7 206 läst ·
64 svar
7k läst
64 svar
Quiz: Vad heter verktyget?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Klarar den inte betong så finns det inget annat vanligt byggmaterial som den tillför något i. Allt annat vanligt går att borra i med rätt borr och utan slag. Har aldrig testat men skulle slaget ge möjligheten att montera rödplugg i betong så skulle jag helt ändra åsikt men dom marknadsförs ofta för just tegel vilket är löjligt.Cheesen skrev:
Chefen köpte några 18V dewalter med slag i tron att dom skulle vara bra men förutom att inte klara av något som inte min gamla trotjänare klarat med rätt borr så fastnade flera av dom i hammarläget permanent.
Felet många gör är att försöka borra hårt tegel med betongborr.
Typ såA andersmc skrev:Jag är väldigt nyfiken på den konversation som ledde fram till vadet.
- Har du sett såna däringa internetforum? Man kan skriva saker, och då är det en massa andra som svarar.
- Nej, det tror jag inte på! Du skojar bara.
- Jo, jag lovar. Alltså, om man skriver nåt riktigt korkat kommer folk att skriva att man har fel!
- Nej, Så kan det inte vara! Jag är helt säker på att oavsett vad man skriver så kommer alla bara att ignorera det.
- Jo, det är sant. Jag har provat en gång. Jag kan visa dig.
- Äh, sluta driva nu. Jag slår vad att om att du kan skriva vilka dumheter som helst men ingen kommer att bry sig.
- Hur mycket sätter du?
- Femhundra spänn!
- Topp!
Samma här, 9/10.Rickard.ag skrev:
Det finns tre användbara varianter av handhållna verktyg med långsamt roterande chuck.
1) Batteridriven skruvdragare
2) Borrmaskin/slagborrmaskin med sladd: Används enbart för att borra med, är reglaget för val av borr/slagläge av den typ att den av misstag kan tryckas in så den väljer slagläget är maskinen defekt.
3) Borrhammare: används till sten, betong, mm.
Alla rätt 10/10
Men vikingaborren var en gissning efter att uteslutit en av svaren.
Men vikingaborren var en gissning efter att uteslutit en av svaren.
Klicka här för att svara