Rickard.
Cheesen Cheesen skrev:
Jag vill inte påskina att den maskinen klarar betong. Men det gör ingen slagborrmaskin med Chuck
Klarar den inte betong så finns det inget annat vanligt byggmaterial som den tillför något i. Allt annat vanligt går att borra i med rätt borr och utan slag. Har aldrig testat men skulle slaget ge möjligheten att montera rödplugg i betong så skulle jag helt ändra åsikt men dom marknadsförs ofta för just tegel vilket är löjligt.

Chefen köpte några 18V dewalter med slag i tron att dom skulle vara bra men förutom att inte klara av något som inte min gamla trotjänare klarat med rätt borr så fastnade flera av dom i hammarläget permanent.

Felet många gör är att försöka borra hårt tegel med betongborr.

A andersmc skrev:
Jag är väldigt nyfiken på den konversation som ledde fram till vadet.

- Har du sett såna däringa internetforum? Man kan skriva saker, och då är det en massa andra som svarar.
- Nej, det tror jag inte på! Du skojar bara.
- Jo, jag lovar. Alltså, om man skriver nåt riktigt korkat kommer folk att skriva att man har fel!
- Nej, Så kan det inte vara! Jag är helt säker på att oavsett vad man skriver så kommer alla bara att ignorera det.
- Jo, det är sant. Jag har provat en gång. Jag kan visa dig.
- Äh, sluta driva nu. Jag slår vad att om att du kan skriva vilka dumheter som helst men ingen kommer att bry sig.
- Hur mycket sätter du?
- Femhundra spänn!
- Topp!
Typ så

Rickard. Rickard.ag skrev:
Fick bara 9/10, kollade inte tillräckligt noga för att se att det var en skruvdragare med vibrationläge :p
Samma här, 9/10.

Det finns tre användbara varianter av handhållna verktyg med långsamt roterande chuck.

1) Batteridriven skruvdragare

2) Borrmaskin/slagborrmaskin med sladd: Används enbart för att borra med, är reglaget för val av borr/slagläge av den typ att den av misstag kan tryckas in så den väljer slagläget är maskinen defekt.

3) Borrhammare: används till sten, betong, mm.

Alla rätt 10/10
Men vikingaborren var en gissning efter att uteslutit en av svaren.:geek:

10/10

//Jante

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.