Ett infekterat gräl mellan en lokalpolitiker och hans granne har eskalerat till polisanmälningar och juridiska processer om staket och p-böter.

Du kan läsa artikeln här: Politiker och granne i segdragen tomtstrid

Känns som att politikern har rätt ändå? Grannen säger att mäklaren sagt att det var hennes tomt - tyder på att grannen medger att hage m.m. var på fel sida gränsen.

• Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Har hon verkligen avverkat minst 20 träd på hans tomt, eller är det på hans fastighet?

• Gilla
Jonas_123 och 1 till
  • Laddar…
Händig dam som fäller 20 träd. Undra om hon även utför stubbrytning.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
namn och parti ??

Är det inte dags för redaktionen att lära sig skillnaden mellan tomt och fastighet. Det är osannolikt att någon ens har plats för 20 träd på sin tomt.

• Gilla
LaT och 4 till
  • Laddar…
Det är en lite olycklig trend att knepiga personer tycks dra sig ut på landet för att de tror att de ska få vara i fred, när samförstånd med grannarna typ är viktigare där än i stan.

Många av tomterna omkring mig är omöjliga om inte grannarna är överens. I många fall ligger halva garage och hörn på hus på bönders eller grannars mark sedan 40+ år då tomterna styckades av.

Eller så är boningshus som tillhörde en större gård avstyckade på konstiga sätt.

Vägsamfälligheter och servitut galore ... och så flyttar någon knepig person in och börjar härja runt.

• Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Är det inte dags för redaktionen att lära sig skillnaden mellan tomt och fastighet. Det är osannolikt att någon ens har plats för 20 träd på sin tomt.
polaren har mer en 30 granar på sin tomt i lång rad 5 meter från huset

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
M maria01 skrev:
polaren har mer en 30 granar på sin tomt i lång rad 5 meter från huset
Det brukar kallas häck, inte träd.

• Gilla
Erik_91
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det brukar kallas häck, inte träd.
det är fullvuxna granar

E Eld skrev:
Det är väl inte speciellt svårt, vi har nästan 20 st men har fällt 5 sen vi flyttade in. Mest björk men defintivt träd , minst 10m höga. Och hos oss är tomt och fastighet exakt samma, rätt liten runt 2000kvm men att rymma 20 träd är inte svårt.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
jag hade en fastighet där allt var tomt på ca 10000 kvm och där jag högg ett hundratal träd eller mer. För övrigt fick ingen toma /fastighet vara mindre än 3000 kvm. Ändrades senare till 1400 kvm nu är det små fjuttomter på 750.

Halva min tomt är ren skog med björk asp och några ekar varav en väldigt stor.

Kortis och Inet. Sannolikt är inte hela era fastigheter att räkna som tomt.

• Gilla
Eld
  • Laddar…
Det är den. Ligger en rad villatomter vid randen till en skog. De flesta har huggit ner sina träd och med tiden anlagt stora gräsmattor eller styckat av tomterna.
Min är en av få i originalskick från femtiotalet med träden i behåll.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.