(1) Inställning för resistivitet
(2) Avsäkringen styr beräkning av strömtäthet
(3) ändring av r för ledare konstanten är skippad
(4) Z2 förmånga decimaler
(5) Lite buggar fixade i test frameworket.
(a) bytt extention på test listan till *.lst i stället för *.txt
(b) skall gå att köra en singel *.tca måste inte vara i en lista.

Jag har lagt dit en [Test] knapp längst ned ni som har problem med fonten kan ni trycka på knappen och sen skriva här på forumet vad det står..

Förlåt det tog lite tid att få till den här versionen... det är några byggar kvar i testframeworket skall kolla dom men ville lägga upp en ver så jag får lite feedback.

Mikael_L skrev:
Mer OT. Är det åskskydd eller något sånt, bredvid huvudbrytaren?
Japp, mellanskydd. Lite nervöst att ansluta 400 meter kabel som går rakt ut i geografin annars. :)

(Blå RK inhandlad, fö!)

Dessa data visar 4B_25 på min Windows 7 Enterprise
PPI:120, Font:Tahoma, SC:False.
Det blev något bättre i 4B_25 men inte helt. Har t.ex ingen OK-knapp i inställningarna.

Hej Bo jag får PPI: 96 ja så det är nått med fontinställningen eller skalningen i windows..

Lite fix runt testcase. Rättning av buggar.

Det här med fontstrulet har jag inte lyckats komma tillrätta med.

Jag kör själv 96dpi på min dator och då fungerar det. Har även testat högre värde på dpi och även det har fungerat. så det måste vara en kombination av högt dpi och nått annat...

inställning av dpi görs under displaysettings i windows det ligger nog under avancerat knappen inställningen av dpi. 96 står som normal och 120 som stor .

Jo nu har vi ju beräkning i stället för konstanter för anläggnings kabel.
Men jag har inte gjort ett svar av resultatet för då kommer testerna urfas.
så när testerna är verifierade så gör jag om det till ett "svar" så får vi sen genereraom testerna.

Beräkning av r
( 2 · p / A ) · ( 1 + ro · ( t2 - t1 )) · 1000
( 2 · 0,0183 / 1,5 ) · ( 1 + 0.00393 · ( 70 - 20 )) · 1000
r = 29,19

Du har varit flitig. Ska ta ett ryck med testning inom kort.

alltså, va är det exakt som den gula pilen visar? Är det IK3? Eller IK? Det vore nice om man fick veta hur man skall få fram IK3. Skulle det vara IK3= 230/ RL då?
I montörshandboken står det ju IK3 = 230/ Z så det bör väll vara det aktuella värdet för Z. tex 350mohm?

Redigerat:
Du får läsa tråden så ser du att Ik3 = Uf / Zk eller Uh / (√3 * Zk). Är det en skoluppgift?

Ja det är det. Men jag sitter o jämnför med Elvis som ger mig helt andra svar. Jag har försökt räkna på alla siffror som finns i ElDim men får inte ihop det.

Mrlewies i ElDim har du resultatfliken med beräkningsgången..
Det kan ju vara så att ElVis beräknar på ett annat sätt.. Men kollar du resultatfliken så borde det inte vara så svårt att förstå hur vi beräknar i ElDim. Men visst kan det finas nån bugg och det är ju dom vi försöker hitta innan vi säger att 4.0 är skarp. Bra om du har resultat från ElVis så tar jag gärna del av dom för att se om det är nått vi behöver ändra på. Vi gör ju inte en fulständig analys i dagsläget.
Men förhoppningsvis är ElDim tillräkligt bra för att man skall kunna göra ett snabbt överslag (ej kortis dok)

Alltså, jag tror inte att något är fel. Jag är rätt säker på att det som jag tittar på i elvis och eldim inte är samma beräkningar. Men jag var mest intresserad av att få veta att det inte var en trefasig kortslutning som beräknades i Eldim. Jag är verkligen inte nån expert på detta. Försöker bara att använda resultaten i ert/ditt program för att förstå bättre.

Det stämmer, Eldim visar enfasig kortslutningsström vid den gula pilen:

Ik = (c · Ufn) / Z

Vi har (ännu) inte lagt in stöd för att kontrollera kortslutningshållfastheten hos elmaterielen då det aldrig är en issue i bostäder.

Jaha! tack

• Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.