Dan1891 Dan1891 skrev:
Precis, det är ju därför jag tycker det är lite förlegat.. Med Pool i dessa tider.
Instämmer! Det gick fetbort när vi tittade på hus, enorm omkostnad och svårsålt för själen när grundvattnet tryter i hela landet. Sen att drunkning är en av de vanligaste dödsorsakerna bland barn < 5 gjorde inte direkt valet svårare för oss. Jag må vara jobbskadad men skulle aldrig ha små barn och pool.

S Sweetme skrev:
Nja finns risk att man blir modererad om man härjar bäst man vill 😉

Hade också varit snyggare om du kommit med några vettigare argument än att det skulle vara förlegat eller omodernt.

Mer respekt om du tex hade påpekat att privata pooler tär på jordens resurser, att det är privatekonomiskt kostsamt, mycket jobb på fritiden eller trist asocialt…
Så du menar att man blir modererad i en tråd som ställer sig frågan pool eller inte pool?

S Sweetme skrev:
Hade också varit snyggare om du kommit med några vettigare argument än att det skulle vara förlegat eller omodernt.
Det är väl en åsikt man får ha och skriva att man har.

Jag tycker det är ett klockrent argument. De flesta vill nog inte ha något "förlegat och omodernt" skulle jag tro. Speciellt jämfört med argumentet med att en pool skulle "tära på jordens resurser".

Dan1891 Dan1891 skrev:
Precis, det är ju därför jag tycker det är lite förlegat.. Med Pool i dessa tider.
Då borde du ha nämnt det.

Själv kan kan jag säga att privat pool kommer innebära att jag har mer hemester och inte flyger till Medelhavet lika ofta.
Om vattnet fylls i poolen när det finns gott om vatten så påverkar det inte grundvattennivån nämnvärt, dessutom töms poolen bara med ca 1/4 varje säsong.
Kostnaden privatekonomiskt beror ju helt på hur ens privatekonomi ser ut.
Jobbet på fritiden är minimalt om man har automatik och pooltak. Dessutom kan säsongsöppning och stängning anlitas för en liten slant.
Trist asocialt kan vändas till något trevligt socialt där poolhäng bland familj och vänner adderar till lyckan utöver de egna sköna stunderna. Allt detta utan okända störiga människor/ungar.

😉

• Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Så du menar att man blir modererad i en tråd som ställer sig frågan pool eller inte pool?
”Härjar bäst man vill”

😉😉😉😉😉😉😉

S Sweetme skrev:
Då borde du ha nämnt det.

Själv kan kan jag säga att privat pool kommer innebära att jag har mer hemester och inte flyger till Medelhavet lika ofta.
Om vattnet fylls i poolen när det finns gott om vatten så påverkar det inte grundvattennivån nämnvärt, dessutom töms poolen bara med ca 1/4 varje säsong.
Kostnaden privatekonomiskt beror ju helt på hur ens privatekonomi ser ut.
Jobbet på fritiden är minimalt om man har automatik och pooltak. Dessutom kan säsongsöppning och stängning anlitas för en liten slant.
Trist asocialt kan vändas till något trevligt socialt där poolhäng bland familj och vänner adderar till lyckan utöver de egna sköna stunderna. Allt detta utan okända störiga människor/ungar.

😉
Ja, det är ju kul för dig!

O O skrev:
Det är väl en åsikt man får ha och skriva att man har.

Jag tycker det är ett klockrent argument. De flesta vill nog inte ha något "förlegat och omodernt" skulle jag tro. Speciellt jämfört med argumentet med att en pool skulle "tära på jordens resurser".
Absolut får man ha den åsikten.
Min åsikt gick ut på att det skulle ge mer respekt med vettigare argument.

Att bara hävda att något är förlegat eller omodernt är för mig inget argument såvida man inte förklarar varför man tycker det är förlegat eller omodernt.
Särskilt när det inte finns något som tyder på att det allmänt ses som förlegat eller omodernt.

• Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
Vrana Vrana skrev:
drunkning är en av de vanligaste dödsorsakerna bland barn < 5
Logiskt tänkt kan man tycka.
S Sweetme skrev:
poolhäng bland familj och vänner
Det går inte att bortse från att en pool är en extra dödsrisk oavsett ålder. Alkohol är ofta inblandat vid drunkningsolyckor. Så är man inte helnykterist blir risken större.

• Gilla
john68
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Att bara hävda att något är förlegat eller omodernt är för mig inget argument
Jag tycker det är förlegat att påstå att pool är omodernt. 😀

• Gilla
Anonymiserad 671848 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag tycker PEth borde användas för att minska poolfylleri.

• Haha
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Min åsikt gick ut på att det skulle ge mer respekt med vettigare argument.
Min åsikt är att det ger respekt att bara acceptera andras åsikter utan att antyda att åsikterna inte är lika vettiga som de egna.

Farstatjej90
O O skrev:
Min åsikt är att det ger respekt att bara acceptera andras åsikter utan att antyda att åsikterna inte är lika vettiga som de egna.
Hur säger man att man inte håller med och samtidigt att åsikten är lika vettig som ens egen?🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hur säger man att man inte håller med och samtidigt att åsikten är lika vettig som ens egen?🤔
Hur mäter/graderar man vettighet på en åsikt om vad som är modernt eller förlegat?

O O skrev:
Det går inte att bortse från att en pool är en extra dödsrisk oavsett ålder. Alkohol är ofta inblandat vid drunkningsolyckor. Så är man inte helnykterist blir risken större.
Det finns förfärligt många saker som är en ”extra dödsrisk”. Inget som jag har reflekterat över gällande pool eller inte pool.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
O O skrev:
Ok.
Min åsikt är att åsikter som är underbyggda med argument mer än enbart en åsikt om att något är tex fult, fint, dumt eller omodernt är vettigare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.