Jag ser egen pool som en försäkring mot att barnen drunknar någon annanstans, ingen garanti såklart men god simkunnighet redan i förskoleåldern kan knappast skada.

Vill man tänka på miljön, eller snarare klimatet, så borde man väl bo i lägenhet inne i stan, och då löser sig frågan om pool automatiskt

• Gilla
john68 och 3 till
  • Laddar…
O O skrev:
Hur mäter/graderar man vettighet på en åsikt om vad som är modernt eller förlegat?
Med hur starka argumenten är. Saknas det argument eller är de svaga så blir det lågt betyg.

A
Jag medan jag läser sossarnas gråtinlägg i tråden 🤣

En man med solglasögon och tatueringar skrattar och håller en drink i en pool. Runt honom finns flera citrusfrukter och cocktailglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
Ja, miljön behöver man inte tänka på alls.
Det har Trump sagt.

• Gilla
Vrana
  • Laddar…
A
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja, miljön behöver man inte tänka på alls.
Det har Trump sagt.
Stackars människa. Låter som du behöver slappna av lite. Det är pool bra för 😂

• Haha
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Stackars människa. Låter som du behöver slappna av lite. Det är pool bra för 😂
Jag föredrar badkar. :)

A
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ok. Noterat 🤓

• Haha
Dan1891
  • Laddar…
K
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag med. Stort, utomhus med 30 kubik vatten

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Stort, utomhus med 30 kubik vatten
30 är inte stort. 😉

K
Alfredo Alfredo skrev:
30 är inte stort. 😉
Allt är väl relativt 😉

Dan1891 Dan1891 skrev:
Stoppa bron!

Vrana Vrana skrev:
Instämmer! Det gick fetbort när vi tittade på hus, enorm omkostnad och svårsålt för själen när grundvattnet tryter i hela landet. Sen att drunkning är en av de vanligaste dödsorsakerna bland barn < 5 gjorde inte direkt valet svårare för oss. Jag må vara jobbskadad men skulle aldrig ha små barn och pool.
Drunkning i pool när det gäller barn under 5 år tror jag inte alls är en av de vanligaste dödsorsakerna. Däremot kan det motverka risk för drunkning resten av livet, eftersom de lär sig simma betydligt tidigare än andra barn. Så var det i varje fall med våra 3 barn.

• Gilla
RalleB och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Skulle gissa på att absoluta merparten av de 285 har drunknat i någon av alla våra sjöar, älvar eller hav. Pooler är troligtvis en försvinnande liten del.

https://www.rmv.se/aktuellt/markant-minskning-av-antalet-dodsolyckor-med-barn/

Flest barn dör i trafiken
Bland de olyckor där flest antal barn förolyckas är flera trafikrelaterade på något sätt. Allra flest barn har dött i bilolyckor (438 stycken under perioden), medan såväl påkörningar (192 st) som MC- och mopedolyckor (157 st) återfinns bland de vanligaste olyckstyperna. Övriga vanliga dödsorsaker är drunkningar (285 st) samt dödsfall till följd av bränder (146 st).

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Skulle gissa på att absoluta merparten av de 285 har drunknat i någon av alla våra sjöar, älvar eller hav. Pooler är troligtvis en försvinnande liten del.

[länk]

Flest barn dör i trafiken
Bland de olyckor där flest antal barn förolyckas är flera trafikrelaterade på något sätt. Allra flest barn har dött i bilolyckor (438 stycken under perioden), medan såväl påkörningar (192 st) som MC- och mopedolyckor (157 st) återfinns bland de vanligaste olyckstyperna. Övriga vanliga dödsorsaker är drunkningar (285 st) samt dödsfall till följd av bränder (146 st).
Skulle man dessutom inkludera olyckor som inte innebär dödligt utfall utan istället medför allvarliga skador och kanske permanenta sådana för livet så lär nog poolerna stå för ännu mindre del.

Slutsats: är man väldigt orolig för olyckor i pooler så bör man nog undvika trafik på alla sätt och vis och eventuellt alltid bära kroppsskydd så fort man lämnar hemmets trygga vrå (förutom hjälmen som alltid bör bäras ifall man tex halkar och slår i huvudet) >>

Person i heltäckande kroppsskydd och hjälm, med svarta och röda detaljer, poserar mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Mälardrottningen
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
Skulle man dessutom inkludera olyckor som inte innebär dödligt utfall utan istället medför allvarliga skador och kanske permanenta sådana för livet så lär nog poolerna stå för ännu mindre del.

Slutsats: är man väldigt orolig för olyckor i pooler så bör man nog undvika trafik på alla sätt och vis och eventuellt alltid bära kroppsskydd så fort man lämnar hemmets trygga vrå (förutom hjälmen som alltid bör bäras ifall man tex halkar och slår i huvudet) >>

[bild]
Gissas mycket här. Jag skrev vad som föranledde våra orsaker. Det står dig fritt att klä dig hur du vill:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.