56 335 läst ·
230 svar
56k läst
230 svar
Putsa källarväggar och lägga klinker
Har en fråga om ventilation, där jag täckt med tidningar satt det en tallriksventil som jag alltid haft stängd. Hade funderingar på att kanske sätta en vanlig ventilation med ventil som går att stänga då jag förstått det som att man bara drar in fukt i källaren med att ha dem öppna? Sedan hittade jag ett mini-FTX-aggregat som fick mig att fundera på om det kanske är klokt att sätta in. Hur bör jag göra? Köra FTX, eller sätta in en vanlig ventil med filter som man kan stänga?
Det fick bli en vanlig tilluft så länge så får den bytas ut mot en ftx senare.
Nu är väggarna färdig putsade bara vänta på bättre väder så man kan byta ytterdörren med.
Man fick fram den härliga källardoften när man började knacka bort flytspacklet från golvet 😂
Gör om gör rätt, bort med flytspackel och slipa bort den gamla gröna färgen så man kan flyta om och lägga klinkers.
Ska nog bli ett rum av det här med 👍
Nu är väggarna färdig putsade bara vänta på bättre väder så man kan byta ytterdörren med.
Man fick fram den härliga källardoften när man började knacka bort flytspacklet från golvet 😂
Gör om gör rätt, bort med flytspackel och slipa bort den gamla gröna färgen så man kan flyta om och lägga klinkers.
Ska nog bli ett rum av det här med 👍
Husägare
· Västernorrland
· 2 541 inlägg
Har nu slipat bort all gammal färg och ska förbereda golvet för klinkers. Som synes på bilderna fick jag ta bort ganska mycket på 2 ställen, vad ska jag använda för att jämna till? Har några säckar Finja 310 f som jag använt när jag flytspacklat golv i de andra rummen, kan jag använda det för att fylla upp hålen? Eller bör jag använda något annat bruk? Fylla upp med cement först? Innan jag jämnar till det sista med Finja 310 f?
Jag plockade bort med mesta av makadamet och sönderknackade betongen. Jag hade på primer och fyllde upp de största hålen med betong, nu har jag haft på primer igen och ska köra med Finja 310 f avjämningsmassa där det behövs vilket är ungefär halva golvet i rummet.K karelin skrev:
Jag minns inte vilken fog jag körde senast?
Det står mellan Bostik multi grout plus och flex grout plus. Jag vet att jag körde de andra golven med antracit och det verkar bara finnas i flex grout.
Någon som har erfarenhet av dem? Vill helst ha en fog som är mörk men inte svart.
Det står mellan Bostik multi grout plus och flex grout plus. Jag vet att jag körde de andra golven med antracit och det verkar bara finnas i flex grout.
Någon som har erfarenhet av dem? Vill helst ha en fog som är mörk men inte svart.
Tänkte jag skulle göra sockel i rummet jag håller på med nu.K karelin skrev:
Finns det något bra lim som inte är allt för dyrt som funkar för att slippa kladda med fix?