24 535 läst ·
67 svar
25k läst
67 svar
Renovering - Lägga parkettgolv & Nybörjare.
Har precis lagt primer för tredje omgången spackling, och gick över områden där jag tidigare lagt ut spackel. Upptäcker att golvspånet börjat svikta lite mot väggen!
Är ett mindre område som sviktar. Förstår dock inte hur detta gått till? Blir orolig att detta ska hända på ett större område!
Hur kan man analysera varför spånet börjat svikta, och finns det något man kan göra åt det?
Är ett mindre område som sviktar. Förstår dock inte hur detta gått till? Blir orolig att detta ska hända på ett större område!
Hur kan man analysera varför spånet börjat svikta, och finns det något man kan göra åt det?
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Är imponerad av din höga ambition och uthållighet!
Tack! Min förhoppning är att man genom att rådfråga, och ha tålamod ska kunna lära sig mer kring hur man renoverar. Det tar dock lång tid, och ibland känner jag mig mycket osäker.Fixartanten skrev:
Massa misstag gör jag också. Förhoppningvis har jag dock inte gjort något som kan innebära verklig skada på lägenheten.
Ok, det va kanske en masonitskiva då.
Jag vet egentligen inte men kan det vara så att det inte märkts att den sviktade innan för att skivan böjts så lätt men att den nu blivit styvare av spacklet så att det sviktar?
Jag tycker du ska fortsätta spackla. Det kanske går att lösa med att man borrar ett hål och fyller på med sand.
Hur många millimeter sviktar det?
Jag vet egentligen inte men kan det vara så att det inte märkts att den sviktade innan för att skivan böjts så lätt men att den nu blivit styvare av spacklet så att det sviktar?
Jag tycker du ska fortsätta spackla. Det kanske går att lösa med att man borrar ett hål och fyller på med sand.
Svårt att säga hur mycket det sviktar. Är alldeles in vid väggen. La ändå ut ett lager spackel till. Hoppas att detta kan bli sista lagret nu.big mike skrev:Ok, det va kanske en masonitskiva då.
Kanske kan golvspånet fixeras när lister och parkett läggs på?
Tror inte det. Som sagt, alldeles invid väggen. Tror sängen kommer placeras där.big mike skrev:
Edit: Har börjat mäta igen med rätbrädan. Tycker faktiskt det börjar likna något!
Borde man lägga ut ytterligare ett lager eller "klarar" parketten detta?
Redigerat:
Du kan ju hoppas att det sviktar mindre när golvet ligger där och om det inte blir bättre så kanske det inte gör så mycket då.
Härligt att det blir bra!
0,5 mm över 15cm tror jag inte är något problem, du kanske kan kolla med golvtillverkaren.
Härligt att det blir bra!
Kämpar fortfarande med golvet, och tycker inte det blir bra. Har även fått en kulle som jag försöker slipa ner. Jag handslipar med ledad slipkloss. Sandpapper med kornstorlek 40. Är dock förbenat hårt! Börjar tvivla på att det går att slipa ner!
Går det eller kämpar jag förgäves?
Går det eller kämpar jag förgäves?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg