53 418 läst ·
141 svar
53k läst
141 svar
Poolbygge under 80 tusen
Det stämmer inte alls. Du har kanske pool för att filtrera poolens volym på två timmar på pappret nör du tittar på volymen helt utan tryckfall, i praktiken tar det mycket längre tid. Sen så är det även så att du kan få 10 gånger högre omsättning på ytan än nere på botten och det blir ofta stagnationspunkter, tex i hörnen vid skimmern där man starkt kan ifrågasätta om man har nåt utbyte öht. Och den här plaskytan tycker jag absolut ser ut att ha nåt rätt nära nollutbyte.V Viktorjansson skrev:
Bryr mig inte så mycket om vad du säger, funkar bra för oss och en behörig rörläggare har gjort ritningen.F fsn skrev:Det stämmer inte alls. Du har kanske pool för att filtrera poolens volym på två timmar på pappret nör du tittar på volymen helt utan tryckfall, i praktiken tar det mycket längre tid. Sen så är det även så att du kan få 10 gånger högre omsättning på ytan än nere på botten och det blir ofta stagnationspunkter, tex i hörnen vid skimmern där man starkt kan ifrågasätta om man har nåt utbyte öht. Och den här plaskytan tycker jag absolut ser ut att ha nåt rätt nära nollutbyte.
Men lille Orban, vilken trist attityd. Jag har läst och förstått pumpkurvor sen 1995…. Eller åtminstone sen 1997. Jag jar sett färgprover i pooler och sett stagnationspunkter. Det är två saker jag är helt säker på att du inte har en jävla aning om.V Viktorjansson skrev: