Räcker veden?

• Nej

21 Röster 23,3%
  • Vet ej

12 Röster 13,3%
  • Ja

57 Röster 63,3%
  • Antal röster
    90
  • Omröstningen stängd .
Jodå den kommer räcka men det har ju gått åt betydligt mera ved denna säsong än andra år (eldar i en täljstenskamin).

Räcker gör det, men det är klart att det går åt mer än vad det gjorde förra året.
Men jag har eldat mindre nu än vad jag gjorde i januari 2006. Då hade vi ner till -25°C.

Den här säsongen känns som mycket kallare än förra och det går åt massor med ved jämfört med förra året. Men när jag kollar hur det verkligen ser ut så är det bara 1,9° kallare i genomsnitt denna säsong.Märkligt vad ett par grader kan göra:S

4 graders högre genomsnitt kommer ju att smälta Nordpolen, så visst gör några få grader mycket :)

I Växjö, som inte är så långt från där jag bor, har det inte varit en sammanhängande period med minusgrader så här länge sen 1947.
Häromdagen hade Linköping den kallaste dagen sedan 1942.
Så visst är det kyligt.

första vintern i nya huset och första vintern med vedeldning. Tyckte vi tog i när vi köpte ved i våras men nu är det drygt 1/4 kvar så vette fasen om det räcker!? Får hoppas att frebruari/mars blir mildare än vad dec/jan var:)

Trodde den nya VPn skulle varit installerad vid det här laget så jag köpte ingen ved i somras. Ca 10 m3 kvar, ser tufft ut. Får riva upp golven lite tidigare än planerat! :D

Klart att det räcker och om det inte skulle göra det får man ju hämta mer

Givetvis räcker den!
Har gjort av med ca18 av ca50m2 (själpt mått) hittils.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.