98 113 läst ·
1 518 svar
98k läst
1,5k svar
Pyspunka eller global reset av det monetära systemet?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Det är en demokrati, de har fria val.Intet skrev:
Märkligt att du aldrig klarar av att skriva Ryssland...Intet skrev:
Därom råder det delade uppfattningar.Fairlane skrev:
Även i Sverige har val manipulerats med bla. Slängda röster i vallokaler.
Märkligt att du bara tror att det finns ett land med värre korruption än Ukraina. 😁Fairlane skrev:
Åter till ämnet.
Om jag får postiva omdömden bryr jag mig inte om och det beror då att jag kanske skriver något klokt, istället för ert mumbo jumboIntet skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Betyder det att du anser att Sverige inte är en demokrati?Intet skrev:
Det finns fler såklart, men du har väldigt lätt att kritisera Ukraina, USA, och Israel och helt otroligt svårt att kritisera Ryssland.Intet skrev:
Vi har en representativ demokrati. På pappret ser det bra ut men de som blivit överkörda av staten har i princip ingen chans. Om du kallar det och andra övergrepp för ("från folket") för demokrati, så är det upp till dig.Fairlane skrev:
Du börjar bli väldigt tjötig med ditt infantila småbarnsretorik.Fairlane skrev:
Att du inte kan skilja din fantasi från verkligheten är inte något jag kan hjälpa dig med. Fråga din mamma istället.
Redigerat:
På högsta nivån råder det omvända, när Kristersson tillfrågas om Usa och Israels krig mot Iran blev han väldigt ovillig att rikta någon kritik mot Usa utan mumlande något om att det kunde vara ett brott mot traditionell folkrätt.Fairlane skrev:
Peter Kadhammar hade igår en läsvärd krönika i Aftonbladet där han går igenom Kristerssons krypande för stormakten. Ynkligt är bara förnamnet.
Traditionell folkrätt, ska vi då också tala om traditionell lagstiftning när det gäller lagar vi inte gillar.
Kristersson sade väl också att folkrätten inte gällde när de goda var onda för den goda sakens skull.B Bitterhetsakademin skrev:På högsta nivån råder det omvända, när Kristersson tillfrågas om Usa och Israels krig mot Iran blev han väldigt ovillig att rikta någon kritik mot Usa utan mumlande något om att det kunde vara ett brott mot traditionell folkrätt.
Peter Kadhammar hade igår en läsvärd krönika i Aftonbladet där han går igenom Kristerssons krypande för stormakten. Ynkligt är bara förnamnet.
Traditionell folkrätt, ska vi då också tala om traditionell lagstiftning när det gäller lagar vi inte gillar.
Låter som proletariatets diktatur.
Vissa tjänar bra på oron. Under en minut såldes oljeterminer för mångmiljardbelopp. Omedelbart därefter gick Trump ut med sitt uttalande om förhandlingar med Iran vilket fick oljan att sjunka kraftigt.
Några tjänade miljarder på det uttalandet, perfekt timing.$$$$$$$$$
Insiderbrott?????
Några tjänade miljarder på det uttalandet, perfekt timing.$$$$$$$$$
Insiderbrott?????
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Jag förstår, du kan helt enkelt inte säga något om Ryssland.Intet skrev:
Det är inte mina fantasier, det är glasklart att du i mängder av inlägg kritiserat eller antytt negativa saker om Ukraina, att du ogillar USA och Israel (vilket är helt ok), men att du omöjligt kan säga ett negativt om om Ryssland och deras agerande. Jag har tidigare trott att du inte fått betalt från Ryssland, utan snarare har varit en så kallad "nyttig idiot". När du så kategorisk inte ens kan kritisera något alls från Ryssland så blir jag mer tveksam, kanske vågar du inte stöta dig med uppdragsgivaren.
Äntligen är vi på rätt spår igen. Tack![SKPG]Zamora skrev:
Världsekonomin, men även den enskildes ekonomi.
Just det. Cui bono på att Ukrainakriget fortsätter och fortsätter.
En självklar kandidat är krigsmaterialindustrin samt alla de som på något sätt har anknytning till den.
Dvs. Allt från sonen till städerskan som svabbar dassen i artillerigranatarbetarnas omklädningsrum till aktieägare och mutbara politiker. Vi minns ju SAAB-affären! Sedan tillkommer en drös till som vi inte ens vet att de finns. Vapenmäklare etc.
Därför bör man verkligen ställa sig frågan -Vem tjänar på detta. Inte är det den Ukrainska befolkningen iallafall, som du så riktigt påpekade.
Så vem är det då. Cui bono?
Hade du smakat på en riktigt god rödbeta, skulle du inte tvivlat😁.😜😎Fairlane skrev:
Jag förstår, du kan helt enkelt inte säga något om Ryssland.
Det är inte mina fantasier, det är glasklart att du i mängder av inlägg kritiserat eller antytt negativa saker om Ukraina, att du ogillar USA och Israel (vilket är helt ok), men att du omöjligt kan säga ett negativt om om Ryssland och deras agerande. Jag har tidigare trott att du inte fått betalt från Ryssland, utan snarare har varit en så kallad "nyttig idiot". När du så kategorisk inte ens kan kritisera något alls från Ryssland så blir jag mer tveksam, kanske vågar du inte stöta dig med uppdragsgivaren.