Vrana Vrana skrev:
Gissas mycket här. Jag skrev vad som föranledde våra orsaker. Det står dig fritt att klä dig hur du vill:)
Snabba sökningar på nätet och man kan enkelt konstatera att mina antaganden inte är rena vilda gissningar.

Bland barn är det 0-6 åringar som främst förolyckas i drunkningar och ca 20% av barn som drunknar sker i trädgårdspooler, plaskdammar eller grunda vattendrag nära hemmet.
Då kan jag som förälder konstatera att man är extremt oansvarig om man lämnar sitt 0-6 åriga barn utan tillsyn vid dessa platser.

Jag gissar också att om man har en pool med låsbart tak och är en ansvarsfull förälder så utgör poolen en betydligt mindre risk för barnen än att tex skjutsa dem till andra sidan stan och ännu mindre risk än om de själva kör moped genom stan... 😉

S Sweetme skrev:
Snabba sökningar på nätet och man kan enkelt konstatera att mina antaganden inte är rena vilda gissningar.

Bland barn är det 0-6 åringar som främst förolyckas i drunkningar och ca 20% av barn som drunknar sker i trädgårdspooler, plaskdammar eller grunda vattendrag nära hemmet.
Då kan jag som förälder konstatera att man är extremt oansvarig om man lämnar sitt 0-6 åriga barn utan tillsyn vid dessa platser.

Jag gissar också att om man har en pool med låsbart tak och är en ansvarsfull förälder så utgör poolen en betydligt mindre risk för barnen än att tex skjutsa dem till andra sidan stan och ännu mindre risk än om de själva kör moped genom stan... 😉
Fan ska tro 'et att risken är stor om 0-6 åringar själva kör moped genom stan ;)
( lessen kunde inte låta bli )

Men håller helt med om att man är oansvarig om man har pool som ens barn 0-6 år själva kan hoppa ned i.
Orkar man inte dra över skydd för poolen då man inte är där ska man inte ha pool

Ja alltså om medeltemperaturen där jag bor ökar med 2.5 grader pga klimatförändringarna så skulle jag nog känna mig tvungen att skaffa pool jag med, det blir för varm annars. Satans trist att ingen tänker på klimatet.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag är inte bitter! :)
Du har mycket att vara bitter över, förstår jag. Det syns ju på din profilbild. Heja Mjällby!

• Gilla
JonasSun
  • Laddar…
K koolla skrev:
Du har mycket att vara bitter över, förstår jag. Det syns ju på din profilbild. Heja Mjällby!
Han har ju fel logga och årtal i sitt namn, inte undra på att han är kinking
Det är ska ju vara 1921 😁
och här är rätt logga
Logotyp för AIK med texten "1921" i svart och guldfärger, omgiven av en gul kontur i form av ett löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Detta är en sån där "säg att du inte har pool utan att säga att du inte har pool". 🤔
eller "Säg att du har pool utan att säga att du har pool"?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.