37 046 läst ·
327 svar
37k läst
327 svar
Pool reningsverk pumplock läcker
Tack,MathiasS skrev:
Och ifall jag ska sätta den på timer, vad har det för betydelse för värmepumpen? Bör jag göra nåt speciellt med den eller låta den vara på som vanligt?
Min pump går på klockströmbrytare 9-21 eller beroende på årstiden och träd som skymmer solen. Jag har solfångarpaneler och poolvärmepump och de ger mest värme under dagen, när solen skiner och när lufttemperaturen är hög, respektive. Men det kan vara annorlunda i ditt system för uppvärmning. När min poolpump sartar pga klockströmbrytaren, slår poolvärmepumpens tryckströmbrytare till och poolvärmepumpen går i gång.Sam1981 skrev:
Den frågan ska man ställa sig nör man har kontroll på vattenkvaliteten och känner sin pool. Det är många som framgångsrikt kör deltid så det finna ingen anledning att tro att det inte ska gå.
Dock kan man fråga sig varför man har en så kraftig pump, dubbelt mot den jag har till ett Astral Cantabric 500 och 42000 liter.
Dock kan man fråga sig varför man har en så kraftig pump, dubbelt mot den jag har till ett Astral Cantabric 500 och 42000 liter.
Jag behöver få en offert på reparation för min gamla pump som är trasig så jag kan lämna det till försäkringsbolaget (Värmeväxlaren är ju tydligt sönderfrusen så det blir ingen reparation utan jag köpte ju nytt) har ni några tips på pooltekniker som kan komma ut i stockholm?
Folkpool Järna vill ha 2000sek för att ge mig det underlaget, trots att jag köpte pumoen av de. Dåligt.
Folkpool Järna vill ha 2000sek för att ge mig det underlaget, trots att jag köpte pumoen av de. Dåligt.
Ok, Folkpool i Järna ska man hålla sig undan ifrån då.
Kan det inte räcka med ett pris på reservdelen? Den kan du ju be om pris på separat. Fylla köldmedel är ett par tusenlappar, det kan du få ett pris på från vilken kylfirma som helst.
Reservdel+2000kr för köldmedel + 4h arbete är din totalkostnad, ungefär. Det borde räcka för försäkringsbolaget.
Är det förresten inte lite konstigt att ditt försäkringsbolag hanterar detta? Det har ju inte hänt när du bodde i huset.
Kan det inte räcka med ett pris på reservdelen? Den kan du ju be om pris på separat. Fylla köldmedel är ett par tusenlappar, det kan du få ett pris på från vilken kylfirma som helst.
Reservdel+2000kr för köldmedel + 4h arbete är din totalkostnad, ungefär. Det borde räcka för försäkringsbolaget.
Är det förresten inte lite konstigt att ditt försäkringsbolag hanterar detta? Det har ju inte hänt när du bodde i huset.