43 034 läst ·
358 svar
43k läst
358 svar
Renoverar badrum och vill förbereda för elen själv, vad ska man tänka på?
Numera krävs det väl behörighet/intyg (eller vad de nu väljer att kalla det) för att få göra fasta elinstallationer?T tanaris skrev:
Jag skulle vilja säga att det absolut finns de som inte klarar av varken det ena eller det andra också..jbr skrev:
Nej nej, jag tror du missförstår mig.
Jag menar att det viktiga är underlaget... instruktioner, ritningar etc. Med bra underlag är det inte så svårt.
Jag vänder mig alltså mot resonemangen i en del inlägg där man delar upp världens befolkning i två kategorier - akademiker och de som kan utföra något praktiskt.
Precis så som hemmapulare ofta har en med behörighet som godkänner deras installation. Den där ingenjören eller akademiska elektrikern.Violina skrev:
Inte alls, ni är några i tråden som verkar dela upp världen i dessa två grupper vilket startade med att TS är akademiker och uppenbarligen skall ge fxn i att dra vp rör. Det ni missade i sammanhanget var dock att just den i el firmorna som har behörighet också är just.... Akademiker i ngn form.Violina skrev:
Nej, jag har inte alls delat upp världen i dessa två grupper..G guggen skrev:
Om du uppfattat det som det så får du läsa om och läsa rätt.. Tvärtemot håller jag själv på och vidareutbildar mig och är numera därför både "arbetare" och "akademiker".. betyder detta att jag inte borde fortsatt vara yrkesarbetande under mina studier