Har liknande, 330.000 räntan ligger på 3.75% på både botten och toppen lån. Har nordea
Betalar 2500kr ca.

Jag kommer lägga mig på en amortering runt 1000kr, enda anledningen till detta är att jag har en del renoveringar som ska göras innan jag börjar amortera mer. Jag är också ensam och har ut 18k och är positiv att amortera maximalt, kul att se att det är fler som har samma inställning.

stoffe88 skrev:
Jag kommer lägga mig på en amortering runt 1000kr, enda anledningen till detta är att jag har en del renoveringar som ska göras innan jag börjar amortera mer. Jag är också ensam och har ut 18k och är positiv att amortera maximalt, kul att se att det är fler som har samma inställning.

Det är så vi har tänkte och, har bytt kök, å massa grejor. Så då är det skönt att betala lite, å lägga de på renovering. Tills man är klar å kan öka på de

Tanken är att jag också ska dra ner på amorteringen över sommarhalvåret, dränering och fönsterenovering står på att göra listan!

Hur förhåller du bankerna om man huxflux vill sänka sin amortering tro?

Med vänlig hälsning,

Amorteringarna kan man väl bara ändra på lånets förfallodatum/villkorsändringsdag. Om du vill kunna ändra amortering månadsvis borde det vara bättre att ha ett amorterings-sparkonto och betala in den summa man lyckats få ihop på lånets villkorsändringsdag. För mig skulle det vara chansartat för jag hade säkert spenderat dessa på något annat(onödigt).
/ LOB

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.