57 551 läst ·
247 svar
58k läst
247 svar
Rekommendera en skruvdragare...
Biltemas dragare för 179 kr kommer säkert att funka till ett litet däck. Prestandan korrelerar med priset, såklart. Du kan inte låna en skruvdragare av någon?Henri skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 591 inlägg
Samma härNimajneb skrev:
Skruvdragaren och hammare är det jag använder mest hemmavid.
Den åker ju alltid fram om en tavla skall upp, en krok eller en hylla, för montering av Ikeamöbler, om något skall monteras ned inför målning etc etc
/K
Daniel_N skrev:
Nu är du ute på farligt djupt vatten. Du brukar var överjävligt påläst på verktyg. Kul att se att du har dragit gränsen för vad som är verktyg innan Biltemas nivå.
Den skruvdragarn är på 4,8V, 270 rpm och hela 2,8Nm och har inte kapacitet för ett litet altandäck. Finns en 12V med på Biltema för 269kr och den borde fixa det.
Oops.. det var inte meningen att luras! Jag ber om ursäkt Henri, och jag hoppas att du inte har hunnit köpa biltemadragaren!fsn skrev:Nu är du ute på farligt djupt vatten. Du brukar var överjävligt påläst på verktyg. Kul att se att du har dragit gränsen för vad som är verktyg innan Biltemas nivå.
Den skruvdragarn är på 4,8V, 270 rpm och hela 2,8Nm och har inte kapacitet för ett litet altandäck. Finns en 12V med på Biltema för 269kr och den borde fixa det.
fsn har helt rätt, biltemas 179kr dragare är för klen. I ärlighetens namn så tittade jag inte ens, utan trodde jag visste vilken det var - har en polare som visade sin 12V biltemaskruvdragare som han hade skruvat hela sitt garage med, och den hade kostat under 200kr minns jag (dock är det ett par år sedan...). Jag tog dumt nog för givet att det var den modellen du talade om.
http://www.dewalt.se/powertools/productdetails/catno/DC925KB/
en sån här jag i jobbet. funkar till allt.
japp väger härliga 2.8kg.
och en sån här.
http://www.dewalt.se/powertools/productdetails/catno/DC827KL/
perfekt för konstruktionsskruv.
inte dom billigaste maskinerna men jag är nöjd.
har extra laddare och batteri till båda maskinerna.
för dom gånger man har lite bråttom och man måste ha fulla batterier direkt.
en sån här jag i jobbet. funkar till allt.
japp väger härliga 2.8kg.
och en sån här.
http://www.dewalt.se/powertools/productdetails/catno/DC827KL/
perfekt för konstruktionsskruv.
inte dom billigaste maskinerna men jag är nöjd.
har extra laddare och batteri till båda maskinerna.
för dom gånger man har lite bråttom och man måste ha fulla batterier direkt.
Inte tillräckligt starkt incitament tyvärrNimajneb skrev:
Sicken tur du har!Tokv41 skrev:
Ska till Kristianstad i morgon och till Nyköping på lördag.
Kan du hämta den där, så kan jag kanske köpa ut en till dig...
För Nyköping ligger väl strax utanför Stockholm?
Skånedollar omräknat till värdelösa svenska rikskronor borde den kosta dig... runt 1600-1700:-
//Daniel
Tack för svar fsn och Daniel_N! Biltema har förutom dragaren för 269:- på 12 V en variant av samma maskin på 16,8 V för 429:-. Verkar prisvärd - den tar jag.fsn skrev:Nu är du ute på farligt djupt vatten. Du brukar var överjävligt påläst på verktyg. Kul att se att du har dragit gränsen för vad som är verktyg innan Biltemas nivå.
Den skruvdragarn är på 4,8V, 270 rpm och hela 2,8Nm och har inte kapacitet för ett litet altandäck. Finns en 12V med på Biltema för 269kr och den borde fixa det.
Hehe, jag tackar och bockar verkligen för erbjudandet men jag ska inte lägga över jobb på andra för att tjäna en femhundringDeEss skrev:
Visste du inte att vi kör med samma växelkurs, för er nordbor, till Skånska dollarn som till Danska kronan?Tokv41 skrev:
Inget extrajobb för mig...
Ska ändå till H.N. i morgon. Å Nyköping ska jag till vare sig jag vill det eller inte...!
Kan f.ö. berätta att den var helt ok att skruva med...
Visade sig att ena grannen har samma maskin, fast med Nimh-batterier på jobbet...
Jag provskruvade lite trallbrädor här hemma häromdan.
En del 4,2x75-skruv och en hel del 55: or blev det med...
Borra bör man dock bara göra när man vet att man har tillräckligt med kräm kvar i batteriet.
Skulle göra mig till och förborra i en trallbräda när batteriet tog slut...
Fick låta maskinen sitta kvar, 1,8 meter över granitplattorna, i ett 3,5 mm borr, medans jag hämtade nyladdat batteri.
Här skulle man haft nytta av den däringa autolocken...
Resultatet:
Hehe.. Ser farligt utDeEss skrev:Visste du inte att vi kör med samma växelkurs, för er nordbor, till Skånska dollarn som till Danska kronan?
Inget extrajobb för mig...
Ska ändå till H.N. i morgon. Å Nyköping ska jag till vare sig jag vill det eller inte...!
Kan f.ö. berätta att den var helt ok att skruva med...
Visade sig att ena grannen har samma maskin, fast med Nimh-batterier på jobbet...
Jag provskruvade lite trallbrädor här hemma häromdan.
En del 4,2x75-skruv och en hel del 55: or blev det med...
Borra bör man dock bara göra när man vet att man har tillräckligt med kräm kvar i batteriet.
Skulle göra mig till och förborra i en trallbräda när batteriet tog slut...
Fick låta maskinen sitta kvar, 1,8 meter över granitplattorna, i ett 3,5 mm borr, medans jag hämtade nyladdat batteri.
Här skulle man haft nytta av den däringa autolocken...
Resultatet:
Nyköping är en bit härifrån så det smidigaste blir om den skickas via posten tror jag ändå.. Men det var som sagt väldigt snällt av dig att erbjuda dig att hjälpa till.. Fast det är så klart, riktigt snällt vore det ju först om du erbjöd dig att åka upp med den ända upp till Sthlm
Ursäkta om jag kapar tråden o kommer med en dum fråga, men vad f-n är autolock?
Jag byter verktyg på både min AEG Best12 och GSR 10,8 V-LI 2 genom att ställa rotationsriktningsknappen i mellanläget, och sen snurra chucken motsols (eller var det medsols) för att lossa. Finns det nåt annat sätt? Som sagt, ursäkta om frågan avslöjar min inkompetens på detta område
/A
Jag byter verktyg på både min AEG Best12 och GSR 10,8 V-LI 2 genom att ställa rotationsriktningsknappen i mellanläget, och sen snurra chucken motsols (eller var det medsols) för att lossa. Finns det nåt annat sätt? Som sagt, ursäkta om frågan avslöjar min inkompetens på detta område
/A
Redigerat:

