H hempularen skrev:
har inte kollat bilderna i detalj. Men är det "bara" en räckessektion som det finns skador på? Också hållarna?

I så fall borde väl alternativ 1 om att de tar tillbaka dem för ommålning vara rätt OK? Även om jag kanske skulle föreslå att de lackar om samtliga delar, så det inte blir en nyansskillnad.

Din "skada" ligger ju i så fall på försening. Sådant får man formellt oftast väldigt lite ersättning för. Och det skall i så fall vara dokumenterade extrakostnader som strikt beror på förseningen.
Ja det stämmer. Men att skicka tillbaka innebär samtidigt ännu längre väntetid samt möjligheten att det inte blir bra.
jag börjar vara sjukt less nu... Lutar åt att ta erbjudandet om sprayburken och testa själv. Snart jul och vi behöver få räcket på plats. Handledaren kommer att få vänta på sig hur som helst.
Sedan be dom högaktningsfullt fara och flyga.

Min erfarenhet säger att reklamera hela köpet och be firman ordna transport om de vill ha tillbaka det. Uppenbart har de inte levererat något som är fullgott.
Bestrid skriftligt alla fakturor (och jag hoppas ni inte betalt i förskott för då sitter ni i sämre sits...).

Ni kommer alltid att se snett på räcket annars och inte känna att det är helt 100... Jag har gjort misstaget med både möbler och fönster där jag inte orkade "bråka" men nu ser jag färgavvikelsen på fönstret när jag går förbi och ångrar mig att jag inte krävde ett nytt istället för att ta några hundralappar som kompensation...

anders07 anders07 skrev:
Min erfarenhet säger att reklamera hela köpet och be firman ordna transport om de vill ha tillbaka det. Uppenbart har de inte levererat något som är fullgott.
Bestrid skriftligt alla fakturor (och jag hoppas ni inte betalt i förskott för då sitter ni i sämre sits...).

Ni kommer alltid att se snett på räcket annars och inte känna att det är helt 100... Jag har gjort misstaget med både möbler och fönster där jag inte orkade "bråka" men nu ser jag färgavvikelsen på fönstret när jag går förbi och ångrar mig att jag inte krävde ett nytt istället för att ta några hundralappar som kompensation...
Ja det är nog min erfarenhet också. Men jag ville försöka att ge dem en chans. Fast det verkar vara omöjligt säga ja till något av mina alternativ. Istället får jag variation på alternativ utan förklaring till garantier på de alternativen och vad händer om det inte blir bra. Om inte jag får rätt svar nästa gång så skriver jag att de får ta tillbaka allt!

Nu kan jag meddela att jag har fått igenom alla mina krav för att behålla och fixa till räcket själv. Det har varit många olika saker som avgjort varför vi valde att göra så här. Dels är det tiden det tagit från beställning fram till nu har varit för lång, att börja om från början tar för lång tid. Att låta företaget ta tillbaka och göra om tar både tid och sedan osäkerhet på hur de behandlar ärendet om liknande fel uppstår igen (bränt barn skyr elden). Vi kommer att få 2695 kr i ersättning för räcket samt hållarna som vi väljer att inte använda då de var för fult gjorda. Det verkade inte som om de var allt för angelägna om att fixa till dem. MEN de ville att vi skulle skicka tillbaka hållarna. Jag erbjöd mig filma när jag slängde dem i metallcontainern på återvinningsstationen, men fick då svaret att de hade en annan order där de kunde använda dem :rofl::rofl::rofl::dizzy:
...vad säger man?
Egentligen borde allt ha gått på retur bara för att deras bemötande varit totalt sämst.
För er som vill undvika att göra samma misstag som vi gjorde kan skicka ett privat meddelande. Kommer inte att skriva ut namnet på företaget offentligt.

• Gilla
mebbo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.