Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
J jawen skrev:
Herre gud som dem kristna sade!
Fasen Danne 824 du är helt sanslös, jämför du kristendomen & muslimen sista 300 åren, så är den ena fortfarande i 1000-talet, med människoskadande filosofi.

Okey att några av kristendomens högsta besudlat unga pojkar, men muslimska ledare eldar fortfarande upp kvinnor å barn....Det finns grader av sin religion!
Att avrättningar, folkmord och systematiskt våld blir mindre vidrigt bara för att det skedde för ett par hundra år sedan och under ett kristet kors istället för en halvmåne?

Historien är full av exempel där ”den civiliserade västvärlden” låg ljusår före Mellanöstern i brutalitet.

Kolonialslakten i Kongo, gaskamrarna i Europa, napalm över barn i Vietnam allt under en epok du nu romantiserar som ”framsteg”.

Skillnaden är inte att vi varit mer humana, utan att vi varit bättre på att skriva historieböckerna och kalla våra massövergrepp för ”civilisationens pris”.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Haha, ja...

[media]
Men inte behöver du som medarbetare som arbetar med förgasarna gå i Pride-tåget. Eller?
Nej det är väldigt frivilligt. Råkade hamna med familjen på resturang när Pride tåget gick förbi förra året. Det var mycket uppskattat och kul att se.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Att avrättningar, folkmord och systematiskt våld blir mindre vidrigt bara för att det skedde för ett par hundra år sedan och under ett kristet kors istället för en halvmåne?

Historien är full av exempel där ”den civiliserade västvärlden” låg ljusår före Mellanöstern i brutalitet.

Kolonialslakten i Kongo, gaskamrarna i Europa, napalm över barn i Vietnam allt under en epok du nu romantiserar som ”framsteg”.

Skillnaden är inte att vi varit mer humana, utan att vi varit bättre på att skriva historieböckerna och kalla våra massövergrepp för ”civilisationens pris”.
Du borde emigrera 👍
Låter på dig som att det finns MYCKET bättre alternativ " att bo på/i" än Sverige med dess "kristendom".

Jag kommer inte att sakna dig, men önskar dig ändå ETT "lycka till"

• Haha
Danne824
  • Laddar…
D Danne824 skrev:

Låt oss konkludera: Väst var lika dåliga förut som den muhammedanska världen är nu, så det naturliga är att de får kvadda allt som är kvar så att allt blir så där sossigt utjämnat och nivellerat. Skit ska skit ha!

Men ska vi ha prajdgrejder på jobbet? Hur många kön gäller nu? Vad är en kvinna? Vi har en del att ta tag i.

• Haha
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
D
Nej, vad får du detta ifrån? Hur individer ljuger beror på så många parametrar och omständigheter. Och nästan alla är lögnare i någon grad, muslim eller inte. Jag säger bara att taqiyya erbjuder en moralisk plattform för lögnen som kan användas ibland.
Så precis som kristna präster ibland ljugit för att skydda kyrkan, finns det muslimer som missbrukar religiösa begrepp för att rättfärdiga en lögn.
Skillnaden är att du verkar vilja göra det till en kollektiv egenskap för alla muslimer och där blir det både ohederligt och tramsigt.
Alla människor ljuger väl i princip.
Exakt. Alla människor ljuger i någon grad, oavsett religion, kultur eller ideologi skillnaden är bara vilka ursäkter man använder för att rättfärdiga det.
Genetisk defekt? Vad kom det här ifrån nu?
Det där är mest en retorisk poäng att vissa pratar om islam som om det vore en biologisk brist istället för en trosuppfattning.
Det är så man märker när diskussionen gått från saklig kritik till ren fördomsretorik.
Är det ett argument du ofta hör i dina islamdebatter? Tror folk att islam är något ärftligt?
Vad dillar du om? Alkohol problem?
Är jag högerextrem nu också? Jag skulle kalla mig småborgerlig med lite vacklande nyliberala instinkter från ungdomens 90-tal. Kanske.
Om det går som en anka, låter som en anka och sprider samma retorik som en anka då spelar det mindre roll vad den själv kallar sig
Jag leker inget, varför vill du leka? Kan du inte försöka ärligt redogöra för din förståelse istället?
"Ärligt? Absolut. Men då får vi börja med att sluta låtsas att din världsbild är objektiv."
De flesta ledare är korrupta. Man klättrar inte till toppen annars, det kräver sitt moraliska inbyte. Kristendomen och dess institutioner är garanterat korrupta. Riktigt smutsigt är det.
Bra, då är vi ju överens – korruption är inget som är unikt för islam, utan ett mänskligt problem som drabbar alla religioner och ideologier.
Ah! Det var ett stavfel... Jag trodde jag hade missat någon ny term man kunde kasta på andra. Mitt misstag. Nä jag är inte så islamofob men ingen vän av denna typ av religioner eller särskilt glad över den influens den har haft på t ex Sverige.
Skönt att du erkänner att det inte handlar om fakta utan om personlig aversion och då blir det just fördomar, oavsett hur du vill paketera det.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Claes Sörmland
Så det fanns bara oförskämdheter och förolämpningar från dina sida. Trist @Danne824

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Skönt att du erkänner att det inte handlar om fakta utan om personlig aversion och då blir det just fördomar, oavsett hur du vill paketera det.
Emigrera snarast möjligt är du "sjyst". 👍
Har absolut inget intresse av att finansiera, din vare sig nuvarande eller kommande sjukvård.

Sjukvården är redan överbelastad 👍.

• Haha
Danne824
  • Laddar…
Så det fanns bara oförskämdheter och förolämpningar från dina sida
Du vet Claes...sånna där besserwizzers.
Dom har levt länge där nere i källaren......helt själva

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D
Så det fanns bara oförskämdheter och förolämpningar från dina sida. Trist @Danne824
Clase.
Den här tråden är långt under din värdighet.

Den handlar om rasism, homofobi, främlingsfientlighet, rasuppfatning och trosuppfattning.

Inget av dessa attribut vill eller önskar jag förknippas med dig här på BH.

Jag hoppas att du inte tar det personligt men har du åsikter i en tråd som denna som indikerar främlingsfientlighet och trosuppfattningsfientlighet så får du räkna med att det finns andra som inte delar dessa åsikter.

Däremot läser jag gladeligen andra inlägg inom juridiken som du gör med mycket nöje.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Gör du det medvetet?
ja😁
R RoAd skrev:
Jag har påpekat det innan, rätt ofta glider det in lite rysspropaganda i dina inlägg.
Att din läsförståelse havererar varje gång jag nämner att ett mynt har två sidor, är inte mitt ansvar.
R RoAd skrev:
När försökte finnar senast ta över grannland?
Ta över och ta över. Men de hjälpte Nazisterna.
R RoAd skrev:
När hade Finland senast något tsarliknande styre?
När de tillhörde Ryssland.

D Danne824 skrev:
Clase.
Den här tråden är långt under din värdighet.
Så nu ska DU Danne824 berätta för Claes (som du stavade fel), att det är under HANS värdighet!
Jag tror jag smäller av!

Snälla, berätta INTE för en vuxen man vad som varken är under eller över hans värdighet.
Du är bara föööör mycke!

Om du har en fru eller annan partner, vänd dig till denna & diskutera istället... här blir det bara pannkaka.

• Haha
Danne824
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men de hjälpte Nazisterna.
"Hjälpte" med stort H.
Vad gör man inte för att överleva?

Tycker du resonerar mycket draskt & väl enkelt nu.

D
J jawen skrev:
Så nu ska DU Danne824 berätta för Claes (som du stavade fel), att det är under HANS värdighet!
Jag tror jag smäller av!

Snälla, berätta INTE för en vuxen man vad som varken är under eller över hans värdighet.
Du är bara föööör mycke!

Om du har en fru eller annan partner, vänd dig till denna & diskutera istället... här blir det bara pannkaka.
Claes gör som hen vill,

Bryr mig mindre. Men jag skulle inte vilja bli förknippad med dig tex.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Claes gör som hen vill,

Bryr mig mindre. Men jag skulle inte vilja bli förknippad med dig tex.
HEN ?

Dito 👍

• Haha
Danne824
  • Laddar…
J jawen skrev:
"Hjälpte" med stort H.
Vad gör man inte för att överleva?

Tycker du resonerar mycket draskt & väl enkelt nu.
Det förvånar mig inte det minsta. 😁
Finnarna hade väl Nazisympatier som vi eftersom vi nu är så lika.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.