98 096 läst ·
1 518 svar
98k läst
1,5k svar
Pyspunka eller global reset av det monetära systemet?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Iran meddelar nu att det blir inga fredssamtal och de kommer att vedergälla hårt efter det amerikanska angreppet mot ett fartyg med last från Kina på väg till Iran.
Trump kommer som vanligt med bombastiska brösttoner och utlovar massiva terrorbombningar mot civil infrastruktur. Enligt intervjun i Fox News ska hela landet sprängas i luften så hans chanser att få åka till Oslo i framtiden är nog små men en enkelresa till Haag vore mer passande men nog för mycket att hoppas på.
Enligt råvaruanalytikern Christian Kopfer bör vi förbereda oss för ransonering av bränsle inom några få månader.
Trump kommer som vanligt med bombastiska brösttoner och utlovar massiva terrorbombningar mot civil infrastruktur. Enligt intervjun i Fox News ska hela landet sprängas i luften så hans chanser att få åka till Oslo i framtiden är nog små men en enkelresa till Haag vore mer passande men nog för mycket att hoppas på.
Enligt råvaruanalytikern Christian Kopfer bör vi förbereda oss för ransonering av bränsle inom några få månader.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Ok, ingen på ditt jobb som hänger med i svensk media alltså. Eller så kanske de känner igen något av de andra namnen han gått under, det är några stycken.Intet skrev:
Han blev till och med klassad som en säkerhetsrisk och fick inte ackreditering i riksdagen.
Intressant dock att du skrattar åt att han misstänks arbeta för rysk säkerhetstjänst, när du inte ens vet vem han är.
Nej. Jag är i största allmänhet restriktiv mot mediciner. I synnerhet mot medicinering av åkommor jag inte har.kashieda skrev:
Det var då ett djäkla tjötande om din drömpudding!Fairlane skrev:
Jag letade efter det skrattet men fann det inte. Intressant.😀Fairlane skrev:
Gissar att jag skrattade åt din retorik, snarare än åt det dimmiga innehållet.
Kan vi återgå till trådens ämne?
Här talar McGregor bland annat om att Iran hotar att förstöra grannarnas oljeproduktion ifall USA förstör deras.
Jag har inte lyssnat igenom det helt ännu men hans resonemang finner jag ofta relevant. Framförallt i gämförelse med en rysk smygheterosexuell fifflare.
Det vill säga, världsekonomi istället för känslor.
Varsågoda:
Redigerat:
Du hänvisar till en youtubekanal vars innehåll fram till för sex dagar enbart bestod av hundratals videos kring hur man enkelt kan skapa "gratis energi"? : https://www.youtube.com/@satech4741/videosIntet skrev:
Nej. Jag är i största allmänhet restriktiv mot mediciner. I synnerhet mot medicinering av åkommor jag inte har.
Det var då ett djäkla tjötande om din drömpudding!
Jag letade efter det skrattet men fann det inte. Intressant.😀
Gissar att jag skrattade åt din retorik, snarare än åt det dimmiga innehållet.
Kan vi återgå till trådens ämne?
Här talar McGregor bland annat om att Iran hotar att förstöra grannarnas oljeproduktion ifall USA förstör deras.
Jag har inte lyssnat igenom det helt ännu men hans resonemang finner jag ofta relevant. Framförallt i gämförelse med en rysk smygheterosexuell fifflare.
Det vill säga, världsekonomi istället för känslor.
Varsågoda:
[media]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
En misstänkt rysk spion är inte min drömpudding, nej.Intet skrev:
Att du och dina kollegor aldrig har hört talas om Egor Putilov, Alexander Fridback, Yuri Popov, Alexander Yarovenka, Tobias Lagerfeldt eller Martin Dahlin (inte forbollsspelaren) säger nog mer om er, att ni inte hänger med i nyheter utan kanske bara klickar på olika filmer på YouTube. Namnen ovan är alltså namn på samma person.
Det var konstigt. Det jag ser är ovanstående video med MacGregor. Samt ett flertal liknande.K Krille4 skrev:
Kanske beror det på hur algoritmerna uppfattar våra olika intressen.
