29 605 läst ·
206 svar
30k läst
206 svar
Populär IPTV-tjänst blockeras - fler väntas följa
Inte i detalj så klart, men får för mig att det krävs lite mer organiserade och strukturerade insatser för att sköta denna uppgift, än vad de anställda råkar hitta på på eget bevåg. Men jag kanske har för höga tankar om tullverket?Alfredo skrev:
Om din arbetsgivare lägger avsevärda insatser på brottsbekämning antar jag att det finns en affärsmässig motivering, eller gör man det bara för att vara en god samhällsmedborgare?
Det är inte första gången Postnord begått aktivism. Ni alla kommer väl ihåg hur man vägrade dela ut "rasistiskt innehåll" från det dödsknarkarnazistpartiet Sverigedemokraterna? Postnord ska i min mening ta betalt och utföra tjänsten och hålla käft. Men istället begår man aktivism och jag kan svära på att det är till stor del deras förtjänst att det blev en lagändring som stoppade postorderknarket. Postnord såg ju skitenkelt vilka mängder det var som skickades eftersom inga företag som skickar de mängderna som då gjordes använder frimärken t.ex. Sedan användes ju även falska frimärken av vissa langare... 😂C cpalm skrev: