Dammlist har varit några frågor om på sistone. Är det något en ska ha? Inte hört talas om tidigare men det vore bra att kunna stoppa spindlar från att spinna nät och dö mellan glasen.

T
NyKarin NyKarin skrev:
Dammlist har varit några frågor om på sistone. Är det något en ska ha? Inte hört talas om tidigare men det vore bra att kunna stoppa spindlar från att spinna nät och dö mellan glasen.
Beroende på dina fönster så är de gjorda för en list mellan ytterbåge och innerbåge.

Den har traditionellt varit ett flätat snöre av naturmaterial men sen i skumgummi.

Tanken är att den håller luften kvar mellan ytter- och innerglas som isolering men tillåter fukt att ventilera bort. (Minskar risk för mögel och röta)

Att de håller spindeln borta får nog ses som en bonus.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Beroende på dina fönster så är de gjorda för en list mellan ytterbåge och innerbåge.

Den har traditionellt varit ett flätat snöre av naturmaterial men sen i skumgummi.

Tanken är att den håller luften kvar mellan ytter- och innerglas som isolering men tillåter fukt att ventilera bort. (Minskar risk för mögel och röta)

Att de håller spindeln borta får nog ses som en bonus.
Skulle det funka att göra en fläta av jutesnöre? Det har jag hemma.

NyKarin NyKarin skrev:
Testa! (Annars ska Happy Homes på Tornby ha en ny liten byggnadsvårdsavdelning)

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Testa! (Annars ska Happy Homes på Tornby ha en ny liten byggnadsvårdsavdelning)
Jag har varit där. Men testa och göra själv är alltid kul.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
T
NyKarin NyKarin skrev:
I så fall skulle jag tvinna ihop tre kardeler till ett grövre snöre och inte fläta.

Jag ska testa lite olika varianter. Knyppling, makrame eller varianter av flätor, något kanske kan funka.

• Haha
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.