Alfredo Alfredo skrev:
Nej det kan vi nog alla vara rätt överens om! ;)
Nästan överens... ;) Det kan vara på sin plats att påpeka i plejdtrådarna att om man har dessa behov bör man välja annat system. Vad man ska välja istället kan man ta i annan tråd.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Nästan överens... ;) Det kan vara på sin plats att påpeka i plejdtrådarna att om man har dessa behov bör man välja annat system. Vad man ska välja istället kan man ta i annan tråd.
Visst, det har jag tyckt hela tiden, men vissa här lyfter upp den typen sv frågor här med enda avsikt att beklaga sig över Plejd. Plejd har inte med någon hemautomatiseringshobby att göra, det är mer för ”vanliga” användare.
 
Nissens Nissens skrev:
Visst, det har jag tyckt hela tiden, men vissa här lyfter upp den typen sv frågor här med enda avsikt att beklaga sig över Plejd. Plejd har inte med någon hemautomatiseringshobby att göra, det är mer för ”vanliga” användare.
Ja så är det ju, just nu. Det som vi inte är eniga alls om är vilka behov och önskemål de "vanliga" användarna kan komma att ha om tex fem år.
 
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Det som vi inte är eniga alls om är vilka behov och önskemål de "vanliga" användarna kan komma att ha om tex fem år.
Jadu, det vet du inget om. Du vet inget om hur Plejd ser ut då heller. Dina gissningar är inte bättre än någon annans, eller hur?
Jag säger hur det är nu, jag påstår inte som du och andra att jag vet hur det ser ut om 5 år, det blir bara tramsigt att tro sig veta det…
 
Nissens Nissens skrev:
Jadu, det vet du inget om. Du vet inget om hur Plejd ser ut då heller. Dina gissningar är inte bättre än någon annans, eller hur?
Nej, och inte du heller.
Så varför förutsätter du att ingen av de som skriver har nytta av att veta vilka begränsningar som Plejd har idag?
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, och inte du heller.
Så varför förutsätter du att ingen av de som skriver har nytta av att veta vilka begränsningar som Plejd har idag?
Du läser dåligt. Jag säger att väldigt många är nöjda med det Plejd erbjuder idag. Det är liksom fakta. Det finns säkert vissa som är missnöjda med Plejd, precis som vissa är missnöjda med Zigbee och annat.
Det du upplever som begränsningar är din åsikt, andra som inte har den hobbyn du har kanske tänker helt annorlunda. Som jag till exempel.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag säger hur det är nu, jag påstår inte som du och andra att jag vet hur det ser ut om 5 år, det blir bara tramsigt att tro sig veta det…
Men man kan med enormt stor säkerhet gissa vissa saker - tex att möjligheterna och enkelheten kring automatisering och uppkopplade saker kommer att öka framöver. ...och med ökade möjligheter till enkla lösningar på nya tillämpningar så ökar människors möjligheter och i sin tur behov. Det är sedan gammalt. Att hävda motsatsen skulle jag säga är att bortse från hela mänsklighetens utveckling.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det du upplever som begränsningar är din åsikt, andra som inte har den hobbyn du har kanske tänker helt annorlunda. Som jag till exempel.
Jag förstår på riktigt inte det här. Varför är ett intresse för något ett argument emot att upplysa människor om potentiella risker man ser med saker som de överväger att lägga tusentals kronor på att installera?? Bara för att somliga andra inte ser risken så finns den inte? När blev valfrihet så fruktansvärt farligt??
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jadu, det vet du inget om. Du vet inget om hur Plejd ser ut då heller. Dina gissningar är inte bättre än någon annans, eller hur?
Vad vet vi om det? Tittar man historiskt så är det väl rätt uppenbart att vissa har varit bättre att spå in i framtiden och anpassa sin produktutveckling än andra. Facit med sina mekaniska räknemaskiner gjorde väl inget toppenjobb medan grundarna av exempelvis Google, Facebook och Spotify gissade aningen bättre.

Så nog påstår jag att vissa är bättre på att gissa om framtiden än andra.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
B
Nissens Nissens skrev:
Jadu, det vet du inget om. Du vet inget om hur Plejd ser ut då heller. Dina gissningar är inte bättre än någon annans, eller hur?
Jag säger hur det är nu, jag påstår inte som du och andra att jag vet hur det ser ut om 5 år, det blir bara tramsigt att tro sig veta det…
Jag skulle i alla fall gissa att ett öppet system har en bättre chans att någon/några tillverkare finns kvar/har utvecklats, jämfört med ett slutet system med 1 tillverkare och högst begränsad historisk utvecklingstakt. Ensam är inte stark!
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik_Hed och 5 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Det du upplever som begränsningar är din åsikt, andra som inte har den hobbyn du har kanske tänker helt annorlunda. Som jag till exempel.
Nej, de begränsningar som angivits är förstås begränsningar rent objektivt, inte "åsikter".

Varför kan du inte bara låta den som ställde frågan själv avgöra om dessa begränsningar är oviktiga eller inte?

Eller anser du att du vet frågeställarnas behov bättre än de själva gör?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du läser dåligt. Jag säger att väldigt många är nöjda med det Plejd erbjuder idag. Det är liksom fakta. Det finns säkert vissa som är missnöjda med Plejd, precis som vissa är missnöjda med Zigbee och annat.
Det du upplever som begränsningar är din åsikt, andra som inte har den hobbyn du har kanske tänker helt annorlunda. Som jag till exempel.
Plejd är ett företag. Zigbee är en standard för trådlös kommunikation. Om du åtminstone lär dig grunderna så blir det mycket lättare för dig att hänga med i diskussionerna. Jag förstår att det blir rörigt för dig.
 
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:
Plejd är ett företag. Zigbee är en standard för trådlös kommunikation. Om du åtminstone lär dig grunderna så blir det mycket lättare för dig att hänga med i diskussionerna. Jag förstår att det blir rörigt för dig.
Och man kan inte vara missnöjd med det ena eller andra? Eller..
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
Plejd är ett företag. Zigbee är en standard för trådlös kommunikation. Om du åtminstone lär dig grunderna så blir det mycket lättare för dig att hänga med i diskussionerna. Jag förstår att det blir rörigt för dig.
Vad snackar du om??
Ingen kan vara missnöjd med produkter som använder Zigbee?
Lika korkat som att säga att ingen kan vara missnöjd med Plejd.
Är du på riktigt?
 
Nissens Nissens skrev:
Vad snackar du om??
Ingen kan vara missnöjd med produkter som använder Zigbee?
Lika korkat som att säga att ingen kan vara missnöjd med Plejd.
Det som är korkat är att du ställer en sån fråga istället för att försöka förstå vad skillnaden är.

Men om vi ska forsätta på detta spår och tillämpa lite av din egen logik, (åter igen blir ämnet kidnappat av dina rökgranater och desinformation):

Nej, det är helt omöjligt att var missnöjd med Zigbee.
Det jag sålts en miljard Zigbee chip och jag har aldrig hört talas om någon som är missnöjd, det bara fungerar, så det är helt omöjligt, alla tycker att det är det bästa protokollet.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.