137 115 läst ·
1 247 svar
137k läst
1,2k svar
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Med all respekt för att den här tråden handlar om FLVP men jag måste säga att jag börjar bli riktigt sugen på en QG 12 (för ett äldre hus från 1910 som jag nu har i åtanke och som behöver mycket kärlek). Gillar den modulära uppbyggnaden, 2x6 kW moduler, dubbla kompressorer, VV via värmeväxlare mm
Tycker min tappar kontakten med WiFi konstant nu och krävs omstart av displayen för att fixa. Hoppas det åtgärdas snart för det är lite segt. Har inte mobilnät som backup i min då jag inte fick med routern.
Min har slutat att göra så de senaste dagarna, tror att den kanske uppdaterade mjukvaran? (Versionen som står högst upp under ”uppdatera” i pumpen.HiddenDingo skrev:
Måste man inte ha en luftvärmeväxlare typ ftx system som man kan köra ut kallare vatten till för att det ska fungera?perosb skrev:
blir ju konstigt att köra ut kallvatten i golvslingorna samtidigt som man har behov av varmt duschvatten. Golven är ju ändå svala när den slutar värma vid 17grader ute.
Första inställningen står som required. "Condensation protection"...K krambriw skrev:
Har mailat Qvantum och frågat.