Viktor.J Viktor.J skrev:
Vilket material på sockeln ? Om klinkers/sten varför inte bara fix ? OM trä, oro för mögel? Tål PL400 fukta?
Klinkers, tänkte att det skulle vara skönt att slippa kladda med fix för mindre socklar.

H hedstrom skrev:
Klinkers, tänkte att det skulle vara skönt att slippa kladda med fix för mindre socklar.
ok, jag stå¨r inför samma utmaning, jagtänkte nog tejpa så kladdet inte kommer utanför.
Vet inte om jag litar på konstruktionslimmen i den miljön. Men tar gärna emot andra tillvägagångsätt.

Viktor.J Viktor.J skrev:
ok, jag stå¨r inför samma utmaning, jagtänkte nog tejpa så kladdet inte kommer utanför.
Vet inte om jag litar på konstruktionslimmen i den miljön. Men tar gärna emot andra tillvägagångsätt.
Jag kör nog på fix ändå, känns som det går åt rätt så många 100 kronors lim annars

H hedstrom skrev:
Jag kör nog på fix ändå, känns som det går åt rätt så många 100 kronors lim annars
haha sant. Jag tänker att om man tejpar golv, och tejpar ovankanten så behöber man inte vara så orolig för kladd. Man får bara itne glöma ta bort tejpen innan fixen stelnat :)

• Gilla
hedstrom
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
haha sant. Jag tänker att om man tejpar golv, och tejpar ovankanten så behöber man inte vara så orolig för kladd. Man får bara itne glöma ta bort tejpen innan fixen stelnat :)
Det gick rätt bra med fix, sket i att tejpa, drog bara på fix på plattan med spackelspade och tryckte dit.
nederkant blir det mjukfog, vanlig fog emellan och över har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra än.

• Svarta klinkerplattor lagda på golvet mot vita väggar, med fog mellan plattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartvita klinkerplattor på golvet i ett hörn av ett rum, med mjuka fogar i nederkanten och en kabel som löper längs golvet.
    Skapa konto
  • Grå keramiska golvplattor lagda i ett rum med en vitmålad vägg och ett vägguttag synligt vid nedre kanten.
    Skapa konto
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Drog på lite puts på ovansidan och målade, vart helt okej 👌

• Vägg med nyputsad och målad yta ovanför grått klinkergolv med synlig eluttag.
    Skapa konto
  • Gilla
karelin och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.