137 064 läst ·
1 247 svar
137k läst
1,2k svar
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Har någon annan haft problem med att pumpen tappar WiFi och inte automatiskt återställer uppkopplingen? Har haft det 3 gånger nu på två månader eller så att jag gått in i appen och pumpen inte längre är ansluten. Får ansluta med bluetooth och konfigurera anslutningen för att den ska koppla upp.
Je heldött sedan några dagar. Jag provade att starta om vp utan resultat. Gick även in med installatörsläge men raden för wifi snurrade det ett tag på men den är utgråad och går ej att trycka på så kan inte kolla om mitt ssid finns kvar där. Wifi verkar helt dött hittar ej pumpen i listan på min wifi router.HiddenDingo skrev:
Kontaktat enwell som installerade men de har inte hört av sig än. Pumpen fungerar dock.
Men har ej hänt tidigare.
samma här...HiddenDingo skrev:
Samma sak för mig efter strömavbrott i fredags. Starta om displayen räckte.B Berjeb skrev:
Får hoppas det fixas. Ville sätta på extra varmvatten när det var 40 min kvar av löprundan för att ta ett bad när man kommit hem men icke. Dagens i-landsproblem förvisso.
Tack! Provade ju att starta om hela pumpen som ej hjälpte. Men startade om skärmen efter att ha läst ditt inlägg.B Berjeb skrev:
Direkt så kopplade den upp wifi igen.
Konstigt att displayen innehåller styrkod för wifi…
Den har wifimodulen vars controller också har användarmjukvaran (UI) och security till molntjänsten som Qvantum (och vi använder).B Börje Edlund skrev:
Godmorgon
Har märkt senaste månaden att pumpen inte längre ger avluft ned till -15
just nu i skrivande stund jobbar kompressorn 4600rpm och inluft 20, avluft 2 grader
Bör den inte ge riktigt kall avluft
Har märkt senaste månaden att pumpen inte längre ger avluft ned till -15
just nu i skrivande stund jobbar kompressorn 4600rpm och inluft 20, avluft 2 grader
Bör den inte ge riktigt kall avluft
Gör pumpen värme eller varmvatten i ditt exempel?
Min pump kyler inte heller ner avluften till - 15 nu när energibehovet inte längre finns då det är mycket varmare ute, utan går på ett lägre varvtal på kompressorn istället. Undantag när den gör varmvatten, då varvar den upp, dock utan att ta ner avluften till minus 15 då cirkulationspumpen går mkt långsammare ist.
Min pump kyler inte heller ner avluften till - 15 nu när energibehovet inte längre finns då det är mycket varmare ute, utan går på ett lägre varvtal på kompressorn istället. Undantag när den gör varmvatten, då varvar den upp, dock utan att ta ner avluften till minus 15 då cirkulationspumpen går mkt långsammare ist.
Om du nedgradera till förra versionen?R Rouge skrev:
Uppgraderade du från förra senaste? Det var bara en minimal ändring med så konstigt isf .
Annars aktivera debug loggning och skicka över i dm.
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg


