ska testa några live-exempel framåt veckan tror jag!

Mikael_L
mr.Ola skrev:
ska testa några live-exempel framåt veckan tror jag!
Mycket bra. :thumbup:

• Gilla
Krillew
  • Laddar…
Bo du skrev nått på Trello som gör att jag tror du vill att även temperaturkoefficienten skall vara editerbar.
Har jag uppfattat rätt?? I så fall fixar jag det också innan jag lägger upp en ny ver.

Mjao, det skrev jag uppenbarligen under antagandet att den redan var editerbar, så det betyder att den nog borde vara det ja :)

Ett 5-minuterstest uppvisade ingenting att anmärka på!

Mikael_L
Jag kikade lite på extrafunktionerna man hittar i menyerna.

Allvarligast fel är det vid beräkning av impedans. phi beräknas inte korrekt.

Och om den funktionen ska finnas skulle det vara trevligt att kunna mata in valfria 2 parametrar för att få de övriga två uträknade.

Om jag går in i Arkiv/inställningar/Förval och väljer en annan fasspänning så står det fortfarande 400V som huvudspänning. Beräkningarna kanske inte påverkas, jag har inte kollat. Men att det det står en huvudspänning som inte fungerar med fasspänningen är ju inte så snyggt.

I #371 förde vi in regeln att förbjuda 16 A och 1.5 mm². Ok, men jag saknar ett felmeddelande som talar om vad som är fel.

O
Krillew skrev:
[länk]
Källkodskatalogen är tom! :thumbdown:
SourceForge är ett community för öppen källkod.

• Gilla
jnse
  • Laddar…
O
http://sourceforge.net/apps/trac/sitelegal/wiki/Controversial project hosting

General policy on project hosting

SourceForge.net provides hosting for Open Source software development projects. We do not provide hosting to projects under non-Open Source licenses. We generally do not provide hosting for projects producing content, as opposed to actual software.

[h=1]Source Availability[/h]SourceForge.net understands the importance of source code availability to the Open Source community. Source code availability is important for a number of reasons, including: legal (prior art), long-term maintainability (preventing dead data formats), porting to other platforms, and the creation of derivative works as permitted by Open Source license.SourceForge.net requires that source code releases be made via our File Release System for any binary releases made via our File Release System or any other project resource. The presence of matching source code within SCM does not meet our source availability requirements.

Redigerat:
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Är du sugen på att hjälpa till med att programmera i Pascal :thumbup:.
Du kan ju ta ledningsförläggningen!

Hej Steamboy!

Jo koden har legat där under alla år jag tog bort den i höstas för jag skulle ordna om lite men sen har det varit lite mycket och jag har inte hunnit med. Men tanken är att jag skall få upp den igen.
Koden som låg där var inte så snygg den var inte helt representativ för det jag producerar så jag kämdes väl lite för koden. Det är många ställen på sourceforce där koden saknas.

Bo.Siltberg skrev:
Är du sugen på att hjälpa till med att programmera i Pascal :thumbup:.
Du kan ju ta ledningsförläggningen!
Jag blir nästan sugen. Pascal klingar rätt nostalgiskt i mina öron. Nu var det dock runt trettio år sen jag "rörde" Pascal, så det är nog bäst för alla om jag låter språket förbli ett nostalgiskt minne... ;)

Alfredo skrev:
Jag blir nästan sugen. Pascal klingar rätt nostalgiskt i mina öron. Nu var det dock runt trettio år sen jag "rörde" Pascal, så det är nog bäst för alla om jag låter språket förbli ett nostalgiskt minne... ;)
Nåja!!

Det här är Delphi som jag jobbar med. Det hette en gång i tiden Turbo Pascal sen blev det Delphi
nu har Embarcadero tagit över efter Borland och lyft verktyget/språket väldigt mycket.
Syntaxen är den samma men man kan inte i dag säga "bara" Pascal.
När Turbo pascal kom så låg det i framkant när Delphi kom så låg det i framkant det man gjort nu med XE3 helt outstanding... Man får bara hoppas att dom som fastnat i Java eller C# vaknar..

O
Krillew skrev:
Jo koden har legat där under alla år jag tog bort den i höstas för jag skulle ordna om lite men sen har det varit lite mycket och jag har inte hunnit med. Men tanken är att jag skall få upp den igen.
Låter bra, men varför radera den gamla koden? Normalt set låter man alltid alla gamla versioner ligga kvar.

Krillew skrev:
Koden som låg där var inte så snygg den var inte helt representativ för det jag producerar så jag kämdes väl lite för koden.
Jag varit inblandad i Linux och open-source väldigt länge och bidragit med hundratusentals rader kod. En av de saker jag lärt mig mest på under åren har varit att dela med mig av dålig kod som andra sedan förbättrat. Det är inget att skämmas över.
Bo.Siltberg skrev:
Är du sugen på att hjälpa till med att programmera i Pascal :thumbup:
Jag letade efter källkoden för att se hur svårt det skulle vara att riva ut all beräkningskod och porta det till en app för iPhone och iPad. Jag undviker normalt nischprodukter som Delphi och föredrar att skriva portabel kod i C eller C++. Även om det finns ramverk för användargränsnittsutveckling som går att köra på flera plattformar föredrar jag istället att separera den delen från den underliggande logiken och skriva separata användargränssnitt för varje målplattform. Det blir aldrig riktigt bra annars, och i slutänden brukar totalkostnaden med avseende på svårlösta buggar och kvalitetsmässiga kompromisser gå på ett ut.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.