Intet Intet skrev:
Nu ljuger du igen. Vad är du så rädd för?
Varför skulle jag vara rädd?

Det där är exakt den deflektion jag skrev om tidigare.

Att du är rädd är uppenbart, din prestation som påverkansagent möter inte ens grundkraven.

En diskussionstråd med ett inlägg som ifrågasätter någons förmåga att använda internettjänster för översättning.

Som sagt, inkompetent.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet skulle vinna en del trovärdighet om han skulle följa sitt ryska manus litet mindre bokstavtroget.

• Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Intet skulle vinna en del trovärdighet om han skulle följa sitt ryska manus litet mindre bokstavtroget.
Så jävla tramsigt att folk inte kan få tycka olika utan att bli förlöjligade.
Bara för att inte just du känner till sanningen, betyder inte att andra har fel.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Smv440 Smv440 skrev:
Bara för att inte just du känner till sanningen, betyder inte att andra har fel.
Så är det tyvärr i vår konsensuskultur där bara en åsikt är tillåten åt gången, vi minns hur det lät i flyktingdebatten runt 2015 och under Covid då alla som hade vi en övertygelse som inte godkänts av regimen och dess megafoner medierna fick löpa gatlopp.
I dag är det hatet mot ryssarna som är påbjudet från högsta nivå och den som inte stämmer in i kören utpekas som betald av Ryssland.
Däremot är det fullt legitimt att kritisera rådande styre i Ryssland men det är en annan sak än att hetsa mot vanliga medborgare, många verkar inte skilja på dessa grupper.
När det gäller Israel får vi ständigt höra att det är fel att lasta vanliga judar för vad regimen gör men hur ofta får vi höra samma sak om Ryssland.

• Gilla
Smv440 och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Så är det tyvärr i vår konsensuskultur där bara en åsikt är tillåten åt gången, vi minns hur det lät i flyktingdebatten runt 2015 och under Covid då alla som hade vi en övertygelse som inte godkänts av regimen och dess megafoner medierna fick löpa gatlopp.
I dag är det hatet mot ryssarna som är påbjudet från högsta nivå och den som inte stämmer in i kören utpekas som betald av Ryssland.
Däremot är det fullt legitimt att kritisera rådande styre i Ryssland men det är en annan sak än att hetsa mot vanliga medborgare, många verkar inte skilja på dessa grupper.
När det gäller Israel får vi ständigt höra att det är fel att lasta vanliga judar för vad regimen gör men hur ofta får vi höra samma sak om Ryssland.
Mycket kloka ord och sanna.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Fairlane
Den amerikanska delegationen som skulle fredmäkla har lämnat Moskva och även Kyjiv.

Ryssland har inte backat på en enda punkt. Ukraina ska lämna ifrån sig all mark som Ryssland erövrat och mer därtill. Ukraina ska också nedrusta sitt försvar, ge upp alla ambitioner på medlemskap i Nato och Ukrainas regering måste bytas ut "eftersom den är nazistisk till sin natur" ...

Ryssland har en annan innebörd av ordet nazist, det är inte nödvändigtvis någon som ogillar judar, utan någon som Ryssland ser som ett hot.

En tolkning som jag tycker är rimlig är alltså att Ryssland vill ha all mark man erövrat men även strategiska områden som man inte har lyckats inta, det skulle ju underlätta ett framtida angrepp på Ukraina. Att det ukrainska försvaret ska försvagas är också praktiskt för framtida angrepp. Alla framtida Ukrainska regeringar som inte Ryssland gillar kommer givetvis vara "nazistiska" och så kan Ryssland ge sig på Ukraina igen.

Är det ett scenario som ni som tycker Ukraina ska ge upp tycker känns bra?

Tillägg: när den amerikanska delegationen lämnade Kyjiv så påbörjades såklart drönarattackerna omedelbart, tänkvärt kanske för den som tror att Ryssland är det minsta intresserade av fred.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Jag tycker det är enkelt. Jag kritiserar Rysslands styre och Israels styre. Jag kritiserar också de i Ryssland och Israel, eller på andra platser som stödjer det ryska och det israeliska styret.

