K krillehbg skrev:
Med plejd är det enkelt att nollställa och ta över enehten genom att bryta strömmen. Då många har fasadskåp utanför kan man enkelt bryta och således komma åt enheten och därefter öppna porten. Det är därför man använder plejd till sådant som inte har med lås och annat till. Kör nu med Yales system istället
Jag förstår din oro, men har inte uppfattningen att det är så enkelt att ”ta över” en plejdenhet som är parad och krypterad till ett system.
Tack för dina svar.

M Mr_Rocko skrev:
Jag förstår din oro, men har inte uppfattningen att det är så enkelt att ”ta över” en plejdenhet som är parad och krypterad till ett system.
Tack för dina svar.
Du tar inte över själva systemet utan en enhet. Det är hur enkelt som helst att ladda ner appen, skapa ett eget konto och göra ett eget system. Sen talar appen om hur man tar över en enhet som redan ligger i ett befintligt system. Man behöver alltså inte kunna något om kryptering eller programmering. Helt förkastligt att använda som lås enligt min uppfattning men man gör som man vill förstås.

• Gilla
Mr_Rocko
  • Laddar…
Ok. Ska kolla upp mer om det ni beskriver. Trodde verkligen inte det va så simpelt. Känns ju riktigt kass i så fall.
Ska också kika på Yales system.
Tack!

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
M Mr_Rocko skrev:
Ok. Ska kolla upp mer om det ni beskriver. Trodde verkligen inte det va så simpelt. Känns ju riktigt kass i så fall.
Ska också kika på Yales system.
Tack!
Plejd är i första hand belysningsstyrning så man har nog inte lagt så mycket krut på säkerhet skulle jag tro. Det finns andra knep att ta över en hel anläggning (eller läggas till i systemet som elektriker) som jag gjort några gånger när mina kunder inte vetat om att de har ett Plejdsystem i huset. Fast då krävs fysisk tillgång till en av puckarna iof.

• Gilla
Mr_Rocko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.