19 251 läst ·
126 svar
19k läst
126 svar
Propplösare miljöbrott
Och det är inte ens första april i mellanmjölkens förlovade land…💩Claes Sörmland skrev:
Snart kommer väl pellejönsarna propagera för att förbjuda alstrande av människobarn - man vet ju med hundraprocentig säkerhet att samtliga kommer dö i sinom tid.🫤
Mvh
// trebarnspappa
Tack och lov finns internet 🤣Claes Sörmland skrev:
Jasså, varför då? För att det inte behövs till ischoklad längre? Om jag minns rätt köpte jag billigaste kokosoljan under sommaren för ett par år sedan. 29kr/500ml.A Alexn72 skrev:
Förrådet minskar hela tiden, men har fortfarande kvar.
Vilka sitter i regeringen?A Anders_Nilsson skrev:Detta kommer som en chock för mig. PK-woke-miljö-vänstern flyttar fram sina positioner. Dock skall jag snart kolla om inte min favoritbutik för icke-pk-medel, dvs Ö&B, har kaustik soda. Eller vad de nu döper den till. Klorin, även i kopior, och alkaliska rengöringsmedel för ugn finns alltid på denna underbara butik.
Som gammal spolare så är det bra om skiten försvinner, 80-90% ljuger om att man inte har använt propplösare fast att man märker det rätt snabbt. Sen kan även rören smälta av skiten. Ja jag har sett det själv. Det är bra mycket enklare att inte spola ner en massa fett.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Självklart spolar jag inte ner fett, men det kan bli stopp i avloppet ändå.C Currywurst skrev:
Precis, butiken köpt på sig förmycket och rear ut så kan jag göra fin fin tvål.L Lilllen skrev:
Tänker att fett hamnar i alla avlopp.
Frågan är vilken nivå man ska ligga på för att ”inte spola ner fett”?
1, Låta bli att hälla ur stekpannan i vasken när den innehåller så mycket fett att det går att hälla.
2. Alltid torka ur stekpannan med papper.
3. Ovan, samt torka av alla tallrikar och bestick med papper, som haft fet mat på sig. Det miljövänliga alternativet torde vara att be alla slicka sina tallrikar efter måltiden.
4. Allt ovan samt torka sig själv med sprit innan dusch.
Inte ens sista punkten gör ju att inget fett alls hamnar i avloppet.
i vårat hushåll försöker vi uppnå punkt 1. Ibland kan även 2 uppfyllas. Någon enstaka gång 3.
Frågan är vilken nivå man ska ligga på för att ”inte spola ner fett”?
1, Låta bli att hälla ur stekpannan i vasken när den innehåller så mycket fett att det går att hälla.
2. Alltid torka ur stekpannan med papper.
3. Ovan, samt torka av alla tallrikar och bestick med papper, som haft fet mat på sig. Det miljövänliga alternativet torde vara att be alla slicka sina tallrikar efter måltiden.
4. Allt ovan samt torka sig själv med sprit innan dusch.
Inte ens sista punkten gör ju att inget fett alls hamnar i avloppet.
i vårat hushåll försöker vi uppnå punkt 1. Ibland kan även 2 uppfyllas. Någon enstaka gång 3.
Sverige är inte demokratiskt längre. DN skrev om mittokrati. Mellanchefer och administratörer sitter på sina oändliga möten och fattar beslut utifrån sina vanföreställningar och rädslor. Helt utan kontakt med verkligheten och hänsyn till folkets vilja eller demokratisk valda politiker.
https://www.organicmakers.se/diy-ka...XNxh0oXZoNuqKMBOr4BS0YjXbLFOSlu9NhKljUiT6P7X-L Lilllen skrev:
Men jag varnar dig.
Det är beroendeframkallande😆
Ett annat tips är att använda 1liters eller 1,5l mjölkförpackning som form. Skär upp långsidan. Stabilisera med något på sidorna