41 938 läst ·
83 svar
42k läst
83 svar
Råd från vvs:are ang faktura...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Vattenmätarkonsolen då? Bytte de den när de ändå var där?
Det gjorde de. En man från kommunen var hit och medgav att de slarvat lite när de satt in vattenmätaren första gpngen för ett par år sen i huset (de hade hängt mätaren övdr en hemmasnickrad konsol i skåpet under diskbänken, tog upp halva skåpet...) så vi bad dem att sätta upp den ordentligt på väggen13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
De är väl förkromade delar de jobbat med
Dom fyra översta markerade posterna är koppar-press. Sitter dom kanske vid vattenmätarkonsollen?
Det är något konstigt med den sista ensamma raden som jag markerat. "RAK INV GG A32XG25.
Har du LK PAL 32 i ditt hus?!
Rullen med kromrören är ju också ett skämt!
Lägg upp lite mer bilder på samtliga rör som installerades så vi ser hela installationen av det dom utfört!

Det är något konstigt med den sista ensamma raden som jag markerat. "RAK INV GG A32XG25.
Har du LK PAL 32 i ditt hus?!
Rullen med kromrören är ju också ett skämt!
Lägg upp lite mer bilder på samtliga rör som installerades så vi ser hela installationen av det dom utfört!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja lite konstigt är det!
Jag ser inget 12mm rör så hela den posten är fel!
Dom har debiterat 2 st påbörjade 15 mm längder totalt 5,5 m. Det är kanske så man gör, smådelar blir över.
Lika dant med rör-i-rör , dom debiterat hel rulle =50 m x 0,4= 20 m och lämnat några meter överblivet på gårdsplanen.
Jag ser inget större fel på fakturan i övrigt.
Men nackhåren reser sig på mig om detta är ett typexempel på debitering i VVS, man slänger med en komponent (hel kartong rör) som enkelt krediteras med en ursäkt att fingrarna slant på tangentbordet.
Om det upptäcks.
Jag ser inget 12mm rör så hela den posten är fel!
Dom har debiterat 2 st påbörjade 15 mm längder totalt 5,5 m. Det är kanske så man gör, smådelar blir över.
Lika dant med rör-i-rör , dom debiterat hel rulle =50 m x 0,4= 20 m och lämnat några meter överblivet på gårdsplanen.
Jag ser inget större fel på fakturan i övrigt.
Men nackhåren reser sig på mig om detta är ett typexempel på debitering i VVS, man slänger med en komponent (hel kartong rör) som enkelt krediteras med en ursäkt att fingrarna slant på tangentbordet.
Om det upptäcks.
Redigerat:
Rullen är faktiskt listad som 0,4 alltså 20 meter. Så den är faktiskt ok enligt mig. Det ser ut att vara ca 10meter enkel resa.L Leif i Skåne skrev:
12mm krom finns faktiskt. Se min gula markering. Då stämmer även 15x12 T-rören.
Så du är lite upprörd över fel saker här!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De gulmarkerade rören satt där sedan innan!Krilleman skrev:
Jaha det missade jag heltM majakt skrev:
Men då kanske det var 12mm på ståendes ledning innan?! Således kanske dom har bytt T-rören undertill till hela 15 (istället för 15x15x12). Då tillkommer ju 15x12 T-rör, även bygeln på 12mm rören och snutten på den andra för att ansluta till höger bakom draperiet.
Innan kanske det bara var två bockar/vinklar med 12mm rör? (Enligt min grönmarkering)