97 237 läst ·
1 518 svar
97k läst
1,5k svar
Pyspunka eller global reset av det monetära systemet?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Hur kan man inte tycka det?Suvi5700 skrev:
Han är ansvarig för miljontals människors lidande och en stor mängd döda och han har inget som helst intresse av att avsluta kriget.
Hur kan man inte tycka att han är en vidrig människa?
För den som vill ha andra perspektiv har professor John Mearsheimer skrivit en hel del tankeväckande i såväl Ukrainafrågan som om Mellanöstern.
Kom att tänka på vad Chomsky sade:
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krigsförbrytelser.
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krigsförbrytelser.
Nu svamlar du igen.B Bitterhetsakademin skrev:För den som vill ha andra perspektiv har professor John Mearsheimer skrivit en hel del tankeväckande i såväl Ukrainafrågan som om Mellanöstern.
Och har som vanligt din normala andel av fallasier.
Och det landet skall beskydda oss?B Bitterhetsakademin skrev:För den som vill ha andra perspektiv har professor John Mearsheimer skrivit en hel del tankeväckande i såväl Ukrainafrågan som om Mellanöstern.
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krikrigsförbrytelser.
Gud hjälpe.
Tack och lov, konstaterar "flera" av forumgenierna att han är ett Nazistiskt antizionistiskt Stalinist-MAGA-troll med rötter i Feministiskt initiativ och därför inte värla att lyssna på.
Upprepa bara -"Jag är inte rädd ..." Så blir allting som det alltid varit.
kashieda skrev:
Jag väntar mig att ni tycker att det är lagstiftarnas fel att folk döms för våldtäkt enligt samma logik som Mearsheimer har. Det ligger ju i vissas intresse att ha sex även om "mottagaren" inte så önskar, och om det bara vore lagligt skulle faktiskt ingen dömas.Intet skrev:
Och det landet skall beskydda oss?
Gud hjälpe.
Tack och lov, konstaterar "flera" av forumgenierna att han är ett Nazistiskt antizionistiskt Stalinist-MAGA-troll med rötter i Feministiskt initiativ och därför inte värla att lyssna på.
Upprepa bara -"Jag är inte rädd ..." Så blir allting som det alltid varit.
[media]
Det är kanske du som ska motivera dina påståenden först.Intet skrev:
För det är ju du som startar skiten.
Det är du som hela tiden startar politiska diskussioner i alla möjliga trådar, forumet var en trevlig plats förut.
Nu är det någon jä*** fiskmås-fascism-putinism-rasism-extremhöger som skriker och skitar ner precis överallt.
Lugn lugn. Nu blev du upprörd igen. Din rädsla är ett resultat av dina egna tillkortakommanden som du skyller på andra. Projektion, kallas det.Mikael_L skrev:
Det är kanske du som ska motivera dina påståenden först.
För det är ju du som startar skiten.
Det är du som hela tiden startar politiska diskussioner i alla möjliga trådar, forumet var en trevlig plats förut.
Nu är det någon jä*** fiskmås-fascism-putinism-rasism-extremhöger som skriker och skitar ner precis överallt.
-Var inte rädd, du kan flyga.😀
Professor Mearsheimer driver även tesen att Usa:s sanktioner är ett massförstörelsevapen som under åren 1971 till 2021 mördat 38 miljoner människor och därmed varit långt dödligare än Usa:s krig.Hans siffror har ifrågasatts då de mäter statistisk överdödlighet och kan vara behäftad med vissa fel men det är ändå tankeväckande.
Säg mig. Visa ett enda av dina inlägg som "driver diskussion framåt".kashieda skrev:
Det gör jag förhoppningsvis varje gång.Mikael_L skrev:
Vilken, "skit"?Mikael_L skrev:
Det får du nog förklara lite bättre. Om du kan?Mikael_L skrev:
Vem?Mikael_L skrev:
Det skulle uppskattas om du skrev i nyktert tillstånd.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Det är väldigt tydligt att Intet och Bitterhetsakademin och kanske även Suvi5700(?) inte klarar av att fördöma Rysslands anfallskrig utan att blanda in USA och/eller Israel.
Det går bra att fördöma USA, utan att nämna Ryssland
Det går bra att fördöma Israel, utan att nämna Ryssland
Det är helt omöjligt att fördöma Ryssland utan att nämna USA och/eller Israel
USA och Israel har åtminstone någon form av demokrati, även om framförallt Trump i USA gör vad han kan för att demontera den. Israel har val i höst och med lite tur får vi en ny regering. USA har val i höst också och det finns hyfsade chanser ändå att det blir förändringar i kongressen och senaten. När det kommer till Ryssland finns det väl ingen som tror att det kommer kunna bli en förändring? Inte ens herrarna ovan lär tro att det är möjligt.
Det går bra att fördöma USA, utan att nämna Ryssland
Det går bra att fördöma Israel, utan att nämna Ryssland
Det är helt omöjligt att fördöma Ryssland utan att nämna USA och/eller Israel
USA och Israel har åtminstone någon form av demokrati, även om framförallt Trump i USA gör vad han kan för att demontera den. Israel har val i höst och med lite tur får vi en ny regering. USA har val i höst också och det finns hyfsade chanser ändå att det blir förändringar i kongressen och senaten. När det kommer till Ryssland finns det väl ingen som tror att det kommer kunna bli en förändring? Inte ens herrarna ovan lär tro att det är möjligt.
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Du kan få ta denna diskussionen med mina svärföräldrar i Ukraina eller varför inte med min svärdotter eller mitt barnbarn som inte kommer ihåg något annat än kriget som Ryssland under Putins ledning startade.Suvi5700 skrev:
Varken dom eller jag tycker vi ska ha en SAKLIG diskussion om detta.
Som vi ser det så finns det inget som försvarar det som dom gjort under så många år till ett broderfolk som dom skrev under på att försvara i Budapestavtalet om dom gav upp sina kärnvapen.
Hur mycket var det avtalet värt?
Hur mycket är kommande avtal värt med Ryssland?
Men vi ska diskutera detta SAKLIGT!!!!
Ursäkta men FY FAN!!!!