Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mikael_L
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror dock personligen inte på att du får betalt, du bara stödjer Ryssland allmänt och jag tycker inte det är ett dugg bättre.
Nä, det är ju bara korkat att inte ta betalt för sin tjänst. :D

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Tycker man inte automatiskt Ryssland och Putin är jordens avskum så är man Putinist.
Hur kan man inte tycka det?
Han är ansvarig för miljontals människors lidande och en stor mängd döda och han har inget som helst intresse av att avsluta kriget.
Hur kan man inte tycka att han är en vidrig människa?

• Gilla
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
För den som vill ha andra perspektiv har professor John Mearsheimer skrivit en hel del tankeväckande i såväl Ukrainafrågan som om Mellanöstern.
Kom att tänka på vad Chomsky sade:
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krigsförbrytelser.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Mikael_L
B Bitterhetsakademin skrev:
För den som vill ha andra perspektiv har professor John Mearsheimer skrivit en hel del tankeväckande i såväl Ukrainafrågan som om Mellanöstern.
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krigsförbrytelser.
Nu svamlar du igen.
Och har som vanligt din normala andel av fallasier.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Om Usa:s presidenter dömts efter Nürnbergprocessens lagar hade samtliga från andra världskriget och framåt dömts till döden för krikrigsförbrytelser.
Och det landet skall beskydda oss?
Gud hjälpe.

Tack och lov, konstaterar "flera" av forumgenierna att han är ett Nazistiskt antizionistiskt Stalinist-MAGA-troll med rötter i Feministiskt initiativ och därför inte värla att lyssna på.

Upprepa bara -"Jag är inte rädd ..." Så blir allting som det alltid varit.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu svamlar du igen.
Och har som vanligt din normala andel av fallasier.
Kan du för en enda gång skull motivera dina påståenden. Överraska oss! Bara en enda gång. Snälla!
Var inte rädd. Det är inte farligt att tänka.

kashieda kashieda skrev:
Särskilt när den egna åsikten kommer färdigförpackad. Väldigt jobbigt att dra upp den i näsan och sluta tänka.
Intet Intet skrev:
Och det landet skall beskydda oss?
Gud hjälpe.

Tack och lov, konstaterar "flera" av forumgenierna att han är ett Nazistiskt antizionistiskt Stalinist-MAGA-troll med rötter i Feministiskt initiativ och därför inte värla att lyssna på.

Upprepa bara -"Jag är inte rädd ..." Så blir allting som det alltid varit.

[media]
Jag väntar mig att ni tycker att det är lagstiftarnas fel att folk döms för våldtäkt enligt samma logik som Mearsheimer har. Det ligger ju i vissas intresse att ha sex även om "mottagaren" inte så önskar, och om det bara vore lagligt skulle faktiskt ingen dömas.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Mikael_L
Intet Intet skrev:
Kan du för en enda gång skull motivera dina påståenden. Överraska oss! Bara en enda gång. Snälla!
Var inte rädd. Det är inte farligt att tänka.
Det är kanske du som ska motivera dina påståenden först.
För det är ju du som startar skiten.
Det är du som hela tiden startar politiska diskussioner i alla möjliga trådar, forumet var en trevlig plats förut.
Nu är det någon jä*** fiskmås-fascism-putinism-rasism-extremhöger som skriker och skitar ner precis överallt.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är du som hela tiden startar politiska diskussioner i alla möjliga trådar, forumet var en trevlig plats förut.
Nu är det någon jä*** fiskmås-fascism-putinism-rasism-extremhöger som skriker och skitar ner precis överallt.
Lugn lugn. Nu blev du upprörd igen. Din rädsla är ett resultat av dina egna tillkortakommanden som du skyller på andra. Projektion, kallas det.
-Var inte rädd, du kan flyga.😀

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Lugn lugn. Nu blev du upprörd igen. Din rädsla är ett resultat av dina egna tillkortakommanden som du skyller på andra. Projektion, kallas det.
-Var inte rädd, du kan flyga.😀
Ah, du har lärt dig att du projicerar och nu tror du att alla andra också gör det.

Professor Mearsheimer driver även tesen att Usa:s sanktioner är ett massförstörelsevapen som under åren 1971 till 2021 mördat 38 miljoner människor och därmed varit långt dödligare än Usa:s krig.Hans siffror har ifrågasatts då de mäter statistisk överdödlighet och kan vara behäftad med vissa fel men det är ändå tankeväckande.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ah, du har lärt dig att du projicerar och nu tror du att alla andra också gör det.
Säg mig. Visa ett enda av dina inlägg som "driver diskussion framåt".
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det gör jag förhoppningsvis varje gång.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vilken, "skit"?
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det får du nog förklara lite bättre. Om du kan?
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vem?

Det skulle uppskattas om du skrev i nyktert tillstånd.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Säg mig. Visa ett enda av dina inlägg som "driver diskussion framåt".
Visa först hur det jag citerade "drev diskussionen framåt".

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Fairlane
Det är väldigt tydligt att Intet och Bitterhetsakademin och kanske även Suvi5700(?) inte klarar av att fördöma Rysslands anfallskrig utan att blanda in USA och/eller Israel.

Det går bra att fördöma USA, utan att nämna Ryssland
Det går bra att fördöma Israel, utan att nämna Ryssland
Det är helt omöjligt att fördöma Ryssland utan att nämna USA och/eller Israel

USA och Israel har åtminstone någon form av demokrati, även om framförallt Trump i USA gör vad han kan för att demontera den. Israel har val i höst och med lite tur får vi en ny regering. USA har val i höst också och det finns hyfsade chanser ändå att det blir förändringar i kongressen och senaten. När det kommer till Ryssland finns det väl ingen som tror att det kommer kunna bli en förändring? Inte ens herrarna ovan lär tro att det är möjligt.

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Så jävla typiskt Svenskt. Tycker man inte automatiskt Ryssland och Putin är jordens avskum så är man Putinist.
Varför kan vi inte få diskutera det sakligt.
Du kan få ta denna diskussionen med mina svärföräldrar i Ukraina eller varför inte med min svärdotter eller mitt barnbarn som inte kommer ihåg något annat än kriget som Ryssland under Putins ledning startade.
Varken dom eller jag tycker vi ska ha en SAKLIG diskussion om detta.
Som vi ser det så finns det inget som försvarar det som dom gjort under så många år till ett broderfolk som dom skrev under på att försvara i Budapestavtalet om dom gav upp sina kärnvapen.
Hur mycket var det avtalet värt?
Hur mycket är kommande avtal värt med Ryssland?
Men vi ska diskutera detta SAKLIGT!!!!
Ursäkta men FY FAN!!!!

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.