1 448 läst ·
76 svar
1k läst
76 svar
Plötsligt ingen ström i ett av uttagen i samma modul
Renoverare
· Stockholm
· 20 828 inlägg
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 828 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 992 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 992 inlägg
Inte ens nära korrekt. När man inte kan så något så är det lämpligt.AndersMalmgren skrev:
En vanlig multimeter fungerar, men bäst är den knappast. Har jag spänningsprovaren nära så tar jag den. Ligger den längre bort och multimetern ligger bredvid så kör jag med den, men att påstå att multimetern är bäst, dessutom utan motivering, är bara galet.AndersMalmgren skrev:
Tack! Ja jag är osäker på el och har ingen behörighet så det blir elektriker.Fairlane skrev:
Inte ens nära korrekt. När man inte kan så något så är det lämpligt.
En vanlig multimeter fungerar, men bäst är den knappast. Har jag spänningsprovaren nära så tar jag den. Ligger den längre bort och multimetern ligger bredvid så kör jag med den, men att påstå att multimetern är bäst, dessutom utan motivering, är bara galet.
Mmm, pennan är så enkel och behändig så den kör jag med. Vill ju bara se om det går ström där eller inte. 🙏
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 992 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 992 inlägg
Byta uttag får du göra utan behörighet, och det här ligger väl inom det området, så behörighet behövs inte, däremot behövs alltid kunskap.Ybt73 skrev:
Det är för många möjliga val på apparaten som kräver kompetens som kanske saknas 🤔😉😇E elmont skrev:
Och lyser det kan du vara rätt säker på att det är spänning, MEN lyser den inte vet man inte om det är spänningslöst eller om pennan inte fungerar som tänkt (vilket är rätt vanligt). Så man kan med hyfsad säkerhet lita på att det finns spänning om den lyser, men jag litar inte alls på den om den inte lyser,Ybt73 skrev:
Ingen fara! Vet om mina brister 🥹 ja, jag har några som skulle kunna och de har samma inställning på det som flera av er här i tråden så det kanske kan bli en sådan insats. 🙏D Dilato skrev: