F
V Viktorjansson skrev:
Det funkar superbra
Utveckla… hur får du vattenutbyte där?

V Viktorjansson skrev:
För det blev snyggare så här
Öööh, hoppa över detta inlägget.
Men är det i Beirut, ser sån ut?

Poolen är klar och slutpriset blev ca 70 tusen kronor utan stensättning runt ovh på terassen.

• Utomhuspool med två barn som leker i vattnet. En rosa flytring syns, omgiven av en terrass och gräsmatta i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Vet inte hur många promille du hade när du satte skiffer på din skorsten eller vad det ska föreställa

• Skorsten klädd med ojämnt mönstrad skiffer, omgiven av grönska, med svart plåtvid basen och en mörk hatt på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
brozinic och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Utveckla… hur får du vattenutbyte där?
utblåsen drar runt allt vatten i poolen och på 2 timmar är allt filtrerat. funkar bra

Kul kommentar.

F
H Hybro skrev:
Förstår hur du tänker men Beirut har betydligt tätare bebyggelse, och faktiskt trevligare med på sina håll. Det här ser ut som typisk europeisk öststat som fick sin frihet med Sovjetunionens fall.

Redigerat:
H Hybro skrev:
Kul kommentar.
Blev helt enkelt klätt med Glavaskiffer, så som de gjorde förr.

Valde olika fodgbredder, inte 7.35 mm fogar.

F
V Viktorjansson skrev:
utblåsen drar runt allt vatten i poolen och på 2 timmar är allt filtrerat. funkar bra
Det stämmer inte alls. Du har kanske pool för att filtrera poolens volym på två timmar på pappret nör du tittar på volymen helt utan tryckfall, i praktiken tar det mycket längre tid. Sen så är det även så att du kan få 10 gånger högre omsättning på ytan än nere på botten och det blir ofta stagnationspunkter, tex i hörnen vid skimmern där man starkt kan ifrågasätta om man har nåt utbyte öht. Och den här plaskytan tycker jag absolut ser ut att ha nåt rätt nära nollutbyte.

H Hybro skrev:

Valde olika fodgbredder, inte
H Hybro skrev:

Valde olika fodgbredder, inte 7.35 mm fogar.
Blev verkligen snyggt

F fsn skrev:
Det stämmer inte alls. Du har kanske pool för att filtrera poolens volym på två timmar på pappret nör du tittar på volymen helt utan tryckfall, i praktiken tar det mycket längre tid. Sen så är det även så att du kan få 10 gånger högre omsättning på ytan än nere på botten och det blir ofta stagnationspunkter, tex i hörnen vid skimmern där man starkt kan ifrågasätta om man har nåt utbyte öht. Och den här plaskytan tycker jag absolut ser ut att ha nåt rätt nära nollutbyte.
Bryr mig inte så mycket om vad du säger, funkar bra för oss och en behörig rörläggare har gjort ritningen.

• Haha
fsn
  • Laddar…
M Messier1994 skrev:
Jag tror det där kommer hålla gallant.
Det håller 👍😊

F
V Viktorjansson skrev:
Bryr mig inte så mycket om vad du säger, funkar bra för oss och en behörig rörläggare har gjort ritningen.
Behörig rörläggare, man baxnar. Du förstår det nog snart…

F fsn skrev:
Behörig rörläggare, man baxnar. Du förstår det nog snart…
Alla vet att du vet bäst vad man än säger till dig, det funkar bra…

F
V Viktorjansson skrev:
Alla vet att du vet bäst vad man än säger till dig, det funkar bra…
Men lille Orban, vilken trist attityd. Jag har läst och förstått pumpkurvor sen 1995…. Eller åtminstone sen 1997. Jag jar sett färgprover i pooler och sett stagnationspunkter. Det är två saker jag är helt säker på att du inte har en jävla aning om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.