93 273 läst ·
453 svar
93k läst
453 svar
Recensera min lastning
Hur en lastbilsförare löser det är inte mitt problem.wildeside skrev:
Ja det är en enkel lösning vilket innebär att man ska ha vattentank, pump, slang, spolmunstycke och en stege med sig när man lastar torr schakt ute på arbetsplatsen där det inte finns tillgång till vatten.
Sen ska det lastas/förvaras någon stans under färd.
Förresten så får man inte jobba från stege över två meters höjd, så då får man ha en ställning eller montera räcken på flaket och en stege med fallskydd.
Inte alla täkter som har vatten spolning och dom som har det så fungerar sällan.
Men jag ska inte behöva ligga bakom en som gör att min bil blir blästrad av grus.
Det är för övrigt inte svårare än att man monterar en vattenspridare på flaket och låter slangen gå ner till lagom nivå.
På ett lastningsställe så är det ännu enklare, klarar man av att tanka sina fordon som används för att lasta så klarar man av att lösa vatten frågan med.
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Hur en bilist löser problemet med att hålla lagom avstånd till framför varande fordon är inte mitt problem, för att undvika damm m.m. på sin bilA Alexn72 skrev:Hur en lastbilsförare löser det är inte mitt problem.
Men jag ska inte behöva ligga bakom en som gör att min bil blir blästrad av grus.
Det är för övrigt inte svårare än att man monterar en vattenspridare på flaket och låter slangen gå ner till lagom nivå.
På ett lastningsställe så är det ännu enklare, klarar man av att tanka sina fordon som används för att lasta så klarar man av att lösa vatten frågan med.
Nu har jag undersökt mina pallkragar lite närmare, läst på lite, och är nu helt säker på att de är riktiga. De har denna märkning:Johan Gunverth skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta betyder att de är godkända för transporter utanför EU. "HT" betyder att de är värmebehandlade (och jag antar att de därför är giftfria. Olika former av gasbehandling har andra koder.), så jag antar att det är lugnt för hustrun att odla i dem. Det går att läsa mer om märkningen här:
Märka träemballage och trä med ISPM 15-märket
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Bra detektivarbete!B bakterie skrev:Nu har jag undersökt mina pallkragar lite närmare, läst på lite, och är nu helt säker på att de är riktiga. De har denna märkning:
[bild]
Detta betyder att de är godkända för transporter utanför EU. "HT" betyder att de är värmebehandlade (och jag antar att de därför är giftfria. Olika former av gasbehandling har andra koder.), så jag antar att det är lugnt för hustrun att odla i dem. Det går att läsa mer om märkningen här:
Märka träemballage och trä med ISPM 15-märket
Jo, det stämmer ju då att dina pallkragar är giftfria. Frågan är då om odlingskragar alltid är omärkta? Borde ju vara så.
Jag känner mig inte så uppeldad och tycker inte att diskussionen hör hemma i denna tråd som har ett helt annat syfte. Däremot är det ju tydligt att du har fel, så det handlar ju mer om att konstatera fakta.wildeside skrev:
Så himla tydligt är det inte eftersom du inte tar med vad som står 1.3.1.4.MathiasS skrev:
MathiasS skrev:
Ja det må så vara att jag har fel men det är flera 1000 chaufförer med mej, inte för att det gör att vi/jag har rätt eller är lagligt.MathiasS skrev:
Men jag är inte så korkad att jag ligger 5 meter bakom ett fordon oavsett vad den har lastat, jag anpassar avståndet efter rådande omständigheter oavsett om framför varande kör/lastat lagligt eller olagligt.
Jag kan hålla med att diskussionen inte hör hemma i den här tråden, men det är valfritt att tjata vidare.