slacker slacker skrev:
Njaaa, Det beror nog på förutsättningarna. Värt att notera är att jag jobbat extra som hantverkare. Har både plattsättare och rörmokare i kontaktlistan och dessutom rivit och byggt grunderna i flertalet badrum innan just platt och rör samt el kliver in i bilden.
Min verktygsarsenal är på grund av detta ganska bred.
Med det sagt så är det andra gånger jag gjuter en platta, det är första gången jag flytspacklar ett golv av denna kaliber, det är första gången jag handspacklar lokalfall. Det är även första gången jag sätter ett tätskikt av denna kaliber om man bortser från toaletten uppe som är tätad i golv + bakom toan,
Kakel, där har jag satt mängder av kök. Klinker, flertalet mindre golv såsom en hall där och ett kök där över åren. Snickeribiten kommer enkelt.
Självklart spenderat timmar att läsa om olika produkter, jämfört priser & tittat på YouTube.

Jag vill tro att alla kan men det är alltid bra att ha lite av en grund i någon form av erfarenhet att falla tillbaka på.
det jag menar är att har man aldrig satt kakel innan så skall man inte ta sig an ett badrum. Jag har gjort fel, jag har gjort misstag men på mindre projekt, egna projekt och kunders - Vissa har kostat i pengar men kunskap och erfarenhet kostar - Vi kan jämföra det vid studielån, man lär så länge man lever och jag skulle aldrig startat med detta om jag inte hade min bakgrund. Jag har dessutom sedan tidigare gjort tvättstugan på 10kvm helkaklat, samt toan uppe som är på ca 2kvm helkaklad.
Känner man sig trygg i plattsättning, har alltid tillgängligt vad gäller kap, klipp och är lite bekant med produkterna så kommer det att gå vägen, men det är bara en liten bit av den stora bilden - Jag har lärt mig sjukt mycket på den här resan men det korta svaret på om en fullständig amatör skulle klara av det helvete jag gått igenom är - Nej.
Många som säger de kommer långt som amatörer genom tålamod/vilja, tid och youtube samt forumet här. Men det är nog som du säger att utan erfarenhet och misstag står en där i slutändan med ett uppbilat golv och kommer inte vidare.

• Gilla
slacker
  • Laddar…
oscarwww oscarwww skrev:
Många som säger de kommer långt som amatörer genom tålamod/vilja, tid och youtube samt forumet här. Men det är nog som du säger att utan erfarenhet och misstag står en där i slutändan med ett uppbilat golv och kommer inte vidare.
Sund inställning @oscarwww
Vill inte ge dig falska förhoppningar, det går - Men måla in sig i ett hörn är alltför enkelt. Misstag är dyrköpta och kan kosta ännu mer i slutändan om något blir fel - Speciellt när det kommer till badrum.
Har du kunskapen och erfarenheten- Kör! Saknar du kunskap och erfarenhet, försök skaffa dig det hela i mindre moment och bygg upp det hela till ett slutmål.
Som du säger så har BH varit en otrolig källa till kunskap. Och frågar man inte så får man heller inga svar.

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Fint det blev. (y)

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Snyggt grått kakel på väggen vid badkaret!
Var har du köpt det? Dyrt?

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.