Lite porer och slitage kallas ”proveniens” och höjer varans värde!
Det har jag lärt mig när jag kollat på ”Antikrundan”! 👍

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Rickard.
Jag tycker du valde en bra metod för bordet, det finns en hel drös med problem med att försöka bearbeta ett så stort bord och det första är att hitta någon med en maskin stor nog.

Rickard. Rickard. skrev:
Jag tycker du valde en bra metod för bordet, det finns en hel drös med problem med att försöka bearbeta ett så stort bord och det första är att hitta någon med en maskin stor nog.
Det finns i närområdet, men jag misstänker att jag ändå inte skulle uppnåt "sawstop-yta" så då är detta klart godtagbart ändå. Med vax på glider det så fint så!

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
En bit uhmw eller liknande för glidyta till anhållet, var hittar man det? Anhållet har en liten båge i sig så måste vara tjock nog att kunna shimsas ut ett par mm i mitten. Kanske 20mm? Frågade jomplast men dom skulle ha 1000kr för biten 😅

Rickard.
Jag vet inte vad uhmw är eller kostar men jag tycker inte 1000kr verkar så orimligt jämfört med andra tekniska plaster.
www.maskindelen.se har PA6 (nylon) vet jag.

Rickard. Rickard. skrev:
Jag vet inte vad uhmw är eller kostar men jag tycker inte 1000kr verkar så orimligt jämfört med andra tekniska plaster.
www.maskindelen.se har PA6 (nylon) vet jag.
njä men hittade en finsk sida som säljer avkap, och dom skulle ha 300kr för samma storlek. Passar annars bra för mig som bor på Åland, men deras fraktalternativ var horribla :D 500kr för postpaket...

T
stigen stigen skrev:
Lite porer och slitage kallas ”proveniens” och höjer varans värde!
Det har jag lärt mig när jag kollat på ”Antikrundan”! 👍
Nja... porer och slitage är snarare "patina".

Proveniens är historia, dvs var kommer något ifrån och (kanske viktigare) vem har ägt den.

Har också kollat Antikrundan... 🤪

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Rickard.
Ah jag missade att du var en öbo, då blir säkert svenska tips dyra eller värdelösa.

Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Ah jag missade att du var en öbo, då blir säkert svenska tips dyra eller värdelösa.
Inte nödvändigtvis, jobbar så jag åker till Stockholmstrakten rätt ofta med luftig kalender så vet någon av billiga restbitar i området så är jag mottaglig 😅

T
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.