JudgeSweden JudgeSweden skrev:
Är det bara för mig eller varför visar appen att elpatronen används hela tiden, efter senaste uppdateringen av appen igår?
Nej, samma för mig. Visar fel, i HA ser det inte ut så.

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
K Kamehameha skrev:
No, same for me. Shows error, in HA it doesn't look like that.
Same here too. Probably a bug in the latest app.

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
JudgeSweden JudgeSweden skrev:
Är det bara för mig eller varför visar appen att elpatronen används hela tiden, efter senaste uppdateringen av appen igår?
Samma för mig, många saker visas fel i appen....

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
Någon som vet något om detta?
På hemsidan står det om QE:

Kompakt allt i ett lösning

Värme, varmvatten, svalka och ventilation i en och samma produkt.

• En display visar serviceläge för kylkurva med olika temperaturer och systeminställningar, inklusive inom- och utomhustemperatur samt fläkthastighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
E Eldhand skrev:
Samma för mig, många saker visas fel i appen....
Uppdatering av app skall vara på gång.

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
F Fredry1 skrev:
Uppdatering av app skall vara på gång.
även nya firmwares: 1.7.22/224/224

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
Med all respekt för att den här tråden handlar om FLVP men jag måste säga att jag börjar bli riktigt sugen på en QG 12 (för ett äldre hus från 1910 som jag nu har i åtanke och som behöver mycket kärlek). Gillar den modulära uppbyggnaden, 2x6 kW moduler, dubbla kompressorer, VV via värmeväxlare mm

Tycker min tappar kontakten med WiFi konstant nu och krävs omstart av displayen för att fixa. Hoppas det åtgärdas snart för det är lite segt. Har inte mobilnät som backup i min då jag inte fick med routern.

• Ledsen
perosb
  • Laddar…
K Kamehameha skrev:
Nej, samma för mig. Visar fel, i HA ser det inte ut så.
Ja visar att alla elpatronsteg är på. Men min tibber puls visar ej rätt kW för det så de är faktiskt ej på. Bara fel i tankbilden…

HiddenDingo HiddenDingo skrev:
Tycker min tappar kontakten med WiFi konstant nu och krävs omstart av displayen för att fixa. Hoppas det åtgärdas snart för det är lite segt. Har inte mobilnät som backup i min då jag inte fick med routern.
Min har slutat att göra så de senaste dagarna, tror att den kanske uppdaterade mjukvaran? (Versionen som står högst upp under ”uppdatera” i pumpen.

perosb perosb skrev:
Någon som vet något om detta?
På hemsidan står det om QE:
Man blir ju liten sugen att ha denna igång...
Display på kylkurva med temperaturdata: 9,2°C ute, 20,8°C inne, tank 73,7°C. Fläkthastighet 55%, pump 70%, kylning aktiverad, med graflinje.

perosb perosb skrev:
[bild]
Lär bli ganska dålig effekt om man har radiatorer som jag men sugen blir man :)

perosb perosb skrev:
[bild]
Måste man inte ha en luftvärmeväxlare typ ftx system som man kan köra ut kallare vatten till för att det ska fungera?
blir ju konstigt att köra ut kallvatten i golvslingorna samtidigt som man har behov av varmt duschvatten. Golven är ju ändå svala när den slutar värma vid 17grader ute.

Man ska inte köra ut kallt, varken til radiatorer eller golv, har jag fattat det som. Det kan då finnas risk för kondens. Men möjligt att den lilla sänkningen inte ger någon kondensutfällning

K krambriw skrev:
Man ska inte köra ut kallt, varken til radiatorer eller golv, har jag fattat det som. Det kan då finnas risk för kondens. Men möjligt att den lilla sänkningen inte ger någon kondensutfällning
Första inställningen står som required. "Condensation protection"...
Har mailat Qvantum och frågat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.