K kortis skrev:
jag hade en fastighet där allt var tomt på ca 10000 kvm och där jag högg ett hundratal träd eller mer. För övrigt fick ingen toma /fastighet vara mindre än 3000 kvm. Ändrades senare till 1400 kvm nu är det små fjuttomter på 750.
Det finns många som tror att de har jättestora tomter. Men de har aldrig utmanats rättsligt så facit finns inte.

Tangentbordskrigare, återgå till "Grannen och politikern"!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det finns många som tror att de har jättestora tomter. Men de har aldrig utmanats rättsligt så facit finns inte.
Nä men det är ju klart vad som är det ena och det andra när man betalar fastighetsavgift

K kortis skrev:
Nä men det är ju klart vad som är det ena och det andra när man betalar fastighetsavgift
Såvitt jag vet betalar man fastighetsavgift för fastigheten inte för tomten så jag kan inte se hur det är relevant över huvud taget.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Kortis och Inet. Sannolikt är inte hela era fastigheter att räkna som tomt.
Jag har ca 17 björkar, en stor lönn, två rönnar och två häggar plus ca 8 fruktträd på min tomt (dvs hemfridzonen, inte fastigheten). Då har ändå en stor ädelgran en tall och en björk blåst ner.

E Eld skrev:
Såvitt jag vet betalar man fastighetsavgift för fastigheten inte för tomten så jag kan inte se hur det är relevant över huvud taget.
Jo det står faktiskt tomt 300kvm tomt men allt är två ha

TRJBerg
K kortis skrev:
Jo det står faktiskt tomt 300kvm tomt men allt är två ha
Det där får du nog förklara närmare för jag har ingen aning om vad du menar.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Det där får du nog förklara närmare för jag har ingen aning om vad du menar.
300 kvm tomt men hela fastigheten på två hektar 20000kvm och det är fritidsfastighet

TRJBerg
K kortis skrev:
300 kvm tomt men hela fastigheten på två hektar 20000kvm och det är fritidsfastighet
Men står det just 300kvm tomt i Skatteverkets dokument? Trodde inte att de använde just begreppet tomt?

TRJBerg TRJBerg skrev:
Men står det just 300kvm tomt i Skatteverkets dokument? Trodde inte att de använde just begreppet tomt?
Ja där sa du en sak om just ordet, men uppdelat är det helt klart. Tyckte det var förvånade själv när jag jämförde med jordbruksfastigheten där är det ju naturligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.