Hej,
Vi har en firma på plats som är i full gång att renovera vårat lilla badrum om ca 3,5 kvm.
Vi ska ha 60x60 klinker på golv och upp på väggen 120 cm sen kakel ovanför det.
De har hunnit så långt som att börja lägga klinker på golvet men har inte lagt hela och inte börjat på väggarna än.
Nu till min fråga.. jag har ångrat mig och vill inte ha kakel ovanför klinker på väggarna längre utan bara målat. Ngn som vet om det är möjligt att ändra utan större problem i ett så här sent skede? Det sitter tätskiktsduk (?) på alla väggar. Går den att måla på eller hur brukar det se ut om man från början tänkt köra på ”halvkaklat”.
Kan som ni märker inget om branschen, så är tacksam för all info jag kan få!
Vi har en firma på plats som är i full gång att renovera vårat lilla badrum om ca 3,5 kvm.
Vi ska ha 60x60 klinker på golv och upp på väggen 120 cm sen kakel ovanför det.
De har hunnit så långt som att börja lägga klinker på golvet men har inte lagt hela och inte börjat på väggarna än.
Nu till min fråga.. jag har ångrat mig och vill inte ha kakel ovanför klinker på väggarna längre utan bara målat. Ngn som vet om det är möjligt att ändra utan större problem i ett så här sent skede? Det sitter tätskiktsduk (?) på alla väggar. Går den att måla på eller hur brukar det se ut om man från början tänkt köra på ”halvkaklat”.
Kan som ni märker inget om branschen, så är tacksam för all info jag kan få!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Om den målade delen ska uppfylla branschreglerna så måste hantverkaren (målare, inte plattsättare) följa alla instruktioner för ett godkänt målat system och som 16386 skriver så innebär det särskilda tätskikt och inte folien som används bakom kakel.
https://www.vatrumsmalning.se/godkanda-system/
https://www.vatrumsmalning.se/godkanda-system/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovering 25 år gammalt badrum med rör i rör
Badrum -
Vilka fallgropar ska man undvika vid badrumsrenovering?
Badrum -
Bauhaus rekommenderas återbetala 248 000 kronor – efter två misslyckade badrumsrenoveringar
Artikelkommentarer -
Rör upp i badrumsgolv brf:s ansvar vid renovering
Badrum -
Badrumsrenovering med byte av golvbrunn, behöver jag byta avloppsrör ?
Vatten & Avlopp