137 042 läst ·
1 247 svar
137k läst
1,2k svar
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Misstänkte att så var fallet, men nu är det bekräftat. QE6:an tappar kontakt med nätverket varje gång man startar om routern. Har nyligen bytt router så det har blivit lite omstarter när man konfigurerat saker och ting. Startade om gamla routern en gång i veckan = QE6 har inget nätverk en gång i veckan. Ganska dåligt kan man tycka
Detta hände alltså med två helt olika router setups för mig, kör DHCP så inget konstigt med statisk IP som ställer till det.
Jag har exakt samma med min QE6, det fungerade dock tidigare...HiddenDingo skrev:
Misstänkte att så var fallet, men nu är det bekräftat. QE6:an tappar kontakt med nätverket varje gång man startar om routern. Har nyligen bytt router så det har blivit lite omstarter när man konfigurerat saker och ting. Startade om gamla routern en gång i veckan = QE6 har inget nätverk en gång i veckan. Ganska dåligt kan man tyckaDetta hände alltså med två helt olika router setups för mig, kör DHCP så inget konstigt med statisk IP som ställer till det.
Jag använder teltonika routern de skickade med som en wifi accesspunkt för QE4an (med LAN till min egen 4G router), än så länge utan problem...HiddenDingo skrev:
Misstänkte att så var fallet, men nu är det bekräftat. QE6:an tappar kontakt med nätverket varje gång man startar om routern. Har nyligen bytt router så det har blivit lite omstarter när man konfigurerat saker och ting. Startade om gamla routern en gång i veckan = QE6 har inget nätverk en gång i veckan. Ganska dåligt kan man tyckaDetta hände alltså med två helt olika router setups för mig, kör DHCP så inget konstigt med statisk IP som ställer till det.
Den bör dyka upp snart. Fått tag i ett exemplar. Är som vanliga skärmen på innerdelen, fast modell störreperosb skrev:
I senaste app release notes står:
Undra om det är denna som menas https://www.homewizard.com/sv/p1-matare/
Jo, precis, kör Tibbers Pulse så borde kunna göra samma där. (Pulse kräver varken Tibber eller annat abonnemang)M Mull129 skrev:
Jag har en Homewizard P1 Wifi, funkar fint att se W per fast i Home Assistant för mig i alla fall. Undrar hur det är tänkt att fungera ihop med Qvantum dock? Hittar ingenstans i appen där man kan leta/koppla ihop?M Mull129 skrev:
Oklart. Ser att de jobbar på en v1.8 av display firmware så kanske kommer.GregerRil skrev:
Finns under kugghjul/lägg till enhet.GregerRil skrev:
Hade gärna sett att den arbetar mot de olika faserna, men oklart om den är så smart i sin begränsning..
It is used to protect the main fuses of the system. If the electricity consumption is very high, the heatpump will limit its power consumption. I think it works like the power connectors that you get with Nibe heatpumps. I'm just not 100% sure which value to choose.
Ja funkade fint att lägga till andra gången jag testade. Gissningsvis så borde man kunna styra förbrukningen för att undvika höga effektavgifter också, så lagar man mat eller laddar bilen så sänker värmepumpen effekten.E Ekna skrev:

