Hej!

Jag vill byta ut min vita ventil i plast till något snyggare och kanske mer tidstypiskt. Det är en fyrkantig ventil och jag tänker hitta något med ungefär samma mått så att jag slipper göra mer åverkan än nödvändigt.

Så, till frågan: Vad hade man för typ av ventiler på 20-talet och som passar till ett falurött hus? Ska man måla ventilen röd eller svart, eller hålla den "metallfärgad"? Linoljefärg? Slamfärg? Underarbete?

Tack för guidning på förhand!

Tror inte man hade några ventiler på 20 talet men jag skulle rekommendera att måla dina plastventiler med faluröd akrylatfärg det har jag gjort på mitt hus det fäster på plast. Mest tidstypiska ventiler är kanske annars fyrkantiga ventiler i galvplåt dom går också bra att måla med akrylatfärg.

• Gilla
erkana
  • Laddar…
Finns faluröda
Ventilgaller i olika nyanser av rött, inklusive tegelröd och mörkröd, visas i produktbilder med specifik storlek och färg.

• Gilla
erkana
  • Laddar…
E erkana skrev:
Hej!

Jag vill byta ut min vita ventil i plast till något snyggare och kanske mer tidstypiskt. Det är en fyrkantig ventil och jag tänker hitta något med ungefär samma mått så att jag slipper göra mer åverkan än nödvändigt.

Så, till frågan: Vad hade man för typ av ventiler på 20-talet och som passar till ett falurött hus? Ska man måla ventilen röd eller svart, eller hålla den "metallfärgad"? Linoljefärg? Slamfärg? Underarbete?

Tack för guidning på förhand!
Jag satte i kopparplåt som jag inte målade. Nu har de ärgat och är inte särskilt iögonfallande. Alternativet hade varit galvad plåt och målat över med falurödfärg.

• Gilla
erkana och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.