Nissens
returen returen skrev:
Inte bara skönt det är helt underbart
tänk om de dessutom kunde stanna där utan att kontaminera tex Gotland
Nja, de dyker ju upp lite här o var lite olika tider på året - men Gotland är nog extra utsatt. Och fjällen på deras sportlov tex.
 
  • Älska
returen
  • Laddar…
Bortsett från att anmälningsbenägenheten säkerligen har ökat så har ju definitionen ändrats rejält. Förr krävdes det i princip att ett tilltvingat samlag med våld eller hot om våld. Du behöver man inte ens vara på samma plats. Inget våld eller hot om våld behövs heller. Till det kommer anmälningar som inte ens föregås av brott.

Så titta på anmälningsstatistiken för våldtäkt ger inte så mycket.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Som sagt jag är inte vänsterbliven som förnekar ut i det sista att det finns problem i dagens samhälle..
Är det vänsterblivet att känna sig trygg i Sverige?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
returen returen skrev:
ett var ju inte i Sverige
de övriga är ju undantagen som bekräftar regeln
och beakta att de inte levde på 7é våningen för då hade de också hamnat under regeln....
Det är väl snarare balkongfallen som är undantagen.

Kvinnor har blivit ihjälslagna av män i många herrans år i Sverige, och det pågår fortfarande.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
Vad fan gör ungarna ute på nätterna?
Troligen samma saker som du gjorde i den åldern...
 
  • Haha
returen och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Man kan ju hjälpa till genom att tex nattvandra och på så sätt lära känna ungarna i området.
Eller vara med i skolan nån/några ggr/år, alltså inte vara med ditt barn utan rent allmänt vara med i skolan och lära känna både lärare & elever.
Man funderar ju på varför vissa skrattar åt ett seriöst inlägg...
 
  • Gilla
Karin74
  • Laddar…
L lat skrev:
Man funderar ju på varför vissa skrattar åt ett seriöst inlägg...
Troligen för att de tycker att det är skrattretande att ta ansvar när man kan beklagar sig istället.
 
  • Gilla
LaT
  • Laddar…
L lat skrev:
Troligen samma saker som du gjorde i den åldern...
Kan det vara så illa? Hemska tanke!
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Nissens Nissens skrev:
Skönt att bo långt från Sthlm.
Börjar också tänka så; inga föräldrar eller svärdito i livet så det kan möjligen bli flytt till mindre ort.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
gör någonting åt det då, sitt inte här och gnäll
Nu försöker du komma undan och skämta bort din feghet
L lat skrev:
Man funderar ju på varför vissa skrattar åt ett seriöst inlägg...
Letat men ser inga seriösa inlägg
bara gnällspikar som inte vill bidra till en bättre värld
 
L lat skrev:
Troligen samma saker som du gjorde i den åldern...
kommer inte håg någonting
för mycket våldtäkter hash , meth
några inslagna skallar som fick gömmas men nä jag var inte med min morsa höll mig inlåst
 
K
returen returen skrev:
Bara en anledning
Nej jag kommer på flera anledningar som leder till allt skit och oro
 
K Krux skrev:
Nej jag kommer på flera anledningar som leder till allt skit och oro
det står dig fritt att lista dessa här
 
Maria T
Som varande kontaktperson i en grannsamverkan i Stockholm söderförort, så kan jag bara säga som @TommyC att ja, vi skickar ut info om de bostadsinbrott eller försök till samma, varje månad (hos oss tidigare varje månad, nu 8 ggr/år) och ibland om det är många stölder från fordon, eller cykelstölder, lite extra info.

Om just ditt bostadsområde inte har Grannsamverkan så vill jag verkligen rekommendera det.

https://samverkanmotbrott.se/

Detta är ideellt, jag vinner inget på att tipsa om detta, men tycker det borde finnas överallt.
 
  • Gilla
kinshasa och 4 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
Nu försöker du komma undan och skämta bort din feghet

Letat men ser inga seriösa inlägg
bara gnällspikar som inte vill bidra till en bättre värld
Men du anser att du gör det?
Inte gnäller men bidrar till en bättre värld?
Jag kom faktiskt med ett konstruktivt förslag, som du tydligen uppfattade som gnäll...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.