Alfredo Alfredo skrev:
Vad har kunskap om att hantera propplösare med kunskap om att anlägga ett avlopp att göra?
4774 skrev ju att den personen inte använde propplösare men de blev kanske lite otydligt i inlägget.

(2 inlägg i samma )

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Inte en dag utan att de auktoritära vinner mark och lyckas driva igenom mer repression och förbud.

Rädsla för olyckor har lett till att Kemikalieinspektionens medarbetare har infört ett tillståndskrav för vanlig kaustiksoda som trädde i kraft vid årsskiftet.

[bild]

[länk]
Och det är inte ens första april i mellanmjölkens förlovade land…💩

Snart kommer väl pellejönsarna propagera för att förbjuda alstrande av människobarn - man vet ju med hundraprocentig säkerhet att samtliga kommer dö i sinom tid.🫤

Mvh

// trebarnspappa

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
4774
Nyfniken Nyfniken skrev:
Eller äta mer fibrer... 😉
Tror inte mina matvanor hör till tråden, men tack för tipset 🤔

Nyfniken Nyfniken skrev:
Eller äta mer fibrer... 😉
Snarare tvärtom, lättflytande diareaskit fastnar ingenstans.

P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Inte en dag utan att de auktoritära vinner mark och lyckas driva igenom mer repression och förbud.

Rädsla för olyckor har lett till att Kemikalieinspektionens medarbetare har infört ett tillståndskrav för vanlig kaustiksoda som trädde i kraft vid årsskiftet.

[bild]

[länk]
Tack och lov finns internet 🤣

A Alexn72 skrev:
Hade hoppats på att de skulle rea ut kokosfett nu efter jul men man kan inte få allt..
Jasså, varför då? För att det inte behövs till ischoklad längre? Om jag minns rätt köpte jag billigaste kokosoljan under sommaren för ett par år sedan. 29kr/500ml.
Förrådet minskar hela tiden, men har fortfarande kvar.

Grannens Häck
A Anders_Nilsson skrev:
Detta kommer som en chock för mig. PK-woke-miljö-vänstern flyttar fram sina positioner. Dock skall jag snart kolla om inte min favoritbutik för icke-pk-medel, dvs Ö&B, har kaustik soda. Eller vad de nu döper den till. Klorin, även i kopior, och alkaliska rengöringsmedel för ugn finns alltid på denna underbara butik.
Vilka sitter i regeringen?

• Gilla
Kurtivan och 4 till
  • Laddar…
Som gammal spolare så är det bra om skiten försvinner, 80-90% ljuger om att man inte har använt propplösare fast att man märker det rätt snabbt. Sen kan även rören smälta av skiten. Ja jag har sett det själv. Det är bra mycket enklare att inte spola ner en massa fett.

C Currywurst skrev:
Som gammal spolare så är det bra om skiten försvinner, 80-90% ljuger om att man inte har använt propplösare fast att man märker det rätt snabbt. Sen kan även rören smälta av skiten. Ja jag har sett det själv. Det är bra mycket enklare att inte spola ner en massa fett.
Självklart spolar jag inte ner fett, men det kan bli stopp i avloppet ändå.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Hur ska man göra när man ska tillverka tvål?
Den här sorten?
En rosa tvål med texten "Fight Club" ingraverad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
cpalm
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Jasså, varför då? För att det inte behövs till ischoklad längre? Om jag minns rätt köpte jag billigaste kokosoljan under sommaren för ett par år sedan. 29kr/500ml.
Förrådet minskar hela tiden, men har fortfarande kvar.
Precis, butiken köpt på sig förmycket och rear ut så kan jag göra fin fin tvål.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Tänker att fett hamnar i alla avlopp.
Frågan är vilken nivå man ska ligga på för att ”inte spola ner fett”?

1, Låta bli att hälla ur stekpannan i vasken när den innehåller så mycket fett att det går att hälla.
2. Alltid torka ur stekpannan med papper.
3. Ovan, samt torka av alla tallrikar och bestick med papper, som haft fet mat på sig. Det miljövänliga alternativet torde vara att be alla slicka sina tallrikar efter måltiden.
4. Allt ovan samt torka sig själv med sprit innan dusch.

Inte ens sista punkten gör ju att inget fett alls hamnar i avloppet.
i vårat hushåll försöker vi uppnå punkt 1. Ibland kan även 2 uppfyllas. Någon enstaka gång 3.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Precis, butiken köpt på sig förmycket och rear ut så kan jag göra fin fin tvål.
Intressant. Skulle gärna få recept.

Sverige är inte demokratiskt längre. DN skrev om mittokrati. Mellanchefer och administratörer sitter på sina oändliga möten och fattar beslut utifrån sina vanföreställningar och rädslor. Helt utan kontakt med verkligheten och hänsyn till folkets vilja eller demokratisk valda politiker.

• Gilla
  • Älska
sin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.