Det står inte helt stilla - Påsken fick bli lite semester nere i Kroatien. Eller om man nu kan klassa kurs som semester!? Han körde hårt med oss....

Idag fick jag till sista vattnet till badkaret - Armeringen samt golvvärmen.

Sen återstår distanser för armering, infästning av alla rör i väggen så dom inte sticker vid gjutning så är vi redo för betongbilen.
Måste jobba ett par dagar så gjutningen får nog vänta en vecka eller två tyvärr....

Armeringsnät och golvvärmerör på ett badrumsgolv under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Armeringsnät och golvvärmerör inför gjutning av badrumsgolv under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
salahunreal och 3 till
  • Laddar…
K
Läst igenom tråden och jag får verkligen en nostalgitripp från förra året när jag grävde ut halva nedervåningen. Känner igen mig i dom flesta av dina inlägg och jag håller med om kilarnas förträfflighet och GnejsGranits service.

Det jag märkte från min gjutning var att på dom ställen jag fick ett "ytterhörn" precis som du har vid murstocken så fick jag krympsprickor ut på diagonalen från hörnen.
Inför nästa etapp tänker jag armera likvärdiga hörn som man gör runt fönster med puts. dvs enligt bifogad bild och se om det hjälper.

Lycka till!

• Skiss som visar armering runt ett fönster för att förhindra sprickbildning.
  • Gilla
slacker och 2 till
  • Laddar…
Ett tips (som du säkert tänkt på) är att fylla golvvärmeslangen med vatten så den inte flyter upp.

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Håll ut mina vänner - Det kommer mer snart! Har bara varit lite kaotiskt de sista tre-fyra veckorna då en kollega hastigt gick bort och lämnade efter sig en hel del arbete som måste slutföras.
Hoppas verkligen att mardrömsveckorna på 70+ timmar/dag snart är över men inser på samma gång att resande tekniker inte växer på träd och att rekryteringen kommer att ta tid... :confused:

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
K
70+ timmar per dag är ju en fysikalisk omöjlighet :) Men vi väntar med spänning, tar du in betongare eller kör du på själv?

K KjellTimell skrev:
70+ timmar per dag är ju en fysikalisk omöjlighet :) Men vi väntar med spänning, tar du in betongare eller kör du på själv?
Lite fel på kalkylen där, kanske ett tecken på ur hjärnan mår då man knappt har koll på vilken dag det är. Självklart skall det vara 70+timmar i veckan.

Kör på själv, gjöt tvättstugan till den milda grad att det var minimalt med betongslip innan både fall och höjd passade mot planen.

Skrämmande som tusan men blir ändå bra om man lägger manken till! :p

Mår lite dåligt att det inte händer något - 145 timmar övertid senaste 4 veckorna gör att jag inte riktigt orkar.... Återkopplar så snart det rullar igång!

• Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
slacker slacker skrev:
Mår lite dåligt att det inte händer något - 145 timmar övertid senaste 4 veckorna gör att jag inte riktigt orkar.... Återkopplar så snart det rullar igång!
Ta hand om dig själv. Vila är viktigt! Akta dig för väggen. Jag har varit där och vänt. Inget man önskar sin fiende...

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Hur går det slacker.
Hur du hunnit göra något mer med badrummet?;)

Åsa Lund
Läget?

Det måste hända nått snart!

Sammanfattar tiden innan semester med 170 timmar övertid på 7 veckor, så det lugnade sig ett tag.
Semestern fick blir 4 veckor på landet där mycket blev gjort - Den tråden hittar ni här om ni missat den. Man rullar inte tummarna direkt!

Förra veckan drog jobbet igång med en käftsmäll och 5 dagar utomlands, rullar på i samma tempo som tidigare och det vankas fler resor och långa dagar.
Sommaren är inte riktigt slut och jag har beslutat att bygga på stugan lite till innan jag drar igång badrummet igen.
Sikte på gjutning inom kort för att ta tag i väggarna när höstrusket smyger på.

