52 570 läst ·
305 svar
53k läst
305 svar
Pool eller inte pool?
Snabba sökningar på nätet och man kan enkelt konstatera att mina antaganden inte är rena vilda gissningar.Vrana skrev:
Bland barn är det 0-6 åringar som främst förolyckas i drunkningar och ca 20% av barn som drunknar sker i trädgårdspooler, plaskdammar eller grunda vattendrag nära hemmet.
Då kan jag som förälder konstatera att man är extremt oansvarig om man lämnar sitt 0-6 åriga barn utan tillsyn vid dessa platser.
Jag gissar också att om man har en pool med låsbart tak och är en ansvarsfull förälder så utgör poolen en betydligt mindre risk för barnen än att tex skjutsa dem till andra sidan stan och ännu mindre risk än om de själva kör moped genom stan... 😉
Fan ska tro 'et att risken är stor om 0-6 åringar själva kör moped genom stanS Sweetme skrev:Snabba sökningar på nätet och man kan enkelt konstatera att mina antaganden inte är rena vilda gissningar.
Bland barn är det 0-6 åringar som främst förolyckas i drunkningar och ca 20% av barn som drunknar sker i trädgårdspooler, plaskdammar eller grunda vattendrag nära hemmet.
Då kan jag som förälder konstatera att man är extremt oansvarig om man lämnar sitt 0-6 åriga barn utan tillsyn vid dessa platser.
Jag gissar också att om man har en pool med låsbart tak och är en ansvarsfull förälder så utgör poolen en betydligt mindre risk för barnen än att tex skjutsa dem till andra sidan stan och ännu mindre risk än om de själva kör moped genom stan... 😉
( lessen kunde inte låta bli )
Men håller helt med om att man är oansvarig om man har pool som ens barn 0-6 år själva kan hoppa ned i.
Orkar man inte dra över skydd för poolen då man inte är där ska man inte ha pool
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden