Status
Inte öppen för fler kommentarer.
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Enligt deras grundlag kan inga val hållas under krig
Cui bono på att kriget fortsätter? Inte är det världsekonomin eller EU som tar lån för att ge bort annan stat.
Bara en fundering. Cui bono?

Fairlane
Intet Intet skrev:
Det går väl "sådär", för att de stackars Ukranarna blev skogstokiga när Zelenskyj ville strypa antikorruptionsbyrån när den flåsade honom i nacken.
Att kalla det för demokrati är ett hån mot Ukrainas befolkning.
Det är en demokrati, de har fria val.
Intet Intet skrev:
Att andra länder har än sämre demokrati och större Korruption gör knappast Ukrainas regering mindre korrupt.
Märkligt att du aldrig klarar av att skriva Ryssland...

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Det är absolut inte jag som börjar med att snacka om annat än tråden handlar om, så där var det att falla på eget grepp
Inte. Du bara hakade på då, menar du?

Fairlane Fairlane skrev:
Det är en demokrati, de har fria val.
Därom råder det delade uppfattningar.
Även i Sverige har val manipulerats med bla. Slängda röster i vallokaler.

Fairlane Fairlane skrev:
Märkligt att du aldrig klarar av att skriva Ryssland...
Märkligt att du bara tror att det finns ett land med värre korruption än Ukraina. 😁

Åter till ämnet.

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Och USA, England, Belgien, Spanien, Holland, Japan, Marocko, .... och sist men inte minst Israel. Detta är ju bara ett axplock, men han kanske ändå fattar?😬

Tråden handlar om världsekonomin. Inte om ditt fiskande efter gillningar.
Om jag får postiva omdömden bryr jag mig inte om och det beror då att jag kanske skriver något klokt, istället för ert mumbo jumbo

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Därom råder det delade uppfattningar.
Även i Sverige har val manipulerats med bla. Slängda röster i vallokaler.
Betyder det att du anser att Sverige inte är en demokrati?
Intet Intet skrev:
Märkligt att du bara tror att det finns ett land med värre korruption än Ukraina. 😁
Det finns fler såklart, men du har väldigt lätt att kritisera Ukraina, USA, och Israel och helt otroligt svårt att kritisera Ryssland.

• Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:

Sverige är ingen Demokrati i praktiken. I teorin, Ja.
Sverige är en Demokratur ingen demokrati.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vi har en representativ demokrati. På pappret ser det bra ut men de som blivit överkörda av staten har i princip ingen chans. Om du kallar det och andra övergrepp för ("från folket") för demokrati, så är det upp till dig.

Fairlane Fairlane skrev:
Det finns fler såklart, men du har väldigt lätt att kritisera Ukraina, USA, och Israel och helt otroligt svårt att kritisera Ryssland.
Du börjar bli väldigt tjötig med ditt infantila småbarnsretorik.
Att du inte kan skilja din fantasi från verkligheten är inte något jag kan hjälpa dig med. Fråga din mamma istället.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:

På högsta nivån råder det omvända, när Kristersson tillfrågas om Usa och Israels krig mot Iran blev han väldigt ovillig att rikta någon kritik mot Usa utan mumlande något om att det kunde vara ett brott mot traditionell folkrätt.
Peter Kadhammar hade igår en läsvärd krönika i Aftonbladet där han går igenom Kristerssons krypande för stormakten. Ynkligt är bara förnamnet.
Traditionell folkrätt, ska vi då också tala om traditionell lagstiftning när det gäller lagar vi inte gillar.

• Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
På högsta nivån råder det omvända, när Kristersson tillfrågas om Usa och Israels krig mot Iran blev han väldigt ovillig att rikta någon kritik mot Usa utan mumlande något om att det kunde vara ett brott mot traditionell folkrätt.
Peter Kadhammar hade igår en läsvärd krönika i Aftonbladet där han går igenom Kristerssons krypande för stormakten. Ynkligt är bara förnamnet.
Traditionell folkrätt, ska vi då också tala om traditionell lagstiftning när det gäller lagar vi inte gillar.
Kristersson sade väl också att folkrätten inte gällde när de goda var onda för den goda sakens skull.
Låter som proletariatets diktatur.

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Vissa tjänar bra på oron. Under en minut såldes oljeterminer för mångmiljardbelopp. Omedelbart därefter gick Trump ut med sitt uttalande om förhandlingar med Iran vilket fick oljan att sjunka kraftigt.
Några tjänade miljarder på det uttalandet, perfekt timing.$$$$$$$$$
Insiderbrott?????

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Cui bono på att kriget fortsätter? Inte är det världsekonomin eller EU som tar lån för att ge bort annan stat.
Bara en fundering. Cui bono?
Vet inte riktigt säker på vad är du försöker säga. Men vem som tjänar på att kriget fortsätter? Inte är det den ukrainska befolkningen iallafall.

• Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Du börjar bli väldigt tjötig med ditt infantila småbarnsretorik.
Att du inte kan skilja din fantasi från verkligheten är inte något jag kan hjälpa dig med. Fråga din mamma istället.
Jag förstår, du kan helt enkelt inte säga något om Ryssland.
Det är inte mina fantasier, det är glasklart att du i mängder av inlägg kritiserat eller antytt negativa saker om Ukraina, att du ogillar USA och Israel (vilket är helt ok), men att du omöjligt kan säga ett negativt om om Ryssland och deras agerande. Jag har tidigare trott att du inte fått betalt från Ryssland, utan snarare har varit en så kallad "nyttig idiot". När du så kategorisk inte ens kan kritisera något alls från Ryssland så blir jag mer tveksam, kanske vågar du inte stöta dig med uppdragsgivaren.

• Gilla
  • Haha
Klacken och 8 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vet inte riktigt säker på vad är du försöker säga. Men vem som tjänar på att kriget fortsätter? Inte är det den ukrainska befolkningen iallafall.
Äntligen är vi på rätt spår igen. Tack!
Världsekonomin, men även den enskildes ekonomi.
Just det. Cui bono på att Ukrainakriget fortsätter och fortsätter.

En självklar kandidat är krigsmaterialindustrin samt alla de som på något sätt har anknytning till den.
Dvs. Allt från sonen till städerskan som svabbar dassen i artillerigranatarbetarnas omklädningsrum till aktieägare och mutbara politiker. Vi minns ju SAAB-affären! Sedan tillkommer en drös till som vi inte ens vet att de finns. Vapenmäklare etc.

Därför bör man verkligen ställa sig frågan -Vem tjänar på detta. Inte är det den Ukrainska befolkningen iallafall, som du så riktigt påpekade.
Så vem är det då. Cui bono?

Fairlane Fairlane skrev:
Jag förstår, du kan helt enkelt inte säga något om Ryssland.
Det är inte mina fantasier, det är glasklart att du i mängder av inlägg kritiserat eller antytt negativa saker om Ukraina, att du ogillar USA och Israel (vilket är helt ok), men att du omöjligt kan säga ett negativt om om Ryssland och deras agerande. Jag har tidigare trott att du inte fått betalt från Ryssland, utan snarare har varit en så kallad "nyttig idiot". När du så kategorisk inte ens kan kritisera något alls från Ryssland så blir jag mer tveksam, kanske vågar du inte stöta dig med uppdragsgivaren.
Hade du smakat på en riktigt god rödbeta, skulle du inte tvivlat😁.😜😎

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.