98 322 läst ·
1 518 svar
98k läst
1,5k svar
Pyspunka eller global reset av det monetära systemet?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 973 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 973 inlägg
Du menar ungefär som du inte protesterar mot den part som startade anfallskriget mot Ukraina?Intet skrev:
Vi är flera här som ogillar anfallskriget mot Iran och anfallskriget mot Ukraina, och hur Israel hanterat Gaza.
Att kriget mot Iran påverkar och kommer påverka oss betvivlar nog ingen, men att det ska bli kaos om 2 veckor...
Fel, Fairline! det börjar bi tjötigt nu!).Fairlane skrev:
Jag ogillar såväl ett aggressivt Ryssland som ett aggressivt NATO och mittimellan dessa står den stackars ukrainska befolkningen som inget ont gjort.
Kanske en handfull på din ringhörna.Fairlane skrev:
Jag kan i stort alliera mig med "flera".
Jodå. @Mikael_LFairlane skrev:
Ser man orosmoln torna upp sig, är man antipatriot och betald av Ryyyyssland🤪.
Kaos, är ett relativt begrepp. Men att det börjar strama åt lite,det kan väl bara "patrioter" förneka.
Har vi tur blir det bara en pyspunka och har vi otur får domedagsprofeterna i USA och Israel en samtidig orgasmuppenberelse och trycker på den röda knappen samtidigt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 973 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 973 inlägg
Ett aggressivt NATO?Intet skrev:
Det är där du får vilse. NATO har inget med kriget att göra.
Ska du vara konsekvent så ska du få inte bara kriterierna USA och Israel utan även Hamas, Hizbollah och Iran. Skillnaden är att de tre senare, till skillnad från NATO har visat aggressivitet.
EU går nu ut med att de ska betala för reparationerna av oljeledningen som går via Ukraina och försörjer Ungern med rysk olja. Det anses av flertalet politiker som kontroversiellt men ändå nödvändigt för att få Orban på gott humör så han inte lägger in sitt veto mot stödpaket till Ukraina. Trots detta verkar han inte villig att rösta för trots hårda påtryckningar från resten av EU.
Demokrati?😬kashieda skrev:
Det DEMOKRATISKA landet Israel och det DEMOKRATISKA lande USA anfaller ett tredje land med motivet att det får inte ha, det de DEMOKRATISKA redan har!
Är du helt från vettet, människa?
När inte det går enligt plan uppmanas det DEMOKRATISKA NATO att hjälpa till.
Är du helt i från vettet, människa?
Därför att Mikael är livrädd!Suvi5700 skrev:
Nästan alltid är jag ödmjuk och respektfull mot de med andra åsikter än mina. Det är det en diskussion bygger på. De allra flesta tycker som jag och respekterar oliktänkande. Mikael, däremot. Gör inte det.
Varför? Rädsla ligger nära till hands?
Redigerat:
Det är ju alltid mycket smidigare att flyta med strömmen. Än att stå för en ehen åsikt.Intet skrev:
Ryssland vågar inte ha demokratiska länder för nära utan vill ha en buffertzon av marionetter på andras mark.Intet skrev:
Demokrati?😬
Det DEMOKRATISKA landet Israel och det DEMOKRATISKA lande USA anfaller ett tredje land med motivet att det får inte ha, det de DEMOKRATISKA redan har!
Är du helt från vettet, människa?
När inte det går enligt plan uppmanas det DEMOKRATISKA NATO att hjälpa till.
Är du helt i från vettet, människa?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 973 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 973 inlägg
Nu är det expansivt, innan aggressivt?Intet skrev:
NATO har växt, det stämmer, men det är inte NATO som raggat upp nya medlemmar, de har sökt sig till NATO, av en anledning och anledningen är Ryssland. Putin anser att det var helt riktigt att ta de baltiska länderna 1940 och att angripa Polen 1939. Han anklagar till och med Polen för att vara skyldig till andra världskriget...
Att de länderna vill ha ett skydd mot Ryssland borde varje människa förstå. Sen har vi några länder till som anslutit som Ungern, Tjeckien, Rumänien, Bulgarien och Slovakien. Alla dessa länder har erfarenhet av vad Ryssland/Sovjetunionen är beredda att göra, så det borde inte heller vara någon överraskning att de vill ha ett säkerhetsskydd mot ett aggressivt Ryssland.
Ja, två demokratiska länder har startat krig mot Iran, vilket givetvis är helt förkastligt. Det finns dock ett visst hopp om att kriget ska avslutas och att dessa länder får nya, bättre ledningar, just i och med att de är demokratier. Detsamma kan inte sägas om Ryssland.Intet skrev:
Problemet är inte att du säger att USA och Israel gör dåliga saker, det är att du ursäktar de ryska motsvarigheterna.
USA och Israel är bara dumma, Ryssland måste man ju förstå att NATO har utvidgats och att det finns korruption i Ukraina etc (vad nu det har med saken att göra). Det är stört omöjligt att bara rakt av fördöma Ryssland, utan att påpeka NATO, etc. Det går samtidigt alldeles utmärkt att kritisera Israel, utan att nämna Hamas, Hizbollah, eller Iran (Iran har sponsrat både Hamas och Hizbollah länge). När du sen väljer att förklara det som händer i Ukraina med samma motiveringar som Ryssland använder så är det inte konstigt att folk reagerar. Jag tror dock personligen inte på att du får betalt, du bara stödjer Ryssland allmänt och jag tycker inte det är ett dugg bättre.
Jag har dock inte sett dig påstå att Polen var skuld till andra världskriget, men det kommer kanske? Du kanske missat att Putin sagt det?