Få timmar att lägga hemmavid då det alltid är långa dagar på jobbet - Chefen verkar tycka att jag skall hinna med allt, men man kan som inte vara i två olika länder på samma gång.

Sagt det förut men jag säger det igen - Tålamod - Det kommer!

• Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Åsa Lund
Sagt det förut men jag säger det igen - Ta hand om dig! Man lever bara en gång

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Sagt det förut men jag säger det igen - Ta hand om dig! Man lever bara en gång
Du har helt rätt, sista tiden så har jag gått med i facket för fösta gången på 20år, bråkat med chefen, involverat HR och är bra nära att ringa facket för att få deras syn på saken.
generellt kan man säga att man går emot allt vad företaget står för samt arbetsmiljölagar & arbetstidslagen osv.

Chefen's lösning (Ej baserad i Sverige) var att pytsa på ett par tusen till på lönen som plåster på såren, men vad hjälper det när den anställde kanske blir sjukskriven för att denne inte orkar mer? Jag har fått nog...

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
En liten heads-up kanske är på tiden!

Jag har nu sagt upp mig från jobbet.... Det fanns inget slut på idiotin överhuvudtaget och inget ljus i mörkret heller.
Världens bästa jobb under de första 8 av nu över 10 år men sedan har det bara gått åt fel håll - Förväntas att jobba mer och mer hela tiden utan att egentligen kompenseras för det i varken tid eller ersättning.
Har ingen övertidsersättning och har nog klämt minst 300 timmar övertid bara i år, trött, sover dåligt, mår dåligt och känner mig konstant otillräckligt och stressad. Sommaren var en skön paus men hösten bjöd bara på fler käftsmällar - Företaget lyssnar inte heller när jag säger att det är olagligt att jobba 17 timmar (Som jag tex gjorde i torsdags) för att sedan kräva att jag är igång igen 0800 på fredagen.

Chefen tappade hakan när det var dags men önskade mig ändå lycka till och var på något sätt glad för min skull. Två chefer högre upp har gjort sitt bästa i försöken att "köpa" tillbaka mig men jag förkastade alla förslag, eller helt korrekt - Förkastade dem innan förslagen materialiserade sig i ett konkret förslag. Jag behöver inte mer pengar - Jag behöver ett liv som fungerar.

Nu börjar det övriga kriget - 20 dagar semester kvar som jag inte haft möjlighet att ta ut i år - Bad vänligen om att ta i princip hela december ledigt och använda min semester som ett avslut på min 3 månaders uppsägning. Närmaste chefen tycker att det är rätt med tanke på senaste årens behandling samt att jag ställer och ger 120% även efter uppsägningen.
Övriga chefer kräver att jag jobbar kvar till sista dagen - Med 66% av semesteråret 2018 avklarat när jag går så skulle det innebära att totalt 40 dagar skall betalas ut till cirka 58% beskattning och jag får fortsätta köra in i kaklet. Oacceptabelt...

Hotade med att dom inte kan neka semester, absolut i den form jag ansökt men ge mig hela dec eller så tar jag varannan vecka tills det är dags att gå med start nu, då blir det inte mycket gjort alls - Eller så får jag helt enkelt dra sjukkortet. Lockar inte att rida på övriga som verkligen mår dåligt och inte kan jobba men har inte mycket till val om det går så långt.

Så nu blir det nytt jobb med start i Januari, annan bransch men med övertidsersättning vilket gör att firman kanske drar sig lite från att låta en jobba sig djupare i graven. Ekonomisk påverkan helt klart, men vad fan är pengar om jag har tid att fixa det som skall fixas och vakna intill frun och faktiskt kunna njuta av fler middagar tillsammans hemmavid!?

Vad vill jag säga med det här då?
Ja, så fort semestern är undertecknad beställs betongbilen och projekt badrum i källren startar upp igen! :)

• Gilla
  • Älska
salahunreal och 29 till
  • Laddar…
Bra att du tar hand om dig!!!

• Gilla
Chibo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.