 😂 så ett stöd för golvspånet längs väggen hamnade för högt med resultat +2cm höjd över resterande golvyta (se skiss). Hur lösa detta på bästa sätt? Funderar på att hyvla av 5mm på spånet närmast väggen o sen använda en jävla massa masonite. Flytspackla känns inte som ett alternativ.
[bild]
Uppdatering
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden