18 788 läst ·
726 svar
19k läst
726 svar
Ransonering på drivmedel
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 415 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 415 inlägg
Jag håller med dig, det var och är kontroversiellt.B Bitterhetsakademin skrev:Det var ändå ett kontroversiellt beslut som flera yttrandefrihetsexperter haft synpunkter på. Att som EU nu gör och hotar med rättsliga konsekvenser för den som delar sådant material är också en inskränkning av yttrandefriheten.
Tidigare har folk ansetts vara myndiga att själva söka information och därefter bilda sig en uppfattning, RT var tidigare en marginell företeelse och lockade förmodligen ett litet fåtal men folk vill inte mästras av överheten så många blev istället inspirerade att söka sig till sidan för att bilda sig en egen åsikt.
Som tur är så är censuren lätt att kringgå med ett enkelt vpn för den som så önskar, det är mest principen att censurera jag vänder mig mot.
För den som gillar Ryssland är det däremot standard 1A, men problemet är väl att det just slog mot den ryska desinformationskanalen.
Att jämföra den censur som EU införde med den som Ryssland genomför är dock larvigt, det är en nivåskillnad som är enorm.
VPN är som du säger en väg runt det hela, vilket såklart innebär att man i Ryssland slår till mot det också, eller hela nät.
Men snälla nån!D Dilato skrev:
Det är inte till Ryssland vi sänder våra skattepengar. Det är till Ukraina. Och det är där allt stjäls som inte är fastspikat. Vad ryssarna gör med sina pengar, struntar jag fullkomligt i. Förstår du verkligen inte att det är två olika länder!
Det är där vi skiljer oss åt.Intet skrev:
När dom använder sina pengar till att invadera andra länder och ha tävling i vem som kan döda och våldta flest civila så tycker de flesta med en ryggrad att det är något vi ska bry oss om.
Och är dessutom beredda att det kostar en del.
Där skiljer sig du och jag åt markant.
Precis, när ryssen stjäler allt, även det fastspikade, i ett land dom invaderat, då är det ok, det struntar du i.Intet skrev:
Det är två olika länder, en diktatur helt utan moral och anständighet, och ett demokratiskt ( absolut inte perfekt på något plan men försöker i alla fall) som blivit brutalt överfallet av en "överlägsen makt, bara att ge upp".
Spännande nog har den överlägset starkaste misslyckats kapitalt med sin plan, en snabb småskalig intervention, avsätt ledningen och skapa en lydstat.
Fyra år senare brinner Ryssland, den importerade befolkningen flyr från krim, den ryska flottan i svarta havet gömmer sig så långt bort från Ukraina dom kan.
Rysslands ekonomi var inte ens bland dom top 10 innan kriget startade, och dom är typ bara 12% av EUs ekonomi.
Så, med en liten insats av många demokratier tillsammans kan Ryssland besegras.
säkert 50 miljoner människor inklusive jag själv. Många som ifrågasätter här i tråden utan några kunskaper om vare sig Ukraina, Ryssland eller Sverige. Varken historia, ekonomi, kultur eller politik.Intet skrev:
För att förekomma att översättningen är fel eller liknande argument.
Förväntar du dig att Ukrainas konstitution är skriven på svenska?Intet skrev:
Eller klarar du inte av den extremt enkla uppgiften att översätta till svenska med dagens enkla tjänster på internet??
Om någon skrivet på svenska hade du ju din vana trogen påstått att den översättningen troligen var fel eftersom det inte var Rysslands översättningsbyrå som gjort jobbet.
Nej. Gör den?P Pin skrev:
Nej. Men att den som lägger ur den, gör den begriplig. Det är det minsta man kan begära. Det står dessutom i forumreglerna.D Dilato skrev:
Nej.D Dilato skrev:
Nu ljuger du igen. Vad är du så rädd för?D Dilato skrev:
Veckans avsnitt av "Krasch eller konsensus" i P1 ägnades åt ett samtal mellan en fredsivrare och en krigshetsare i Ukrainakonflikten.
Intressant att höra de båda parternas argument och för den intresserade ligger den ute bland SR:s poddar för nerladdning.
Intressant att höra de båda parternas argument och för den intresserade ligger den ute bland SR:s poddar för nerladdning.
Frågan var om han hade läst konstitutionen.
Det paradoxala är att fredsarbetarna skapar krig och de som krigar vill ha fred.B Bitterhetsakademin skrev: