Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag kan inte förstå mig på personer (hoppas jag) som vurmar för det vidriga styret i Ryssland. Inget land är perfekt, men Ryssland tillhör definitivt det sämsta av det sämsta. Ryssland har gjort sig non grata i flera hundra år.

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
RoTe
trähandtag trähandtag skrev:
Jag kan inte förstå mig på personer (hoppas jag) som vurmar för det vidriga styret i Ryssland. Inget land är perfekt, men Ryssland tillhör definitivt det sämsta av det sämsta. Ryssland har gjort sig non grata i flera hundra år.
Men Tyskland är ok?

• Gilla
Bitterhetsakademin och 2 till
  • Laddar…
Tycker att Tyskland pudlade ordentligt efter kriget- för det är väl det ni avser.

• Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Suvi5700
Och det genomkorupta styret i Ukraina är bra då tycker du?

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Som jag skrev inget land är bra, men Ryssland är bland de värsta. Dessutom ser jag ingen förbättring, då de levt under totalitära förhållanden allt för länge.

• Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Kloka tankar från Gustav.

Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Och det genomkorupta styret i Ukraina är bra då tycker du?
Överlägset det ryska.
  • Ukraina försöker få bort sin korruption (det går sådär), det gör inte Ryssland, tvärtom
  • Ukraina har fria val så de kan byta ut sin ledning om medborgarna så önskar, behöver vi ens nämna hur det är i Ryssland?
  • I Ukraina så finns en rättsstat, i Ryssland kan man bli slängt i fängelse i många år om man håller upp ett blankt papper
  • I Ukraina mördar man inte oppotionella
  • Ukraina har inte anfallit något grannland
  • Ukraina har inte mördat oppositionella i andra länder
Att ens jämföra dessa två länder på samma skala låter sig inte göras.

Men jag ser ett tydligt mönster: Klimatet är en bluff, Ryssland är bra, Ukraina och USA är dumma, Corona är en bluff, vaccin är en bluff, "jag tänker själv, så det så!"

• Gilla
  • Älska
blackarrow och 14 till
  • Laddar…
RoTe
Tycker att Tyskland pudlade ordentligt efter kriget- för det är väl det ni avser.
Ja dom bygger väl bara upp den största militäriska kraften i EU nu, men ok... Folk i Sverige brukar gapa om 30-talet och snart är vi där igen.

• Gilla
  • Haha
Klacken och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Överlägset det ryska.
  • Ukraina försöker få bort sin korruption (det går sådär), det gör inte Ryssland, tvärtom
  • Ukraina har fria val så de kan byta ut sin ledning om medborgarna så önskar, behöver vi ens nämna hur det är i Ryssland?
  • I Ukraina så finns en rättsstat, i Ryssland kan man bli slängt i fängelse i många år om man håller upp ett blankt papper
  • I Ukraina mördar man inte oppotionella
  • Ukraina har inte anfallit något grannland
  • Ukraina har inte mördat oppositionella i andra länder
Att ens jämföra dessa två länder på samma skala låter sig inte göras.

Men jag ser ett tydligt mönster: Klimatet är en bluff, Ryssland är bra, Ukraina och USA är dumma, Corona är en bluff, vaccin är en bluff, "jag tänker själv, så det så!"
Ukraina har fria val skriver du?
Hm.. Zelensky sitter som ovald president och styr landet.

• Wow
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men Tyskland är ok?
Och USA, England, Belgien, Spanien, Holland, Japan, Marocko, .... och sist men inte minst Israel. Detta är ju bara ett axplock, men han kanske ändå fattar?😬
Ryssland har gjort sig non grata i flera hundra år.
Tråden handlar om världsekonomin. Inte om ditt fiskande efter gillningar.

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ukraina försöker få bort sin korruption (det går sådär)
Det går väl "sådär", för att de stackars Ukranarna blev skogstokiga när Zelenskyj ville strypa antikorruptionsbyrån när den flåsade honom i nacken.
Att kalla det för demokrati är ett hån mot Ukrainas befolkning.

Att andra länder har än sämre demokrati och större Korruption gör knappast Ukrainas regering mindre korrupt.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Enligt deras grundlag kan inga val hållas under krig

"Val till parlamentet och presidentposten skulle under normala förhållanden ha hållits 2023 respektive 2024 men de har skjutits på framtiden. Enligt grundlagen kan val inte hållas under krig, och rent praktiskt skulle det vara svårt att genomföra val med delar av landet ockuperat och miljoner av medborgarna på flykt"

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ukraina/inrikespolitik-och-forfattning/

• Gilla
naikon och 6 till
  • Laddar…
Suvi5700
Lite märkligt att samma människor som dissar att Trump en driven och kunnig affärsman blev president. Dom hyllar en b- skådis och komiker som blir president i Ukraina.

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är den enda del du reagerar på?
Du reagerar inte alls på att Ryssland fängslar och/eller mördar oppositionella, både inom landet och utanför?
Du reagerar inte alls på att Ryssland startat krig?

Jag kan väl också rätt dig.
Zelenskij är inte alls en ovald president, han valdes under våren 2019, helt legitimt.
Sen skulle det varit ett nytt val 2024, men enligt den Ukrainska konstitutionen så kan man inte ha ett val under pågående krig. Även i Sverige kan val skjutas upp om det är krig.

Du upprepar bara ryska lögner. För att vara en självständigt tänkande person så upprepar du väldigt ofta ryska berättelser.

• Gilla
  • Älska
naikon och 9 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Och USA, England, Belgien, Spanien, Holland, Japan, Marocko, .... och sist men inte minst Israel. Detta är ju bara ett axplock, men han kanske ändå fattar?😬

Tråden handlar om världsekonomin. Inte om ditt fiskande efter gillningar.
Det är absolut inte jag som börjar med att snacka om annat än tråden handlar om, så där var det att falla på eget grepp

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.