45 402 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Att avrättningar, folkmord och systematiskt våld blir mindre vidrigt bara för att det skedde för ett par hundra år sedan och under ett kristet kors istället för en halvmåne?J jawen skrev:Herre gud som dem kristna sade!
Fasen Danne 824 du är helt sanslös, jämför du kristendomen & muslimen sista 300 åren, så är den ena fortfarande i 1000-talet, med människoskadande filosofi.
Okey att några av kristendomens högsta besudlat unga pojkar, men muslimska ledare eldar fortfarande upp kvinnor å barn....Det finns grader av sin religion!
Historien är full av exempel där ”den civiliserade västvärlden” låg ljusår före Mellanöstern i brutalitet.
Kolonialslakten i Kongo, gaskamrarna i Europa, napalm över barn i Vietnam allt under en epok du nu romantiserar som ”framsteg”.
Skillnaden är inte att vi varit mer humana, utan att vi varit bättre på att skriva historieböckerna och kalla våra massövergrepp för ”civilisationens pris”.
Du borde emigrera 👍D Danne824 skrev:Att avrättningar, folkmord och systematiskt våld blir mindre vidrigt bara för att det skedde för ett par hundra år sedan och under ett kristet kors istället för en halvmåne?
Historien är full av exempel där ”den civiliserade västvärlden” låg ljusår före Mellanöstern i brutalitet.
Kolonialslakten i Kongo, gaskamrarna i Europa, napalm över barn i Vietnam allt under en epok du nu romantiserar som ”framsteg”.
Skillnaden är inte att vi varit mer humana, utan att vi varit bättre på att skriva historieböckerna och kalla våra massövergrepp för ”civilisationens pris”.
Låter på dig som att det finns MYCKET bättre alternativ " att bo på/i" än Sverige med dess "kristendom".
Jag kommer inte att sakna dig, men önskar dig ändå ETT "lycka till"
Låt oss konkludera: Väst var lika dåliga förut som den muhammedanska världen är nu, så det naturliga är att de får kvadda allt som är kvar så att allt blir så där sossigt utjämnat och nivellerat. Skit ska skit ha!D Danne824 skrev:Att avrättningar, folkmord och systematiskt våld blir mindre vidrigt bara för att det skedde för ett par hundra år sedan och under ett kristet kors istället för en halvmåne?
Men ska vi ha prajdgrejder på jobbet? Hur många kön gäller nu? Vad är en kvinna? Vi har en del att ta tag i.
Så precis som kristna präster ibland ljugit för att skydda kyrkan, finns det muslimer som missbrukar religiösa begrepp för att rättfärdiga en lögn.Claes Sörmland skrev:
Skillnaden är att du verkar vilja göra det till en kollektiv egenskap för alla muslimer och där blir det både ohederligt och tramsigt.
Exakt. Alla människor ljuger i någon grad, oavsett religion, kultur eller ideologi skillnaden är bara vilka ursäkter man använder för att rättfärdiga det.Claes Sörmland skrev:
Det där är mest en retorisk poäng att vissa pratar om islam som om det vore en biologisk brist istället för en trosuppfattning.Claes Sörmland skrev:
Det är så man märker när diskussionen gått från saklig kritik till ren fördomsretorik.
Vad dillar du om? Alkohol problem?Claes Sörmland skrev:
Om det går som en anka, låter som en anka och sprider samma retorik som en anka då spelar det mindre roll vad den själv kallar sigClaes Sörmland skrev:
"Ärligt? Absolut. Men då får vi börja med att sluta låtsas att din världsbild är objektiv."Claes Sörmland skrev:
Bra, då är vi ju överens – korruption är inget som är unikt för islam, utan ett mänskligt problem som drabbar alla religioner och ideologier.Claes Sörmland skrev:
Skönt att du erkänner att det inte handlar om fakta utan om personlig aversion och då blir det just fördomar, oavsett hur du vill paketera det.Claes Sörmland skrev:
Emigrera snarast möjligt är du "sjyst". 👍D Danne824 skrev:
Har absolut inget intresse av att finansiera, din vare sig nuvarande eller kommande sjukvård.
Sjukvården är redan överbelastad 👍.
Clase.Claes Sörmland skrev:
Den här tråden är långt under din värdighet.
Den handlar om rasism, homofobi, främlingsfientlighet, rasuppfatning och trosuppfattning.
Inget av dessa attribut vill eller önskar jag förknippas med dig här på BH.
Jag hoppas att du inte tar det personligt men har du åsikter i en tråd som denna som indikerar främlingsfientlighet och trosuppfattningsfientlighet så får du räkna med att det finns andra som inte delar dessa åsikter.
Däremot läser jag gladeligen andra inlägg inom juridiken som du gör med mycket nöje.
ja😁R RoAd skrev:
Att din läsförståelse havererar varje gång jag nämner att ett mynt har två sidor, är inte mitt ansvar.R RoAd skrev:
Ta över och ta över. Men de hjälpte Nazisterna.R RoAd skrev:
När de tillhörde Ryssland.R RoAd skrev:
Så nu ska DU Danne824 berätta för Claes (som du stavade fel), att det är under HANS värdighet!D Danne824 skrev:
Jag tror jag smäller av!
Snälla, berätta INTE för en vuxen man vad som varken är under eller över hans värdighet.
Du är bara föööör mycke!
Om du har en fru eller annan partner, vänd dig till denna & diskutera istället... här blir det bara pannkaka.
Claes gör som hen vill,J jawen skrev:Så nu ska DU Danne824 berätta för Claes (som du stavade fel), att det är under HANS värdighet!
Jag tror jag smäller av!
Snälla, berätta INTE för en vuxen man vad som varken är under eller över hans värdighet.
Du är bara föööör mycke!
Om du har en fru eller annan partner, vänd dig till denna & diskutera istället... här blir det bara pannkaka.
Bryr mig mindre. Men jag skulle inte vilja bli förknippad med dig tex.