5 519 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Regler för badrumsväggar
Var det inte för att det blev svartmögel på gipsens papp som man gick bort från pappbeklädd gips i badrum?
Nyttan med fukttåligheten kan ju diskuteras, men våtrumsgipset är också ganska mycket styvare än vanligt gips, vilket är en fördel om man bygger med 45-regel.hul skrev:
Du får visst ha vanlig gips och behöver absolut inte ha plyfa du kan använda OBS som är mycket billigare.SBH skrev:
Kan även skippa plyfan och Osb:n helt om man vill.
Finns ju hur många varianter som helst att bygga och ett sätt som passar vid ett badrum passar inte alls på nästa därför tycker jag Säker Vatten är värdelöst, enbart dyrt, krångligt och onödigt i många fall
Jo men går du ner på 45 regel så går man ju alltid ner på c/c 300 med då blir de stabilt behövs ingen våtrumsgips.cpalm skrev:
Fördelarna överväger nackdelarna med otroligt mycket. Kan knappt komma på någon fördel men otaligt många fördelar med att undvika det och använda sig utav andra konstruktioner
skulle få så mycket bakslag om vi gjorde badrum enligt ditt recepthul skrev:Du får visst ha vanlig gips och behöver absolut inte ha plyfa du kan använda OBS som är mycket billigare.
Kan även skippa plyfan och Osb:n helt om man vill.
Finns ju hur många varianter som helst att bygga och ett sätt som passar vid ett badrum passar inte alls på nästa därför tycker jag Säker Vatten är värdelöst, enbart dyrt, krångligt och onödigt i många fall
motivera gärna vad som är dåligt så jag får en chans att bemöta kritiken samt vart de står att de är emot bransch reglerna?SBH skrev:
tex ska du egentligen inte använda obs eller plyfa de får man inte använda som kortlingsmaterial utan de ska vara fäst i träregel (VVS - sen har andra yrkesgrupper andra krav)
vem skulle ge dig bakslag?, besiktningsman kan inte göra de det är ju godkända konstruktioner
Klicka här för att svara