Har någon annan haft problem med att pumpen tappar WiFi och inte automatiskt återställer uppkopplingen? Har haft det 3 gånger nu på två månader eller så att jag gått in i appen och pumpen inte längre är ansluten. Får ansluta med bluetooth och konfigurera anslutningen för att den ska koppla upp.
 
HiddenDingo HiddenDingo skrev:
Har någon annan haft problem med att pumpen tappar WiFi och inte automatiskt återställer uppkopplingen? Har haft det 3 gånger nu på två månader eller så att jag gått in i appen och pumpen inte längre är ansluten. Får ansluta med bluetooth och konfigurera anslutningen för att den ska koppla upp.
Je heldött sedan några dagar. Jag provade att starta om vp utan resultat. Gick även in med installatörsläge men raden för wifi snurrade det ett tag på men den är utgråad och går ej att trycka på så kan inte kolla om mitt ssid finns kvar där. Wifi verkar helt dött hittar ej pumpen i listan på min wifi router.
Kontaktat enwell som installerade men de har inte hört av sig än. Pumpen fungerar dock.
Men har ej hänt tidigare.
 
HiddenDingo HiddenDingo skrev:
Har någon annan haft problem med att pumpen tappar WiFi och inte automatiskt återställer uppkopplingen? Har haft det 3 gånger nu på två månader eller så att jag gått in i appen och pumpen inte längre är ansluten. Får ansluta med bluetooth och konfigurera anslutningen för att den ska koppla upp.
samma här...
 
Märkte tidigare idag att även min QE4 tappat wifi. Startade om displayen via den ganska nya funktionen i menyerna som bara nås via just displayen. Efter det kopplade wifi upp igen och har inte tappat anslutning igen hittills.
 
B Berjeb skrev:
Märkte tidigare idag att även min QE4 tappat wifi. Startade om displayen via den ganska nya funktionen i menyerna som bara nås via just displayen. Efter det kopplade wifi upp igen och har inte tappat anslutning igen hittills.
Samma sak för mig efter strömavbrott i fredags. Starta om displayen räckte.
 
Får hoppas det fixas. Ville sätta på extra varmvatten när det var 40 min kvar av löprundan för att ta ett bad när man kommit hem men icke. Dagens i-landsproblem förvisso.
 
B Berjeb skrev:
Märkte tidigare idag att även min QE4 tappat wifi. Startade om displayen via den ganska nya funktionen i menyerna som bara nås via just displayen. Efter det kopplade wifi upp igen och har inte tappat anslutning igen hittills.
Tack! Provade ju att starta om hela pumpen som ej hjälpte. Men startade om skärmen efter att ha läst ditt inlägg.
Direkt så kopplade den upp wifi igen.
Konstigt att displayen innehåller styrkod för wifi…
 
  • Gilla
Berjeb
  • Laddar…
B Börje Edlund skrev:
Tack! Provade ju att starta om hela pumpen som ej hjälpte. Men startade om skärmen efter att ha läst ditt inlägg.
Direkt så kopplade den upp wifi igen.
Konstigt att displayen innehåller styrkod för wifi…
Den har wifimodulen vars controller också har användarmjukvaran (UI) och security till molntjänsten som Qvantum (och vi använder).
 
Efter omstart av routern uppstår samma sak igen, pumpen återansluter inte till wifi som den ska. Har testat att tilldela fast IP, men det löser inte problemet. Omstart av display krävs för att den ska återansluta.
 
Godmorgon
Har märkt senaste månaden att pumpen inte längre ger avluft ned till -15
just nu i skrivande stund jobbar kompressorn 4600rpm och inluft 20, avluft 2 grader
Bör den inte ge riktigt kall avluft
 
Gör pumpen värme eller varmvatten i ditt exempel?

Min pump kyler inte heller ner avluften till - 15 nu när energibehovet inte längre finns då det är mycket varmare ute, utan går på ett lägre varvtal på kompressorn istället. Undantag när den gör varmvatten, då varvar den upp, dock utan att ta ner avluften till minus 15 då cirkulationspumpen går mkt långsammare ist.
 
Home Assistant integrationen strular hos mig. Fick upp notis om uppdatering till 2026.3.1 men uppdateringen failade. Efter några omförsök verkade den gå igenom. Nu är de flesta sensorerna 'Unavailable'

Skärmdump av Home Assistant-gränssnitt som visar flera sensorer markerade som "Unavailable" efter en uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
perosb
  • Laddar…
R Rouge skrev:
Home Assistant integrationen strular hos mig. Fick upp notis om uppdatering till 2026.3.1 men uppdateringen failade. Efter några omförsök verkade den gå igenom. Nu är de flesta sensorerna 'Unavailable'

[bild]
Om du nedgradera till förra versionen?
Uppgraderade du från förra senaste? Det var bara en minimal ändring med så konstigt isf .
Annars aktivera debug loggning och skicka över i dm.
 
  • Gilla
Rouge
  • Laddar…
perosb perosb skrev:
Om du nedgradera till förra versionen?
Uppgraderade du från förra senaste? Det var bara en minimal ändring med så konstigt isf .
Annars aktivera debug loggning och skicka över i dm.
Löst sig. Problemet var skakig connectivitet till api.qvantum.com. En omstart krävdes.
 
  • Gilla
perosb
  • Laddar…
Är det bara för mig eller varför visar appen att elpatronen används hela tiden, efter senaste uppdateringen av appen igår?
 
  • Diagram över hydronisk enhet med temperaturdata, visar användning av elpatron (EB1) och komponenter som BT10, BT11, BT30, BT31, BT33, BT34.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Graf över elpatronens energiförbrukning i appen, visar fluktuerande användning mellan 19:10 och 20:00, med markering för sista timmens förbrukning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.