Jag hoppas ha koll på om energiglas fungerar i vinter, satte in det på västsidan. Här satt det mest utsatta fönstret där det dessutom blev mycket kondens. På insidan då.
Övre bild visar ett gammalt blått fönster med en katt bakom, nedre bild ett nyrenoverat rött fönster, båda på en gul vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

NyKarin NyKarin skrev:
Jag hoppas ha koll på om energiglas fungerar i vinter, satte in det på västsidan. Här satt det mest utsatta fönstret där det dessutom blev mycket kondens.
[bild]
Vad fint du renoverat! Hur många mm är energiglaset? Vad ska man tänka på, bara at köpa hos ett glasmästeri?

Då jag inte har gamla fina glas har jag köpt hos ett Glasmästeri. 3 mm tjocka har jag för mig. Största skillnaden (hittills) är att de är mycket tyngre än de andra.

NyKarin NyKarin skrev:
Då jag inte har gamla fina glas har jag köpt hos ett Glasmästeri. 3 mm tjocka har jag för mig. Största skillnaden (hittills) är att de är mycket tyngre än de andra.
Ok, tack för info!

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Vad roligt att se att så många läser!

Ikväll har jag fått upp lumppappen på väggen, klistrade med cellulosalim, gick bra men gjorde alldeles för mkt klister, glömt bort hur mkt pulvret sväller😅

Rum under renovering med lumppapp och OSB-skivor på väggen, borrmaskin och röd hink på golvet, element och fönsterram utan glas.
Skapa konto
Rum under renovering med lumppapp på golvet, byggmaterial och verktyg utspridda; trätstol står vid väggen nära ett fönster.
Skapa konto

Rum under renovering med lumppapp på vägg, borrmaskin och röd hink på golvet, samt en fönsteröppning under arbete.
Skapa konto
Vägg med lumppapp uppsatt, borrmaskin och röd hink på golvet, stol vid fönster, radiator vid golvet.
Skapa konto

Nu ska det torka ordentligt innan jag kan måla med äggoljetemperan. Har fått hem en beställning med färgprover som jag ska välja från imorgon när det är dagsljus.

Eldat i vedspisen hela eftermiddagen och satt på lite element, börjar bli kyligt här. Känner mig nöjd med beslutet att sätta in en luftvärmepump.

Även hämtat min motorsåg som fått sig lite service, ska såga ner ett dåligt träd om jag hinner i helgen. Imorgon bitti tar jag släpet och åker och hämtar de nya fönstren, lite nervöst, hoppas de blir bra nu.

• Gilla
Renoverings-Linn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.