Vattenmätarkonsolen då? Bytte de den när de ändå var där?

M
Vill flika in; jag har uppdaterat telefonen och T9-funktionen vill inte samarbeta med mig. Så räkna med många slarvstavfel!

M
13th Marine 13th Marine skrev:
Vattenmätarkonsolen då? Bytte de den när de ändå var där?
Det gjorde de. En man från kommunen var hit och medgav att de slarvat lite när de satt in vattenmätaren första gpngen för ett par år sen i huset (de hade hängt mätaren övdr en hemmasnickrad konsol i skåpet under diskbänken, tog upp halva skåpet...) så vi bad dem att sätta upp den ordentligt på väggen :)

Om man inte gjorde något med koppar. Varför har man då tagit betalt för kopparrör och pressdelar i koppar?

De är väl förkromade delar de jobbat med

• Gilla
majakt
  • Laddar…
M
A atomlab skrev:
Om man inte gjorde något med koppar. Varför har man då tagit betalt för kopparrör och pressdelar i koppar?
Som nedanstående skriver, det är förkromade delar de jobbat med :)

Krilleman
Dom fyra översta markerade posterna är koppar-press. Sitter dom kanske vid vattenmätarkonsollen?

Det är något konstigt med den sista ensamma raden som jag markerat. "RAK INV GG A32XG25.

Har du LK PAL 32 i ditt hus?!

Rullen med kromrören är ju också ett skämt!

Lägg upp lite mer bilder på samtliga rör som installerades så vi ser hela installationen av det dom utfört!

(y)

Bild på en produktlista med markerade artiklar för VVS-installationer, innehållande koppar-press och rördelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja lite konstigt är det!
Jag ser inget 12mm rör så hela den posten är fel!

Dom har debiterat 2 st påbörjade 15 mm längder totalt 5,5 m. Det är kanske så man gör, smådelar blir över.
Lika dant med rör-i-rör , dom debiterat hel rulle =50 m x 0,4= 20 m och lämnat några meter överblivet på gårdsplanen.

Jag ser inget större fel på fakturan i övrigt.

Men nackhåren reser sig på mig om detta är ett typexempel på debitering i VVS, man slänger med en komponent (hel kartong rör) som enkelt krediteras med en ursäkt att fingrarna slant på tangentbordet.

Om det upptäcks.

Redigerat:
Krilleman
L Leif i Skåne skrev:
Ja lite konstigt är det!
Jag ser inget 12mm rör så hela den posten är fel!

Dom har debiterat 2 st påbörjade 15 mm längder totalt 5,5 m. Det är kanske så man gör, smådelar blir över.
Lika dant med rör-i-rör , dom debiterat hel rulle =50 m ock lämnat några meter överblivet på gårdsplanen.
Rullen är faktiskt listad som 0,4 alltså 20 meter. Så den är faktiskt ok enligt mig. Det ser ut att vara ca 10meter enkel resa.(y)

12mm krom finns faktiskt. Se min gula markering. Då stämmer även 15x12 T-rören.

Så du är lite upprörd över fel saker här! ;)

VVS-installation med kromade rör och T-stycken markerade med gult, som visar rörlängden och installationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag har rättat mitt inlägg.
12mm rör fanns redan på plats, jag ser din gula markering.

M
Krilleman Krilleman skrev:
Rullen är faktiskt listad som 0,4 alltså 20 meter. Så den är faktiskt ok enligt mig. Det ser ut att vara ca 10meter enkel resa.(y)

12mm krom finns faktiskt. Se min gula markering. Då stämmer även 15x12 T-rören.

[bild]
De gulmarkerade rören satt där sedan innan!

M
Hej! Jag är mitt uppe i att lägga golv, så jag lägger upp bilder på varenda millimeter av det de gjort under dagen.

Tysen tack för alla svar hittills! :)

Krilleman
M majakt skrev:
De gulmarkerade rören satt där sedan innan!
Jaha det missade jag helt :oops:

Men då kanske det var 12mm på ståendes ledning innan?! Således kanske dom har bytt T-rören undertill till hela 15 (istället för 15x15x12). Då tillkommer ju 15x12 T-rör, även bygeln på 12mm rören och snutten på den andra för att ansluta till höger bakom draperiet.

Innan kanske det bara var två bockar/vinklar med 12mm rör? (Enligt min grönmarkering)

Rörinstallation med markerade T-rör och böjda rörledningar mot en vägg, synligt bakom ett draperi.

W
Tror inte att någon firma skulle bemöda sig ljuga om några t-rör.

• Gilla
larssad
  • Laddar…
W WarHawk skrev:
Tror inte att någon firma skulle bemöda sig ljuga om några t-rör.
Många bäckar små....

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.