94 490 läst ·
1 076 svar
94k läst
1,1k svar
Plejd, varför så populärt?
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Vet inte specifikt vilka beroenden du tänker på, men kanske är det just dessa "beroenden" som gör att systemet inte riskerar att bli en helt isolerad öde ö om ett företag går under.Nissens skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Som vanligt duckade du den egentliga frågan. Vilka system tänker du på när du säger att majoriteten använder proprietära protokoll? Det har som sagt varit Microsoft och Apple du har trott gjort det hittills så om du nu äntligen förstått att de använder öppna sådana så måste det ju vara några andra.Nissens skrev:
Jag har definitivt fattat, men du och ett par till har inte förstått grejen med Plejd och att så många är nöjda med deras produkter.
Jag har noll behov av att försöka få dig att förstå det. Jag har arbetat med prodututveckling längre än vad du har jobbat i IT branschen. Jag var även med i arbetet att skapa standarder inom telekom en gång i tiden. Vad det nu har med någonting att göra…
Det du missar är att ingen vet hur utvecklingen ser ut framöver för enskilda produktbilag och deras produkter. Eftersom det är mycket programvara i produkterna finns många möjliga scenarion. Branschen är omogen och hemautomatiseringshobbyister har en helt annan kravbild än den genomsnitsliga Plejd, Nexus etc. kunden har.
Det har du inte begripit tidigare, och känslan är väl att den poletten inte trillat ner än idag.
Standarder vinner, visst. Men det kommer nya standarder och mjukvaror uppdateras.
Ändå var det du som drog upp det i #478. Berätta vilket system du tänker på och vilket beroende till internet/moln som det har.Nissens skrev:
Äsch, det måste väl inte vara riktigt helt sant för alla ju...R RoAd skrev:
Redigerat:
Tyvärr tror jag att nissens är så förblindad av att försvara plejd i alla lägen att han inte själv inser att han faktiskt ljuger rakt ut i vissa inlägg. När någon sedan kräver belägg för det han slängt ur sig går det kanske upp för honom och då väljer han att inte svara, eller att svara på något helt annat än det som frågades.jbr skrev:
Aktiekursen har ju tidigare varit ett vanligt "ickesvar", undrar varför det inte längre används och om detta innebär att plejd inte är så bra längre:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/plejd?countrycode=se
Shelly verkar gå åt andra hållet:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/a4l?countrycode=bg
Ni får själva välja 1y eller high för länkarna verkar bli senaste dagen.
https://www.marketwatch.com/investing/stock/plejd?countrycode=se
Shelly verkar gå åt andra hållet:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/a4l?countrycode=bg
Ni får själva välja 1y eller high för länkarna verkar bli senaste dagen.
Nej, jag tror faktiskt att det är så i nissens fall. Han skriver hur han "känner" att det borde vara, det är först när det avkrävs bevis för det som jag tror att det går upp för honom att det kanske inte finns sådanajbr skrev:
Seinfelt är inte en favoritserie, men trots det har de producerat några av de roligaste skämten jag vet.
Det får ni ta i någon annan tråd, det har inget med Plejd att göra. Jag är helt ointresserad av de systemen, de är beroende av både wifi och internet för att fungera, men detaljerna kring det får ni gräva i själva. ☺️R RoAd skrev:
Sicket skitsnack. Rent förtal faktiskt. Att du inte begriper beror på dig själv. Det jag sagt är sant, kanske är det svårt att förstå när man är van vid system som kräver både internet, molntjänster och appar för att fungera. Ett installerat Plejdsystem behöver inget av det.R RoAd skrev:Tyvärr tror jag att nissens är så förblindad av att försvara plejd i alla lägen att han inte själv inser att han faktiskt ljuger rakt ut i vissa inlägg. När någon sedan kräver belägg för det han slängt ur sig går det kanske upp för honom och då väljer han att inte svara, eller att svara på något helt annat än det som frågades.
Använder du den här argumentationstekniken (eller kanske snarare, ”argumentationstekniken”) även i verkliga livet? Om ja, fungerar det bra?Nissens skrev:
Som sagt...Nissens skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Nu börjar det kännas som äpplen, päron och en hel fruktsallad igen! 😃
Jag kan i alla fall sammanfatta med att ett system som är ofelbart, för att man inte använder de funktioner som skulle kunna vara svagheter, är i alla lägen bättre än ett random icke namngett system som man ändå inte alls är intresserad av - eftersom det har en hel massa svagheter som man har hittat på. 👍
Jag kan i alla fall sammanfatta med att ett system som är ofelbart, för att man inte använder de funktioner som skulle kunna vara svagheter, är i alla lägen bättre än ett random icke namngett system som man ändå inte alls är intresserad av - eftersom det har en hel massa svagheter som man har hittat på. 👍
Alltså, detta är ett forum där tråden handlar om Plejd, vill man fördjupa sig i andra system så är det bättre att ta det i trådar för de systemen. Jag har bra koll på hur Plejd fungerar, och det jag skrivit om det är helt korrekt. Vad andra som förespråkar andra system tycker bryr jag mig inte speciellt mycket om, det är ju kul om de hittat något de är nöjda med.T TowaTei skrev:
Vet inte vad du menar med argumentationsteknik, men jag är inte intresserad av de andra systemen, därför är jag i en Plejd tråd. ☺️