Jag får upp kommentarer om ekonomi och du om perpetuum mobile.
Du kan inte skylla på algoritmer – det inte så en youtubekanal fungerar - hade räckt att scrolla några sekunder på kanalen. Då ser även du direkt vad det är för innehåll och nivå. https://www.youtube.com/@satech4741/videosIntet skrev:
Att missa det och ändå använda den som källa i en diskussion om global ekonomi förklarar nog tyvärr många inlägg och åsikter.
/Krille
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Ok, så Ukraina startade kriget mot Ryssland...B Bill Algö skrev:
Först så landsatte Ukraina ett gäng soldater på Krim 2014, ett Krim man redan ägde, för att sen köra in med ett gäng stridsvagnar i sitt eget land 2022?
Är det inte aningen troligare att det var Ryssland som landsatte militär på Krim 2014 och sen körde en en massa stridsvagnar etc i Ukraina 2022?
inge deraFairlane skrev:
Ok, så Ukraina startade kriget mot Ryssland...
Först så landsatte Ukraina ett gäng soldater på Krim 2014, ett Krim man redan ägde, för att sen köra in med ett gäng stridsvagnar i sitt eget land 2022?
Är det inte aningen troligare att det var Ryssland som landsatte militär på Krim 2014 och sen körde en en massa stridsvagnar etc i Ukraina 2022?
ukraina trakaserade ryssarn på krim (och i ukraina)
putin ville då eliminera nazisterna i regimen i ukraina tror han sa specialoperation,
sen vet vi ju hur detta gick. spårade liksom lite ur. så gick det åt helvet med oss när miljömupparna i tyskland samma veva stängde de sista kkv. samt ukrainsk specialstyrka sprängde gasledningen.
sånt är livet.
så vem som startade???
EU håller i allafall igång det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Jaha? det var nog åt båda hållen, men Krim tillhör Ukraina och resten av Ukraina likaså.B Bill Algö skrev:
Om några ryssar inte gillar hur de blir behandlade i ett annat land så får de väl flytta, inte starta krig?
Sen är det såklart ingen vettig som tror på det hela, men att Intet, forumet nyttiga i***t ger tummen upp förvånad ingen
Nazisterna? Menar du nazister så som vi ser på nazister, dvs folk som ogillar judar etc, eller enligt den ryska modellen, folk som de ser som ett hot mot Ryssland?B Bill Algö skrev:
Ryssland!B Bill Algö skrev:
Nej, det gör Ryssland. Det finns ett väldigt enkelt sätt att få slut på kriget och det är att Ryssland tar sitt pick och pack och åker hem. EU stödjer Ukraina och Ukraina vill försvara sitt land.B Bill Algö skrev:
nazister var putins egna ordFairlane skrev:
Jaha? det var nog åt båda hållen, men Krim tillhör Ukraina och resten av Ukraina likaså.
Om några ryssar inte gillar hur de blir behandlade i ett annat land så får de väl flytta, inte starta krig?
Sen är det såklart ingen vettig som tror på det hela, men att Intet, forumet nyttiga i***t ger tummen upp förvånad ingen
Nazisterna? Menar du nazister så som vi ser på nazister, dvs folk som ogillar judar etc, eller enligt den ryska modellen, folk som de ser som ett hot mot Ryssland?
Ryssland!
Nej, det gör Ryssland. Det finns ett väldigt enkelt sätt att få slut på kriget och det är att Ryssland tar sitt pick och pack och åker hem. EU stödjer Ukraina och Ukraina vill försvara sitt land.
många som skulle behöva flytta i sverige för att de inte gillar de styrande då
utredningen är enhällig det var ukrainare som sprängde gasen
och OM man tänker och inte tycker med irrationella känslor så hade inte eu stoppat fingrarna i kakburken hade kriget varit slut för flera år sedan.
men så är det och ingen kan göra något åt detta från sverige inte ens de som gillar att åka ner och döda folk och fä.