Nissens Nissens skrev:
Alltså, detta är ett forum där tråden handlar om Plejd, vill man fördjupa sig i andra system så är det bättre att ta det i trådar för de systemen. Jag har bra koll på hur Plejd fungerar, och det jag skrivit om det är helt korrekt. Vad andra som förespråkar andra system tycker bryr jag mig inte speciellt mycket om, det är ju kul om de hittat något de är nöjda med.

Vet inte vad du menar med argumentationsteknik, men jag är inte intresserad av de andra systemen, därför är jag i en Plejd tråd. ☺️
Men du verkar bara vara intresserad av att diskutera det som är jättebra med Plejd.

• Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Aha, så att när du påstår något ska någon annan svara på vad du menar.....Intressant debatteknik......
Om du läser Plejdtrådarna så ser du. Trodde du gjort det med tanke på hur mycket åsikter du haft.
Jag håller mig till Plejd och har bra koll på hur det fungerar, och jag vet tillräckligt mycket om andra system för att hålla mig ifrån dem.

Just de öppna systemen håller sig de flesta seriösa leverantörer ifrån vilket de visar genom att de håller fast vid sina proprietära system. Till förtret för några tomtar i tråden. 😂

Nissens Nissens skrev:
Just de öppna systemen håller sig de flesta seriösa leverantörer ifrån vilket de visar genom att de håller fast vid sina proprietära system. Till förtret för några tomtar i tråden. 😂
Uhmm... Eftersom de låst in sig i ett stängt system så tar det emot att gå till ett öppet eftersom de stängda delarna inte funkar med det nya. Alltså är det stängda bättre..?

• Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Om du läser Plejdtrådarna så ser du. Trodde du gjort det med tanke på hur mycket åsikter du haft.
Jag håller mig till Plejd och har bra koll på hur det fungerar, och jag vet tillräckligt mycket om andra system för att hålla mig ifrån dem.

Ytterligare ett ickesvar. Målat in dig i ett hörn kanske?

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nu lämnar jag tråden, p.g.a. allt tjafsande.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
Immobil Immobil skrev:
Nu lämnar jag tråden, p.g.a. allt tjafsande.
Jag med, för de här Plejdhatarna är rätt tröttsamma. Obegripligt vad de gör i Plejdtrådarna eftersom de är helt ointresserade av Plejd. 😂 😂

Redigerat:
  • Älska
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Det får ni ta i någon annan tråd, det har inget med Plejd att göra. Jag är helt ointresserad av de systemen, de är beroende av både wifi och internet för att fungera, men detaljerna kring det får ni gräva i själva. ☺️
Det var som sagt du själv som drog upp det. Men då var det återigen något du bara slängde ur dig utan att egentligen veta?

Nissens Nissens skrev:
Sicket skitsnack. Rent förtal faktiskt. Att du inte begriper beror på dig själv. Det jag sagt är sant, kanske är det svårt att förstå när man är van vid system som kräver både internet, molntjänster och appar för att fungera. Ett installerat Plejdsystem behöver inget av det.
Jag är ledsen men du har många gånger i trådar om Plejd skrivit saker som helt enkelt inte är sanna. Och du har fortsatt göra det efter du har blivit rättad. Då är det ju någon form av självbedrägeri eller så ljuger du helt enkelt.

Du fortsätter ju t.o.m. i detta inlägg att påstå att jag skulle vara "van vid system som kräver både internet, molnsystem, och appar för att fungera" trots att jag förklarat för dig flera gånger att det är osant. Du ljuger antingen medvetet eller omedvetet.

Mitt system har faktiskt mindre beroende till dessa än ditt Plejdsystem för jag kan lägga till, konfigurera, och byta ut enheter utan något av det. Kan du?

Redigerat:
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Jag med, för de här Plejdhatarna är rätt tröttsamma. Obegripligt vad de gör i Plejdtrådarna eftersom de är helt ointresserade av Plejd. 😂 😂
Dessa trådar har faktiskt fått mig ganska intresserad av Plejd. Tidigare hade jag hört namnet men inte brytt mig någon nämnvärt om systemet. Nu efter att du (oavsiktligen antar jag) skapat så mycket väsen här på forumet så har jag läst på och fått en mycket bättre förståelse av för- och nackdelarna. Det har varit till nytta när jag pratat hemautomation med vänner och bekanta.

Så jag tycker trådarna gör stor nytta och jag tror att du blandar ihop "intresse" med "gillar".

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan du berätta för mig vad det är som slutar fungera i min Plejdinstallation om företaget Plejd försvinner.
Du kanske inte använder några finesser men:

Behöver Plejd gateway Plejds servrar för att manövrera puckarna på distans ?

Funkar "semesterläge" utan Plejds servrar?

Jag vet inte därför frågar jag 😇

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Plejdhatare? Du brukar ju skriva det, men du har inte lyckats prestera ett enda citat där någon skriver att de hatar Plejd 🤣🤣😉

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har bra koll på hur Plejd fungerar, och det jag skrivit om det är helt korrekt. Vad andra som förespråkar andra system tycker bryr jag mig inte speciellt mycket om, det är ju kul om de hittat något de är nöjda med.

Vet inte vad du menar med argumentationsteknik, men jag är inte intresserad av de andra systemen, därför är jag i en Plejd tråd.
Du säger gång på gång saker som att Plejd är bättre än X pga A, B och C. När en del andra inte håller med dig om sanningshalten i A, B och C så duckar du istället för att styrka dina påståenden. Och ja, bevisbördan ligger givetvis på dig, om du jämför Plejd med något annat så måste du ju kunna backa upp dina argument och inte bara hänvisa till meningslöst fluff som "vill man fördjupa sig i andra system så är det bättre att ta det i trådar för de systemen".

Det är dålig argumentationsteknik, eller rättare sagt: det är ett oärligt sätt att diskutera, och jag tror att du gör både Plejd och framförallt dig själv en otjänst genom att bete dig så.

...och för tydlighetens skull: nej, som jag skrivit flera gånger tidigare i dessa trådar så är jag ingen plejd-hatare. Jag tycker att deras dimpuckar är ypperliga produkter, men i nuläget drar jag mig personligen från att göra en större installation pga app-osäkerheten. Jag tycker inte att någon är dum i huvudet för att denne skaffar plejdprodukter. Däremot stör jag mig på Nissens väderkvarnsfajter i dessa trådar.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
K
D Dilato skrev:
Behöver Plejd gateway Plejds servrar för att manövrera puckarna på distans ?
Ja det behöver den.
Den går via en molntjänst på samma sätt som i princip alla andra system som du kan manövrera på distans utanför ditt hemmanätverk.

D Dilato skrev:
Funkar "semesterläge" utan Plejds servrar?
Semesterläge kräver gateway. Så nej.
Tycker personligen att deras semesterläge inte tillför något så jag använder det inte själv.

K kva skrev:
... molntjänst på samma sätt som i princip alla andra system som du kan manövrera på distans utanför ditt hemmanätverk
Det är verkligen inte korrekt.

K
jbr jbr skrev:
Det är verkligen inte korrekt.
Vad är inte korrekt? Utveckla gärna.
Plejd Gateways behov av molntjänster, eller att de flesta produkter också använder molntjänster?

K kva skrev:
Vad är inte korrekt? Utveckla gärna.
Plejd Gateways behov av molntjänster, eller att de flesta produkter också använder molntjänster?
Jaa, alltså det jag citerade...att i princip alla andra system som du kan manövrera på distans utanför ditt hemmanätverk är beroende av en molntjänst.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.