Det finns inget påbud från högsta nivå att man ska hata ryssar.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Smv440 Smv440 skrev:
Jag försvarar människors rätt till att leva fritt och välja sina ledare. Det gäller alla folk. Också ukrainare och ryssar och palestinier och kineser och nordkoreaner och amerikaner.

Den som vill tycka annorlunda bör också själv vara beredd att utsätta sig för putinregimens maktutövning. Då bör man vara villig att själv skickas ut som kanonmat med beräknad livstid mindre än en vecka i evighetskriget för att utvidga Putins imperium samtidigt som frun blir våldtagen och mördad och barnen bortförs till Ryssland. Medan allt man äger plundras.
Det är så det går till på ockuperat territorium.

Jag anser mig ha full rätt att förlöjliga personer som i åsiktsfrihetens namn kräver att andra människor snällt skall låta sig utsättas för det här samtidigt som de inte vill göra det själva.

Jag anser min ha samma rätt att förlöjliga anställda på propagandakontoren i Ryssland. Människor som får en hög lön och är befriade från mobilisering för att sitta 8 timmar om dagen och förespråka folkmord. I åsiktsfrihetens namn.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
Frerider Frerider skrev:
Kan inte sluta och förundras denna kloka man.

[länk]
Han vill inte att Ukraina ska tvingas in till en ofördelaktig fred. Jag vet inte riktigt var du står i den frågan, men några av dina vapendragare verkar inte hålla med Stubb.

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag försvarar människors rätt till att leva fritt och välja sina ledare. Det gäller alla folk. Också ukrainare och ryssar och palestinier och kineser och nordkoreaner och amerikaner.

Den som vill tycka annorlunda bör också själv vara beredd att utsätta sig för putinregimens maktutövning. Då bör man vara villig att själv skickas ut som kanonmat med beräknad livstid mindre än en vecka i evighetskriget för att utvidga Putins imperium samtidigt som frun blir våldtagen och mördad och barnen bortförs till Ryssland. Medan allt man äger plundras.
Det är så det går till på ockuperat territorium.

Jag anser mig ha full rätt att förlöjliga personer som i åsiktsfrihetens namn kräver att andra människor snällt skall låta sig utsättas för det här samtidigt som de inte vill göra det själva.

Jag anser min ha samma rätt att förlöjliga anställda på propagandakontoren i Ryssland. Människor som får en hög lön och är befriade från mobilisering för att sitta 8 timmar om dagen och förespråka folkmord. I åsiktsfrihetens namn.
Snacka om att ha blivit itutad propaganda och gått på allt.🥶

• Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Smv440 Smv440 skrev:
Snacka om att ha blivit itutad propaganda och gått på allt.🥶
Nå..... jag tror mera på fri journalistik när den råkar överensstämma med flyktingars berättelser, än jag tror på statlig propaganda från en krigisk diktatur.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Frerider
Fairlane Fairlane skrev:
Han vill inte att Ukraina ska tvingas in till en ofördelaktig fred.
Håller med.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag vet inte riktigt var du står i den frågan, men några av dina vapendragare verkar inte hålla med Stubb.
Intressant vilka är mina vapendragare?

Fairlane
Frerider Frerider skrev:
Håller med.
Kul, så tycker vi lika i något i den här frågan.
Frerider Frerider skrev:
Intressant vilka är mina vapendragare?
Jag tänkte på de som brukar ge dig tummen upp och som du brukar ge tumme upp till, som exempelvis Intet och Bitterhetsakademin som vill att Ukraina accepterar Rysslands krav.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Kul, så tycker vi lika i något i den här frågan.

Jag tänkte på de som brukar ge dig tummen upp och som du brukar ge tumme upp till, som exempelvis Intet och Bitterhetsakademin som vill att Ukraina accepterar Rysslands krav.
Du menar den fritänkande minoriteten här på forumet som inte rakt av köper det rådande narrativet som politiker och media framför och då reflexmässigt utpekas som troll.

• Troll som fiskar från ett träd medan det håller en blomkrans på huvudet och kikar ner mot vattnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.