53 444 läst ·
141 svar
53k läst
141 svar
Poolbygge under 80 tusen
Du är jätteduktig, säkert många som avundas din kunskap.F fsn skrev:
Men det funkar bra, inga problem
Grannen hade en behörig elektriker som byggde deras pool. Han hade börjat med att koppla all el till pooler som en bekant byggde, och sen växte behovet och han börja bygga poolerna också.
Men dålig koll hade han, gjöt platta till thermopool på senhösten och den frös innan den härdat till 5 MPa. Trots han var behörig…
Men dålig koll hade han, gjöt platta till thermopool på senhösten och den frös innan den härdat till 5 MPa. Trots han var behörig…
Fast frågan är om det är sämre än random poolbyggare. Maken till obegåvade ”gold-digger” diversearbetare som inte kan nåt annat än missa leveranser och sätta företag i konkurs. Man får i princip titta på solcellsbranchen för att hitta nåt värre exempel.K kniv skrev:Grannen hade en behörig elektriker som byggde deras pool. Han hade börjat med att koppla all el till pooler som en bekant byggde, och sen växte behovet och han börja bygga poolerna också.
Vad har den historien att göra med min pool?, jag har gjort det mesta själv och varit med vid rördragning.K kniv skrev:Grannen hade en behörig elektriker som byggde deras pool. Han hade börjat med att koppla all el till pooler som en bekant byggde, och sen växte behovet och han börja bygga poolerna också.
Har din fru somnat nu så du kan sitta o trolla på nätet igen?. Du hittar på problem som inte finns i verkligheten. vi är nöjda med vår pool som vi byggt själva och till det priset, vi vill inte lägga 2-3 hundra tusen på en pool.F fsn skrev:
Tråkigt att tråden spårat ur. Det är säkert inget fel på rörläggningen men självklart kommer vattnet att omsättas väldigt mycket mindre i den grunda delen. Hur stort problem det är får någon annan avgöra eftersom jag inte är någon behörig expert men Jag tycker att det känns lite tveksamt.
För hoppningsvis fungerar det bra ändå. Plaska på så hjälper ni ju till att cirkulera vattnet.
För hoppningsvis fungerar det bra ändå. Plaska på så hjälper ni ju till att cirkulera vattnet.
Intet skrev:
Vilken risig attityd du har. Dålig omsättning, klorblockering, svårtolkade värden mm är ett reellt problem som många poolägare råkar ut för. Om man samtidigt fått uppgifter från sin ”behöriga pool-rörläggare” att man omsätter vattnet på 2h så har man antingen extremt liten vattenvolym och en överdimensionerad pump eller så har man en ”behörig pool-rörläggare” som inte har förmågan att förstå tryckfall genom filter, rörböjar, värmeväxlare mm.V Viktorjansson skrev: