Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Iran meddelar nu att det blir inga fredssamtal och de kommer att vedergälla hårt efter det amerikanska angreppet mot ett fartyg med last från Kina på väg till Iran.
Trump kommer som vanligt med bombastiska brösttoner och utlovar massiva terrorbombningar mot civil infrastruktur. Enligt intervjun i Fox News ska hela landet sprängas i luften så hans chanser att få åka till Oslo i framtiden är nog små men en enkelresa till Haag vore mer passande men nog för mycket att hoppas på.
Enligt råvaruanalytikern Christian Kopfer bör vi förbereda oss för ransonering av bränsle inom några få månader.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Idag var jag på jobbet och frågade alla sju, åtta stycken jag mötte om de visste vem Egot Putilov är. Inte en djäkel visste det
Ok, ingen på ditt jobb som hänger med i svensk media alltså. Eller så kanske de känner igen något av de andra namnen han gått under, det är några stycken.
Han blev till och med klassad som en säkerhetsrisk och fick inte ackreditering i riksdagen.
Intressant dock att du skrattar åt att han misstänks arbeta för rysk säkerhetstjänst, när du inte ens vet vem han är.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om den fanns, skulle du då ta den?
Nej. Jag är i största allmänhet restriktiv mot mediciner. I synnerhet mot medicinering av åkommor jag inte har.

Fairlane Fairlane skrev:
Ok, ingen på ditt jobb som hänger med i svensk media alltså. Eller så kanske de känner igen något av de andra namnen han gått under, det är några stycken.
Det var då ett djäkla tjötande om din drömpudding!
Fairlane Fairlane skrev:
Intressant dock att du skrattar åt att han misstänks arbeta för rysk säkerhetstjänst, när du inte ens vet vem han är.
Jag letade efter det skrattet men fann det inte. Intressant.😀
Gissar att jag skrattade åt din retorik, snarare än åt det dimmiga innehållet.

Kan vi återgå till trådens ämne?

Här talar McGregor bland annat om att Iran hotar att förstöra grannarnas oljeproduktion ifall USA förstör deras.
Jag har inte lyssnat igenom det helt ännu men hans resonemang finner jag ofta relevant. Framförallt i gämförelse med en rysk smygheterosexuell fifflare.
Det vill säga, världsekonomi istället för känslor.

Varsågoda:

Redigerat:
  • Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Nej. Jag är i största allmänhet restriktiv mot mediciner. I synnerhet mot medicinering av åkommor jag inte har.

Jag letade efter det skrattet men fann det inte. Intressant.😀
Gissar att jag skrattade åt din retorik, snarare än åt det dimmiga innehållet.

Kan vi återgå till trådens ämne?

Här talar McGregor bland annat om att Iran hotar att förstöra grannarnas oljeproduktion ifall USA förstör deras.
Jag har inte lyssnat igenom det helt ännu men hans resonemang finner jag ofta relevant. Framförallt i gämförelse med en rysk smygheterosexuell fifflare.
Det vill säga, världsekonomi istället för känslor.

Varsågoda:

[media]
Du hänvisar till en youtubekanal vars innehåll fram till för sex dagar enbart bestod av hundratals videos kring hur man enkelt kan skapa "gratis energi"? : https://www.youtube.com/@satech4741/videos

1776685615677.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
En misstänkt rysk spion är inte min drömpudding, nej.

Att du och dina kollegor aldrig har hört talas om Egor Putilov, Alexander Fridback, Yuri Popov, Alexander Yarovenka, Tobias Lagerfeldt eller Martin Dahlin (inte forbollsspelaren) säger nog mer om er, att ni inte hänger med i nyheter utan kanske bara klickar på olika filmer på YouTube. Namnen ovan är alltså namn på samma person.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Du hänvisar till en youtubekanal vars innehåll fram till för sex dagar enbart bestod av hundratals videos kring hur man enkelt kan skapa "gratis energi"? : [länk]

[bild]
Det var konstigt. Det jag ser är ovanstående video med MacGregor. Samt ett flertal liknande.
Kanske beror det på hur algoritmerna uppfattar våra olika intressen.
Jag får upp kommentarer om ekonomi och du om perpetuum mobile.

K
Intet Intet skrev:
Det var konstigt. Det jag ser är ovanstående video med MacGregor. Samt ett flertal liknande.
Kanske beror det på hur algoritmerna uppfattar våra olika intressen.
Jag får upp kommentarer om ekonomi och du om perpetuum mobile.
Du kan inte skylla på algoritmer – det inte så en youtubekanal fungerar - hade räckt att scrolla några sekunder på kanalen. Då ser även du direkt vad det är för innehåll och nivå. https://www.youtube.com/@satech4741/videos

Att missa det och ändå använda den som källa i en diskussion om global ekonomi förklarar nog tyvärr många inlägg och åsikter.

/Krille

• Gilla
Renovatorus och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Höga tullar mot omvärlden måste vara bra, och att han anklagade Ukraina för att ha startat kriget. 🤔
det enda sanna han sagt

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Fairlane
B Bill Algö skrev:
det enda sanna han sagt
Vilket av det?
Är det höga tullar mot omvärlden som är bra eller att Ukraina startade kriget?

Personligen tycker jag båda sakerna är osanna

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilket av det?
Är det höga tullar mot omvärlden som är bra eller att Ukraina startade kriget?

Personligen tycker jag båda sakerna är osanna
båda
för oss

Fairlane
B Bill Algö skrev:
båda
för oss
Ok, så Ukraina startade kriget mot Ryssland...
Först så landsatte Ukraina ett gäng soldater på Krim 2014, ett Krim man redan ägde, för att sen köra in med ett gäng stridsvagnar i sitt eget land 2022?

Är det inte aningen troligare att det var Ryssland som landsatte militär på Krim 2014 och sen körde en en massa stridsvagnar etc i Ukraina 2022?

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, så Ukraina startade kriget mot Ryssland...
Först så landsatte Ukraina ett gäng soldater på Krim 2014, ett Krim man redan ägde, för att sen köra in med ett gäng stridsvagnar i sitt eget land 2022?

Är det inte aningen troligare att det var Ryssland som landsatte militär på Krim 2014 och sen körde en en massa stridsvagnar etc i Ukraina 2022?
inge dera
ukraina trakaserade ryssarn på krim (och i ukraina)
putin ville då eliminera nazisterna i regimen i ukraina tror han sa specialoperation,
sen vet vi ju hur detta gick. spårade liksom lite ur. så gick det åt helvet med oss när miljömupparna i tyskland samma veva stängde de sista kkv. samt ukrainsk specialstyrka sprängde gasledningen.
sånt är livet.
så vem som startade???
EU håller i allafall igång det.

• Arg
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
B Bill Algö skrev:
inge dera
ukraina trakaserade ryssarn på krim (och i ukraina)
Jaha? det var nog åt båda hållen, men Krim tillhör Ukraina och resten av Ukraina likaså.
Om några ryssar inte gillar hur de blir behandlade i ett annat land så får de väl flytta, inte starta krig?

Sen är det såklart ingen vettig som tror på det hela, men att Intet, forumet nyttiga i***t ger tummen upp förvånad ingen
B Bill Algö skrev:
putin ville då eliminera nazisterna i regimen i ukraina tror han sa specialoperation,
sen vet vi ju hur detta gick.
Nazisterna? Menar du nazister så som vi ser på nazister, dvs folk som ogillar judar etc, eller enligt den ryska modellen, folk som de ser som ett hot mot Ryssland?
B Bill Algö skrev:
spårade liksom lite ur. så gick det åt helvet med oss när miljömupparna i tyskland samma veva stängde de sista kkv. samt ukrainsk specialstyrka sprängde gasledningen.
sånt är livet.
så vem som startade???
Ryssland!
B Bill Algö skrev:
EU håller i allafall igång det.
Nej, det gör Ryssland. Det finns ett väldigt enkelt sätt att få slut på kriget och det är att Ryssland tar sitt pick och pack och åker hem. EU stödjer Ukraina och Ukraina vill försvara sitt land.

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Jag måste säga att jag beundrar dig @Krille4 som orkar "debattera" med @Intet, själv blockerade jag honom för länge sedan...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jaha? det var nog åt båda hållen, men Krim tillhör Ukraina och resten av Ukraina likaså.
Om några ryssar inte gillar hur de blir behandlade i ett annat land så får de väl flytta, inte starta krig?

Sen är det såklart ingen vettig som tror på det hela, men att Intet, forumet nyttiga i***t ger tummen upp förvånad ingen

Nazisterna? Menar du nazister så som vi ser på nazister, dvs folk som ogillar judar etc, eller enligt den ryska modellen, folk som de ser som ett hot mot Ryssland?

Ryssland!

Nej, det gör Ryssland. Det finns ett väldigt enkelt sätt att få slut på kriget och det är att Ryssland tar sitt pick och pack och åker hem. EU stödjer Ukraina och Ukraina vill försvara sitt land.
nazister var putins egna ord

många som skulle behöva flytta i sverige för att de inte gillar de styrande då
utredningen är enhällig det var ukrainare som sprängde gasen

och OM man tänker och inte tycker med irrationella känslor så hade inte eu stoppat fingrarna i kakburken hade kriget varit slut för flera år sedan.

men så är det och ingen kan göra något åt detta från sverige inte ens de som gillar att åka ner och döda folk och fä.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.