93 273 läst ·
453 svar
93k läst
453 svar
Recensera min lastning
Får att få denna tråd back on topic. Här har ni något nytt att diskutera. Inget förlorades eller föll av på vägen hem, kördes Arninge => södra stockholm. Svårigheten här tyckte jag var att fixturen för portarna var ganska vek så det var svårt att spänna så hårt man ville utan att klämma sönder träkonstruktionen.

Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Detta med grus och lastbilar har jag också retat mig på. Har även fått en ruta förstörd av en lastbil med grus.
Fattar inte varför det inte går att få på skydd i Sverige när det finns och funkar i andra länder (och som redan nämnts, för asfalt).
Fattar inte varför det inte går att få på skydd i Sverige när det finns och funkar i andra länder (och som redan nämnts, för asfalt).
Enda anledningen att asfaltstransporter täcks är för att asfalten inte får bli kall.R Robert-san01 skrev:
Jag åker motorväg till jobbet och på vägen finns en påfart där lastbilar nylastade med grus, makadam etc. svänger upp på vägen helt otäckta och ofta lastade så det ligger med material ända upp mot kanten på lämmen.
Saken är då den att min vindruta säkert har 15+ stenskott som till kanske 90% har uppkommit på just sträckan mellan påfarten och jobbet. Inget på vägen hem (där lastbilarna går tomma). Är det en slump eller? Lacken på bilen är såklart inte snygg den heller...
Är såklart skitförbannad på detta men inser att jag inte kommer åt någon för ersättning.
Så till alla som kör otäckt (i dubbel bemärkelse) täck för faan släpet/flaket!
Saken är då den att min vindruta säkert har 15+ stenskott som till kanske 90% har uppkommit på just sträckan mellan påfarten och jobbet. Inget på vägen hem (där lastbilarna går tomma). Är det en slump eller? Lacken på bilen är såklart inte snygg den heller...
Är såklart skitförbannad på detta men inser att jag inte kommer åt någon för ersättning.
Redigerat:
Tja överlastar man så hjälper det föga att man täcker med en presenning, du kan prova själv överfyll en hink med grus så att toppen av fyllningen når över kanten och täck med en preseningsbit och luta den lite till höger och vänster så lär inte presenningen hjälpa mycket.P pemu skrev:Jag åker motorväg till jobbet och på vägen finns en påfart där lastbilar nylastade med grus, makadam etc. svänger upp på vägen helt otäckta och ofta lastade så det ligger med material ända upp mot kanten på lämmen.
Jag ser iaf till att inte lasta över lämmen eller ens upp till kanten.
Sen skiter jag fullständigt i hur dom lastar där du bor/kör.
Din lastning fallerar på steg 1, du har överlastat rejält.B bakterie skrev:
Enkel matte ger om stenarna är 10*10cm att du lastat lite mer än 2,3ton.
Nästa gång grusbilen blästrar din bil så ringer du ägaren av bilen och undrar hur han vill lackera om och byta rutan. Via försäkring eller vid sidan av?P pemu skrev:Jag åker motorväg till jobbet och på vägen finns en påfart där lastbilar nylastade med grus, makadam etc. svänger upp på vägen helt otäckta och ofta lastade så det ligger med material ända upp mot kanten på lämmen.
Om inget så en polisanmälan.
En släkting fick huv, ruta, backspeglar, tak och baklucka förstörd av en grusbil.
De fick lackera om hela bilen =)
Poäng till de grusbilarna - Minus 10
Är det inte 51% som ditt körkort ryker all världens väg? Iallafall har du 4000kr i böter och är farlig på vägenB bakterie skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
När man ringer grusbilsägaren skall man poängtera att man har ett vittne, oavsett om man har det.